مزدا RX-9 با ثبت اخراعات جدید

مزدا RX-9 یا محصولی جدید. ابهاماتی در مورد اینکه مزدا قرار است خودروی جدیدی با استفاده از پیشرانه چرخشان ( موتورهای وانکل ) تولید کند وجود دارد اما زمان تولید ان و اینکه ایا این خودرو به خط تولید می رسد مشخص نیست.

پرونده های ثبت اختراع اخیراً کشف شده نشان می دهد که مزدا می تواند یک کوپه دو درب جدید را تولید کند که از یک موتور دوار استفاده می شود. مزدا ۴۲ سال پیش نخستین موتور دوار را که توسط فیلیکس وانکل  طراحی شده است در وسایل نقلیه خود بکار برده است و تا به امروز تکنولوژی ان را در اختیار داشته و بدون شک نسخه های توسعه یافته ای از ان را طراحی کرده.

مزدا RX-8

همانطور که قبلا مزدا در خودروی RX-8 از این پیشرانه دوار استفاده کرده است، پس احتمال ان خیلی زیاد است که در نسل جدید خودروی خود دوباره از این پیشرانه استفاده کند.  مزدا RX-8 از یک پیشرانه دوار بهره می برد که با حجم موتور ۱۳۰۰ سی سی نیرویی برابر ۲۳۲ اسب بخار تولید می کند که در مقایسه با خودروهای پیستونی ، مقدار قابل توجهی است.

با توجه به نقشه ها و مواد بکار رفته در این خودرو که ترکیبی از آلیاژ آلومینیوم و قطعات پلاستیکی تقویت شده با الیاف کربن (CFRP) هستند این احتمال داده می شود که خودروی جدید برای هدفی ورزشی و مسابقه ای طراحی شده است.

طبق گفته های مسئولین مزدا ، این کمپانی مدل RX-9 جدید را که از پلتفرم منحصر به فرد خود بهره می برد و خودرویی دیفرانسیل عفب است در دست توسعه قرار داده است . هنوز مشخص نیست که مزدا RX-9  وجه اشتراکی با مدل RX-VISION  ۲۰۱۵ خواهد داشت یا نه.

همچنین مزدا در ماه ژانویه نسخ های جدید از توربو های دو قلو را طراحی کرده که طبق گفته های مسئولین نیرویی در حدود  ۲۹۵ کیلو وات ( ۳۸۳ اسب بخار ) تولید می کند.

790db84f3a9525fdf6cb0f398f3b60d7 - مزدا RX-9 با ثبت اخراعات جدید1529224597680 - مزدا RX-9 با ثبت اخراعات جدیدef59afc4 9254 4ae0 b347 3882349b0bdb - مزدا RX-9 با ثبت اخراعات جدیدMazda RX Vision Concept 2 - مزدا RX-9 با ثبت اخراعات جدیدمنبع :www.mazda.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.