هیوندای نسل جدیدی از کروز کنترل را ارائه می دهد

هیوندای  Motor Group اطلاعاتی در مورد یک سیستم کروز کنترل هوشمند که جدیدا این کمپانی طراحی کرده است را منتشر کرده است. این سیستم با بررسی و ذخیره کردن الگوی رانندگی راننده سعی در تقلید این حرکت ها می کند.

sd8rracp4sedfcb0kjgt - هیوندای نسل جدیدی از کروز کنترل را ارائه می دهد

عملکرد سیستم

این شرکت همچنین می گوید که این سیستم یادگیری برای کروز کنترل های هوشمند اولین مرتبه ای است که در خودروها استفاده می شود و الگوهای رفتاری راننده را در خود ذخیره می کند. این سیستم نظارت می کند که راننده در پشت ترافیک چه رفتاری را انجام می دهد و تا چه حد صبر دارد ، تا چه اندازه با خودرو شتاب می گیرند و چگونه به سرعت در برابر تغییرات جریان ترافیک واکنش نشان می دهند.

هیوندای با در نظر گرفتن این رفتارها و الگوها سعی در طراحی هر چه طبیعی تر این سیستم دارد. زمانی که سیستم کروز کنترل هوشمند بر روی خودروها نصب گردید و وسیله نقلیه رفتارهایی متفاوت از خود نشان می داد رانندگان این نوع حرکت متفاوت را دوست نداشته و ترجیح می دادند که از این سیستم استفاده نکنند زیرا باعث احساس اظراب و ناپایداری در رانندگان می شد.

این سیستم با هدف ایجاد ارامش و هرچه طبیعی تر واکنش نشان دادن به تغییرات حرکت خودرو و مسیر ایجاد می شود. دوربین ها و سنسورهای مختلفی برای این کار در خودرو تعبیه می شوند.

adaptive cruise control thumbnail - هیوندای نسل جدیدی از کروز کنترل را ارائه می دهدهیوندای می گوید سیستم آن دائماً راننده را رصد می کند تا از سبک رانندگی آنها بیشتر آگاهی یابد و ادعا می کند “این برنامه بطور ویژه برنامه ریزی شده است تا از یادگیری الگوهای رانندگی ناایمن جلوگیری کند و باعث افزایش قابلیت اطمینان و ایمنی این سیستم شود.

داده های بدست امده توسط دوربین ها و رادارها در یک کامپیوتر تجزیه و تحلیل می شوند و دائما با رفتار راننده مقایسه می شوند تا بتوانند بهترین حالت رانندگی را برای سفر انتخاب کنند.

منبع: caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.