کونیگزگ رکورد 0 تا 400 خود را شکست

کونیگزگ rs توانست رکورد خودش را جابه جا کند.  فقط چند هفته پس از اینکه Bugatti Chiron سریعترین خودروی تولید شده در جهان و اولین خودرویی که مانع ۳۰۰ مایل در ساعت را شکست داد رکوردش توسط کونیگزگ rs شکسته شد ،  این هایپرکار توانست رکورد ثبت شده توسط خودش را ۲ ثانیه ارتقاء دهد.

شاید تا به حال واژه هایپر کار به گوشتان نخورده باشد ، هایپرکارها نسل جدیدی از خودروها هستند که با بهره‌ مندی از مواد پیشرفته و سیستم سوخت جایگزین، نیازی به قربانی کردن ایمنی ، عملکرد و لوکس بودن برای رسیدن به مصرف سوخت پایین ندارند. استفاده از مواد کامپوزیت کربنی دراین خودروها علاوه بر کاهش وزن خودرو استحکام بدنه را تا چندین برابر مواد فولادی بالا می برند.

رکورد رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و توقف کامل بعد از ان تا مدتی در اختیار بوگاتی شیرون بود اما بعد از مدتی کونیگزگ با مدل اگرا RS  توانست این رکورد را که ۴۱.۹۶ ثانیه بود شکست دهد و زمان ۳۶.۴۴ ثانیه ای را از خود به جا بگذارد که بعد از مدتی این زمان را ارتقاء داد و به ۳۳.۲۹ ثانیه رساند . اما اخیرا این کمپانی توانسته زمان ۳۱.۴۹ ثانیه ای را ثبت کند که در نوع خود بی نظیر است .

این خودرو در مدت زمان ۲۲.۸۷ ثانیه به سرعت ۲۴۹ مایل (۴۰۰ کیلومتر) در ساعت رسیده و در ۸.۶۲ ثانیه از این سرعت به توقف کامل رسیده . طبق گفته های رئیس شرکت عملکرد ترمزگیری و توقف خودرو از شتاب گرفتن خودرو تا سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت جذاب تر و مهم تر بود . وی همچنین افزود : این رکورد ثبت شده برای این خودرو در شرایط کاملا نامساعدی بوده و اگر شرایط جوی و مسیر حرکت هموار باشد این خودرو بدون شک رکوردی بهتر از این مقدار ثبت خواهد کرد.

مشخصات پیشرانه

این خودروی هیبریدی از یک پیشرانه بنزینی ۸ سیلندر V شکل  با حجم ۵ لیتر مجهز به توربو شارژ دوقلو است که توانایی تولید ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و سه موتور الکتریکی که در مجموع با ۱۵۰۰ اسب بخار نیرو و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور که اماده به حرکت در اوردن این خودروی سوپر اسپرت در کسری از ثانیه هستند .

این نیرو توسط گیربکس منحصر به فرد این کمپانی که از یک نسبت دنده استفاده می کند ، نیرو را مستقیما به چرخ های عقب منتقل می کند و باعث کاهش ۵۰ درصدی تلفات انرژی در مقایسه با مدل های سنتی می شود.

Regera Aero 01 - کونیگزگ رکورد 0 تا 400 خود را شکستkoenigsegg regera aero package 1 - کونیگزگ رکورد 0 تا 400 خود را شکست7a752568 1d90 4bd4 8f49 eda3a1171d6e - کونیگزگ رکورد 0 تا 400 خود را شکست

منبع : autocar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.