لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی

لامبورگینی بارها گفته است که علاقه مند است خط تولید چهارم این شرکت را در کنار محصولات دیگرش Huracan ، Aventador و Urus راه اندازی کند و خودرویی جدید تولید کند. گزارش جدید منتشر شده نشان می دهد که خودروی مورد نظر شکل یک سدان را خواهد گرفت اما با یک پیشرانه الکتریکی.

پیشرانه خودرو

هیچکدام از پیشرانه های استفاده شده در محصولات این شرکت از قبیل ،  موتور ۵.۲ لیتری V8  و موتور ۶.۵ لیتری V12 برای اتومبیل های اسپرت و موتور توئین توربو ۴ لیتری V8 که برای خودرو های SUV استفاده می شود ، در مدل جدید استفاده نمی شود و لامبورگینی قصد دارد یک پیشرانه کاملا جدید برای این خودرو طراحی کند.

2008 lamborghini estoque concept 6 - لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی

هنوز خبری در رابطه با تایید نهایی به این موضوع داده نشده است اما رئیس مرکز تحقیق و توسعه لامبورگینی مائوریزو رگیانی می گوید احتمال اینکه این خودرو در اواسط دهه اینده رونمایی شود زیاد است و فرصت خیلی مناسبی برای معرفی اولین خودروی الکتریکی لامبورگینی به حساب می اید. هنوز تا سال ۲۰۲۵ چند سالی باقیمانده و با توجه به پشرفت تکنولوژی در زمینه باتری های اتومبیل تا ان موقع شاهد استفاده از جدید ترین سیستم ها در این خودرو هستیم . با اینکه امروزه محدوده برد خودروهای برقی ۳۵۰ مایل ( ۵۶۳ کیلومتر ) است و ارقام قابل قبولی به شمار می رود اما تا سال ۲۰۲۵ برد این مسافت ها افزایش خواهند یافت.

2008 lamborghini estoque concept 2 - لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی

زمان عرضه خودرو

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که لامبورگینی باید روی محصول جدید کار کند سریع بودن این خودرو است. مشتریان تا ان زمان به خودرویی که بیشتر از ۳ ثانیه  زمان رسیدن سرعتش از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طول بکشد علاقه ای نشان نخواهند داد.  طبق گفته های مائوریزو برای بدست اوردن بازار فروش این خودرو در سال ۲۰۲۵ باید پروژه این خودرو را حداقل از سال ۲۰۲۱ شروع کنیم.

این کمپانی ماه گذشته از اولین خودرو هیبریدی خود سیان رونمایی کرد که سریع ترین خودروی هیبریدی دنیا نیز می باشد . این کمپانی از سال ۲۰۰۹ مشغول کار بر روی پروژه هیبریدی کردن خودرو بودند که نخستین محصولشان بعد از این مدت به تازگی به نمایش درامده است . همچنین خبرهایی از نسخه جدید اوروس که مجهز به یک پیشران هیبریدی می باشد منتشر شده است.

2008 lamborghini estoque concept 3 - لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی2008 lamborghini estoque concept 1 - لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی2008 lamborghini estoque concept 4 - لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی2008 lamborghini estoque concept 5 - لامبورگینی درتلاش برای تولید خودرویی کاملا برقی

منبع : autocar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.