الفارومئو نسخه کانسپتی از مونترال GT منتشر کرد

الفارومئو مونترال با لباسی جدید باز می گردد

با نگاهی به تاریچه و اصل و نسب الفارومئو تعداد معدودی از خودروهای این کمپانی به ذهن خطور می کند. Spider ، Guilietta و GTA که چند مورد بیشتر نیستند. اما خودروی مونترال دوست داشتنی که اغلب مورد غفلت واقع می شود. شاید به این دلیل که همیشه یک جایکزین ارزان قیمت برای جگوار E-Type و Porsche 911 بود. با این حال یک طراح قصد داردنام این خودرو را دوباره زنده کند وبا یک طرح جدید به نمایش در بیاورد.

Alfa Romeo Montreal UK spec 1970–1977 1 - الفارومئو نسخه کانسپتی از مونترال GT منتشر کرد

نسخه اصلی

سال۱۹۷۰، سالی رؤیایی برای صنعت خودرو بوده است. یکی از دلایل این موضوع، تولید نمونه اولیه آلفا رومئو مونترال بود که سه سال بعد در مونترال به نمایش گذاشته شد.

در این مدل، موتور ۲/۶ لیتری V8 به دور موتور ۷۰۰۰ می‌رسید که همان موتوری بود که در مدل تیپو ۳۳ استرادال استفاده شده بود.

قدرت خروجی این خودرو ۲۰۰ اسب بخار بود از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ میلادی به تعداد محدودی تولید شد. طراحی بدنه این اتومبیل زیبا نیز مانند بسیاری دیگری از آلفارومئوهای دهه‌های ۵۰،۶۰ و ۷۰ میلادی، کاری از سوی موسسه برتونه بود.

لوکا سرافینی (همان شخصی که طرح مفهومی SUV موستانگ را ارائه داد) تصویری ازنسل جدید مونترال قدیمی منتشر کرده استو ان را منترال VISION GT نامیده است.

این شخص از تاثیر خاطراتش در مورد طراحی مجدد این خودرو توضیح می دهد ومونترال ۱۹۷۰ اولین خودرویی است که وی را به دنیای اتومبیل ها علاقه مند می کند.

alfa romeo montreal vision gt concept 1 - الفارومئو نسخه کانسپتی از مونترال GT منتشر کرد

سرافینی همچنین می گوید : می توانم احساسی را وقتی که به ان خیره شده بودم به یاد بیاورم. ظاهری عضلانی و پرخاشگر داشت اما اکنون با نگاه کردن به ان نمی توانم ان احساس دوران کودکی ام را داشته باشم. بنابراین ۱۰ سال است که می خواهم نگاه جدیدی به این خودرو داشته باشم و ان لحظه را دوباره حس کنم.

سرانجام مونترال را در لباس VISION GT مجددا طراحی کردم. من سعی کردم خودرویی را به صورت ذهنی طراحی کنم که بتواند مرا یاد دوران کودکی ام بیندازد.

پیشرانه خودرو

مقایسه این خودروی مفهومی با مونترال اصلی بدیهی است. این خودروی جدید جلو پنجره مثلثی همیشگی الفارومئو، دریچه های ورودی هوای موتور روی کاپوت و چراغ های جلوی دوتایی بی نظیری را با خود حمل می کند. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که یک پیشرانه مدرن ۲.۶ لیتری V8 اصلی مونترال ( شاید با کمک یک موتور الکتریکی ) درون محفظه موتور این خودرو قرار گیرد.

alfa romeo montreal vision gt concept 2 - الفارومئو نسخه کانسپتی از مونترال GT منتشر کردalfa romeo montreal vision gt concept 3 - الفارومئو نسخه کانسپتی از مونترال GT منتشر کرد

منبع: Motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.