ائودی از خودروی A6 برقی رونمایی کرد

ائودی در حال گسترش خط تولید محصولات برقی خود است و با نمایش گذاشتن خودروهای الکتریکی A8، A7 Sport Back سدان و خودروهای Q7 و Q5 در کلاس خودروهای SUV اکنون نوبت به مدل A6 سدان است که به صورت هیبریدی و با پیشرانه ای متشکل از یک موتور برقی و یک موتور ۴ سیلندر قرار است به بازار عرضه شود.

2020 audi a6 55 tfsi e quattro 1 - ائودی از خودروی A6 برقی رونمایی کرد

پیشرانه A6

قلب ائودی A6 را یک موتور ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری تشکیل می دهد که قدرت خروجی ان ۲۴۸ اسب بخار ( ۱۸۵ کیلو وات ) است. پیشرانه الکتریکی طراحی شده برای این خودرو که با موتور بنزینی کوپل می شود نیروی برابر با ۱۴۱ اسب بخار ( ۱۰۵ کیلو وات ) را تولید می کند تا در مجموع قدرت این پیشرانه هیبریدی را به ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر برسانند. این پیشرانه نیز می توان در مدل ائودی Q5 نیز مشاهده کرد.

مشخصات خودرو

به لطف پیشرانه هیبریدی این خودرو، A6  می تواند تنها در زمان ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و در حالت تمام الکتریکی می تواند تا سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت نیز برسد. در حالت های مختلف رانندگی این خودرو می توان تا سرعت ۵۳ کیومتر در ساعت با پیشرانه الکتریکی حرکت کرد و با افزایش سرعت پیشرانه بنزینی خودرو به صورت اتومات شروع به کار می کند. ائودی مدل جدید A6 را با بسته ها وطیف گسترده ای از اپشن ها روانه بازار می کند.  چراغ های LED جلو، چرخ های ۱۹ اینچی با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، سیستم تعلیق اسپرت، صندلی های اسپرت و کنترل اب و هوای ۴ منطقه ای از ویژگی های این خودرو به شمار می رود.

نسخه معمولی این خودرو را می توان با قیمت ۶۹ هزار یورو در المان سفارش داد. این اولین نسل از A6 هیبریدی نیست که به بازار عرضه می شود در سال ۲۰۱۵ نسخه E-Tron این خودرو در چین به فروش می رسید. و مدل غیر هیبریدی A6 نیز اواخر سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه می شد.

منبع: motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.