خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

خودروهای برقی که امروزه نسبتا بازار فروش کمی دارند در اینده ای نزدیک به یکی از پر فروش ترین بازار ها تبدیل می شوند با پیشرفت تکنولوژی و ساخت خودروهای بهتر ، این خودروهای الکتریکی کم کم جایگزین خودروهای الاینده دیزلی و بنزینی خواهند شد. در این مقاله ما قصد داریم ۱۰ تا از برترین خودروهای برقی عرضه شده در سال ۲۰۱۹ را معرفی کنیم .

۱_ پورشه تایکان

به جرات می‌توان گفت، پورشه تایکان فراتر از دیگر خودروهای برقی ساخت اروپا، مثل جگوار آی‌پیس، مرسدس بنز EQC و آئودی ای‌ترون است؛ ضمن اینکه برتری‌های محسوسی نسبت به تسلا مدل S دارد. محصول پورشه، علاوه‌بر عملکرد عالی در شتاب‌گیری و مصرف انرژی، بسیار کاربردی و عامه‌پسند به نظر می‌رسد.

این خودرو  در ۲ تیپ توربو و توربو S فروخته خواهد

پیش از هرچیز، مشخصات فنی تایکان اهمیت دارد. این خودرو فعلا در ۲ تیپ توربو و توربو S فروخته خواهد شد که گران‌تر و قدرتمندتر از نسخه‌ی پایه هستند. تایکان استاندارد، مدتی بعد از عرضه‌ی مدل‌های توربو تولید می‌شود. اولین نسخه‌های تایکان برای فروش عمومی، مجهز به ۲ موتور برقی هستند که مجموع قدرت ۶۱۶ اسب‌بخار فراهم می‌کنند. مدل‌های توربو و توربو S قدرت مشابه و گشتاور متفاوت دارند؛ به‌طوری که ۸۵۰ و ۱۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهند داشت.

high taycan turbo s carrara white metallic taycan media drive europe 2019 porsche ag - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

۲_مرسدس بنز EQC

این خودرو برای رقابت مستقیم با جگوار I-Pace، تسلا مدل X و همین‌طور کراس‌اوور الکتریکی آیندهٔ آئودی E-Tron در نظر گرفته شده است. اما شاید مهم‌ترین بخش خودروهای الکتریکی، قوای محرکهٔ آن‌ها باشد. در این قسمت EQC به دو موتور الکتریکی مجهز شده که هرکدام در یکی از محورها قرار گرفته و نیروی خود را به همان محور انتقال می‌دهد؛ بنابراین EQC به‌صورت استاندارد، کراس‌اووری چهارچرخ محرک محسوب می‌شود. این دو موتور مجموعاً ۴۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. EQC با استفاده از دو موتور الکتریکی خود ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را هم دارد؛ اما از همهٔ این‌ها مهم‌تر، پکیج باطری‌های لیتیوم یونی ۸۰ کیلووات ساعتی EQC است که با یک‌بار شارژ امکان پیمودن مسافتی برابر با ۴۵۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کنند.

20 mercedes eqc 400 2019 uk fd cornering side 0 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

۳_ جگوار I_PAEC

این خودروی الکتریکی پیشرفته‌ترین و پاک‌ترین محصولی است که جگوار تاکنون به تولید رسانده است.

دو موتور الکتریکی ساخت شرکت جگوار روی دو محور جلو و عقب I-Pace قرار گرفته‌اند که مجموعاً قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۶ نیوتن متر را برای خودرو فراهم می‌نمایند. قدرت موتور توسط یک گیربکس تک سرعته Epicyclic به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. این دو موتور الکتریکی انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یون ۹۰ کیلووات ساعتی با ۴۳۲ سلول کیسه ای دریافت می‌کنند که دقیقاً بین دو محور خودرو قرار گرفته است. این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری، مسافتی معادل ۳۸۶ کیلومتر را طی می‌نماید که در مقایسه با ۳۸۱ کیلومتر خودروی تسلا مدل X75D بهتر است، ولی در مقابل مسافت ۴۷۰ کیلومتری شاسی بلند جمع جور هیوندای کنا مسافت کمتری را طی خواهد کرد.

