دانمارک در تلاش برای توقف واردات خودروهای دیزلی

 

 

دانمارک در پیشنهادی که با حمایت ۱۰ کشور دیگر اتحادیه اروپا انجام می شود ، از اتحادیه اروپا خواست تا یک برنامه مرحله ای برای قطع واردات خودروهای دیزلی و بنزینی را صادر کند.

به گزارش رویترز ، این پیشنهاد که در طول جلسه وزرای محیط زیست اتحادیه اروپا ارائه شد ، این طرح همچنین شامل اجازه ممنوعیت فروش در سطح کشورهای عضو تا سال ۲۰۳۰ به عنوان اقدامی در برابر تغییرات آب و هوایی است.

کمیسیون اروپا می خواهد تا سال ۲۰۵۰ اروپا را به عنوان اولین قاره با آب و هوای سالم و بدون الودگی تبدیل کند ، دانمارک معتقد است برای رسیدن به این هدف ، بخش حمل و نقل باید میزان انتشار گازهای خود را کاهش دهد.

gasoline 175122 1280 - دانمارک در تلاش برای توقف واردات خودروهای دیزلی

اولین پیشنهاد

همچنین فرانسه در پی ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۴۰ است . پیشنهاد ممنوعیت فروش وسایل نقلیه با سوخت فسیلی نخستین بار در ژوئیه سال ۲۰۱۷ توسط وزیر پیشین محیط زیست نیکلاس هولوت در آغاز دوره ریاست جمهوری امانوئل مکرون ارائه شد.

الیزابت بورن ، وزیر حمل و نقل فرانسه گفت : توسعه صنعت خودروهای برقی و همچنین ایستگاه های شارژ انها اقدامی است که این پیشنهاد حذف خودروهای دیزلی و بنزینی را محکم حفظ می کند.

هدف اتحادیه اروپا کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ است ، با این که کمیسیون اروپا قصد دارد تا در سال ۲۰۵۰ آنها را به منظور متوقف کردن گرم شدن کره زمین به صفر برساند.

در اکتبر سال ۲۰۱۸ ، دانمارک اعلام کرد که فروش کلیه خودروهای دارای سوخت فسیلی را تا سال ۲۰۳۰ ممنوع اعلام می کنند ، اما بعداً این پیشنهاد  را حذف کردند زیرا این طرح خلاف قوانین اتحادیه اروپا بود.

اکنون پیشنهاد جدید یورگنسن اکنون اجازه می دهد تا کشورهای عضو بتوانند فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را ممنوع کنند ، و اظهار داشت که امیدوارم این امر فشار بیشتری را به کمیسیون اروپا برای فاز کامل خودروهای دارای سوخت فسیلی در منطقه وارد کند.

، کشورهایی مانند لیتوانی ، لتونی ، اسلوونی ، بلغارستان و سایر کشورها نیز اظهار داشتند که باید اقدامات بیشتری انجام شود تا به اصطلاح “نشت کربن” از فروش وسایل نقلیه استفاده شده از غرب اروپا به کشورهای شرقی متوقف شود.

 

diesel fuel only caution on audi q7 tdi 100319764 h - دانمارک در تلاش برای توقف واردات خودروهای دیزلی

منبع : carscoop.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.