فولکس واگن پاسات در ترکیه تولید خواهد شد

 

فولکس واگن قرار است تاسیسات جدیدی را برای خدمات دهی به اروپای شرقی و خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند.

طبق گزارشات منتشر شده گروه فولکس واگن در حال نهایی سازی یک مرکز تولید جدید در ترکیه است که بنا بر گزارش ها در دهه اینده مشغول به تولید خودروهای PASSAT و Skoda Superb خواهد شد.

بر اساس گزارشات مجله Automotive News Europe این کارخانه جدید با اغاز بکار در سال ۲۰۲۲ ، سالیانه ۳۰۰۰۰۰ دستگاه خودرو تولید خواهد کرد .

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE at 2015 Geneva Motor Show 01 - فولکس واگن پاسات در ترکیه تولید خواهد شد

موقعیت شرکت

به گفته یکی از مقامات ارشد ترکیه این کارخانه  بیشتر در بازارهای صادراتی متمرکز خواهد شد و در حدود ۵،۰۰۰ شغل در کارخانه و تأمین کنندگان اطراف آن ایجاد خواهد کرد . این کارخانه درمانیسا ، در حدود ۴۰ کیلومتری شمال شرقی ازمیر در سواحل غربی ترکیه واقع شده است.

بر اساس گزارش های شرکت فولکس واگن ، این کمپانی به دلیل شرایط مثبت اقتصادی ، جمعیت ۸۰ میلیون نفری که در حال افزایش است در مقایسه با جمعیت المان و موقعیت مکانی که در بین بازار های در حال رشد قرار گرفته ترکیه را برای احداث این شرکت انتخاب کرده است.

سخنگوی volkswagen در مورد جزئیات این کارخانه اظهار نظری نمی کند و می گوید تنها این شرکت در “مراحل نهایی مذاکرات” قرار دارد.

با تاسیس این کارخانه توسط فولکس واگن ، حدود دو سوم از ۳۰۰۰۰۰ خودروی تولیدی این شرکت برای passat  خواهد بود.

این کارخانه به VW اجازه می دهد تا تولید Passat را از Emden  آلمان جابجا کند و Emden را به یک کارخانه که فقط خودرو های برقی تولید کند تبدیل می کند.

ترکیه دارای تراکم نسبتاً کم اتومبیل در حدود ۱۵۰ اتومبیل در هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت و همچنین نیروی کار واجد شرایط و ساختار تأمین کننده خوبی است.

نکته مهم این است که این کشور همچنین یک مقصد مهم برای سدان پاسات است. طبق گزارشات ، فولکس واگن ترکیه Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS طراحی ، ساخت و مونتاژ وسایل نقلیه موتوری را انجام می دهد.

این کارخانه جدید تعداد کارخانه های VW را در سراسر جهان به ۱۲۳ می رساند.

از دیگر خودروسازان جهانی با ردپای صنعتی در ترکیه می توان به فیات کرایسلر ، رنو ، فورد ، تویوتا ، هیوندای و هوندا اشاره کرد.

qq7cqfygr3uleyjd8ea6 - فولکس واگن پاسات در ترکیه تولید خواهد شد

منبع : europe.autonews.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.