1 jaguar i pace 2018 rt hero front 2 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها۴_ تسلا مدل S

این کمپانی اخیرا توانسته با سدان محبوب و پرطرفدار مدل S عنوان بهترین خودروهای سال موتور ترند را از آن خود کند. پرچمدار فعلی  ، سدان بزرگ مدل S است که در گران‌ترین نسخه، تنها در زمان ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف مدل S در شهر و بزرگراه معادل ۲.۳۱ و ۲.۲۴ لیتر است

tesla model s 95d 1 5 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

۵_ تسلا مدل ۳

کابین خودرو مطمئناً از کیفیت بالاتری نسبت به مدل های قبلی تسلا برخوردار است. بر اساس گزارش های منتشر شده توسط خود تسلا این مدل توانسته عنوان پر فروش ترین خودروی برقی در سال ۲۰۱۸ را از ان خود کند. کسب پنج ستاره در تمام آزمون‌های ایمنی به این معنی است که این خودرو خطر آسیب کمتری در تصادفات دارد. به گفته ایلان ماسک این خودرو ایمن‌ترین خودرویی است که تا کنون توسط NHTSA تست شده است.

1 tesla model 3 standard range 2019 fd hero front 1 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

۶_ ائودی E_Tron Quattro

اتومبیل برقی شرکت آئودی تقریبا تمام ارزیابی‌های IIHS با نمره‌ای بسیار بالا پشت سر گذاشت و به همین دلیل توانست عنوان ایمن‌ترین خودرو الکتریکی سال را کسب کند. پس از شرکت آئودی، اتومبیل شرکت تسلا توانست رتبه دوم را بدست آورد. آئودی e-tron به‌صورت استاندارد با مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۹۵ کیلووات ساعتی عرضه شده و برد ۳۲۸ کیلومتری دارد. دو پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو در حالت بوست قدرت ۴۲۰ اسب بخاری را تولید می‌کنند.

1 audi e tron 2019 rt hero front 0 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها۷_ تسلا مدل X

تسلا مدل X ، مابین دو خودروی تسلا قرار می‌گیرد؛ جایی در میان مدل S سدان و مدل ۳،

مانند مدل S، مدل X نیز بر پایه‌ی پلتفرمی از تسلا ساخته شده که از کف برای جای‌گذاری باتری‌ها استفاده می‌کند و دارای دو موتور در دو سر خودرو می‌باشد. موتور جلو بهبود بازده رامدنظر قرار داده و موتور عقب به عملکرد خودرو کمک می‌کند. دو موتور باهم به تسلا مدل X قدرتی ۷۶۲ اسب‌بخاری یا ۵۶۸ کیلوواتی می‌بخشند.

1 tesla model x long range 2019 uk fd hero front 0 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها۸_ تسلا مدل Y

این مدل از نظر کلاس و قیمت در رده ای پایین تر از مدل X قرار می گیرد به طوری که قیمت گران ترین نسخه ی آن ۷۴۵۰۰ دلار خواهد بود.
این رقم برای یک اس یو وی برقی رقم خیلی بالایی نیست ضمن اینکه تسلا مدل Y آپشن های خوبی نیز دارد. برخی آپشن های این خودرو شامل سیستم اتوپایلوت به قیمت ۷ هزار دلار و تودوزی دور رنگ سیاه و سفید به قیمت ۱۰۰۰ دلار هستند.

قیمت پایه ی مدل پرفورمنس این خودرو در نسخه ی ۵ نفره ۵۵۷۰۰ دلار است. این مدل شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه دارد و با هر بار شارژ می تواند ۴۵۰ کیلومتر را طی کند. اما برای کسانی که خودروی ارزان تری بخواهند مدل استاندارد رنج نیز عرضه می شود که فاقد سیستم چهارچرخ محرک بوده و ۳۷۰ کیلومتر برد دارد.

model y front 34 blue 0 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

۹_ BMW IX3

این خودرو را می توان پیش نمونه ای از مدل برقی بی ام و X3 دانست . بی ام و iX3 از نسل پنجم موتورهای برقی بی ام و استفاده می مند که می تواند ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی مورد نیاز این موتور برقی از یک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی تامین می شود که می تواند شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر را برای این خودرو فراهم کند.

ix3 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها۱۰_ BMW i4

بی‌ام‌و در مورد شعاع حرکتی این مدل عدد ۶۰۰ کیلومتر را عنوان کرده است. همچنین این سدان می‌تواند در ۴ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

i4 - خودروهای برقی برتر سال 2019 : 10 تایی ها

منبع: autocar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.