میتسوبیشی اوتلندر و تیپ های مختلف ان

میتسوبیشی اوتلندر یکی از محصولات شرکت میتسوبیشی است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ میلادی به نمایش عموم درآمد و در سگمنت شاسی بلند سایز متوسط به بازار عرضه شد. سری اول این خودرو را با نام ایرترک “airtrek” نیز شناخته می شود. نسل اول این خودرو مثل دیگر خودروهای میتسوبیشی در آن زمان، با ضعف طراحی مواجه بود. در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی نسل دوم اوتلندر توسط کمپانی میتسوبیشی معرفی شد. در راستای اینکه یک نام جهانی برای این مدل تعیین شود نام ( airtrek ) حذف و همان اوتلندر جایگزین شد. نسل دوم از نظر طراحی ارتقا، یافت و از آن به بعد این سبک طراحی تا حدودی ثابت ماند و فقط دستخوش تغییرات اندکی می شود. نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر با ظاهری متفاوت تر و صد البته زیباتر از نسل دوم آن ، در ژنو در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این مدل ۹۰ کیلوگرم سبک تر شده و مصرف سوخت آن هم به مراتب کاهش یافته بود .ظاهر اوتلندر نسل سوم با حفظ خطوط طراحی میتسوبیشی پا به جاده ها گذاشته و به تا امروز  مشتریان خوبی را به سمت خود جذب کرده است. این خودرو در نسخه پنج نفره و هفت نهره وارد بازار جهانی شده است. در سال ۲۰۱۶ شرکت میتسوبیشی از اوتلندر نسل چهارم یا همان فیس لیفت که با تغییرات زیادی نسبت به نسل های گذشته بود رونمایی کرد که مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و به خودرویی بی رقیب در کلاس خود تبدیل شده است. میتسوبیشی اوتلندر مدل سال ۲۰۱۷ میلادی در ۴ تیپ اصلی به مشتریان عرضه می گردد. این تیپ ها عبارتند از :

۱- تیپ پایه ES

۲- تیپ SE

۳- تیپ SEL

۴- تیپ GT

این خودرو در دو مدل دیگر به نام های Outlander Sport و Outlander PHEV نیز عرضه می گردد.

تیپ پایه ES

sFGh - میتسوبیشی اوتلندر و تیپ های مختلف انتیپ ES مدل پایه میتسوبیشی اوتلندر محسوب می شود که از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که توان تولیدی ۱۶۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. یک گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT به انتخاب خریدار وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارد. مدل پایه به صورت تک دیفرانسیل به بازار های جهانی عرضه می شود این در حالی است که نمونه های وارد شده در ایران به صورت دو دیفرانسیل هستند و گیربکس ان ها از نوع اتوماتیک CVT است. از تجهیزات و امکانات موجود در این تیپ می توان به:

رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HCA)، آیینه های جانبی مجهز به گرم کن، سیستم نمایش اطلاعات خودرو با صفحه نمایش دو رنگ، غربیلک فرمان روکش شده با چرم دسته دنده روکش شده با چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)، دوربین کمکی دنده عقب، سیستم چند رسانه ای مجهز به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی لمسی رنگی،  سیستم صوتی با شش بلندگوی جداگانه، اتصال گوشی های تلفن همراه هوشمند از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث، سیستم کنترل سیستم چند رسانه ای با استفاده از فرامین صوتی، ورودی USB اشاره کرد.

 

تیپ SE

tGiU - میتسوبیشی اوتلندر و تیپ های مختلف ان

تیپ SE همانند تیپ ES یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بهره می برد. مشخصات فنی و موتوری این خودرو تفاوتی با نسخه ES نداشته و یکسان می باشد و تفاوت ان ها در امکانات بکاربرده شده در تیپ SE هستند. از امکانات موجود در تیپ SE میتسوبیشی اوتلندر علاوه بر نمونه های موجود در تیپ ES می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

چراغ های مه شکن (Fog Light)، چراغ های راهنمای مجهز به لامپ های LED بر روی آیینه های جانبی، ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)، سیستم نمایش اطلاعات خودرو با صفحه نمایش رنگی، عقربه های پشت آمپر با طراحی متفاوت، ابزار و ادوات داخلی با پوششی از چرم و پارچه، صندلی های جلویی مجهز به گرم کن، سیستم چند رسانه ای مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی رنگی لمسی، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با گوشی های تلفن همراه هوشمند، دو پورت USB.

 

تیپ SEL

8d2W 1 - میتسوبیشی اوتلندر و تیپ های مختلف ان

تیپ SEL هم همانند دو مدل قبلی از پیشرانه مشابه استفاده می کند و اپشن های بیشتری نسبت به مدل SE دارد از تجهیزات اضافه این تیپ نسبت به تیپ SE می توان به:

پوشش چرمی ابزار و ادوات داخل کابین، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت مختلف به صورت الکتریکی، روف ریل های مشکی رنگ، تزئینات داخلی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت مناسب به رنگ مشکی براق (Piano Black) اشاره کرد. تیپ SEL قابلیت تجهیز به بسته های افزایشی سفارشی (آپشن) را نیز دارد. از نمونه این بسته ها می توان به مجموعه Premium و Touring اشاره نمود.

 

مجموعه سفارشی premium : 

این بسته تجهیزاتی مانند سیستم صوتی با کیفیت بسیار بالای ساخت شرکت Rockford Fosgate با توان خروجی ۷۱۰ وات و ۹ بلندگوی جداگانه ، سانروف، در صندوق عقب الکتریکی، آیینه های جانبی با قابلیت جمع شدن به صورت الکتریکی، تیغه های برف پاک کن جلوی با قابلیت یخ زدایی و سیستم های کمکی رانندگی مانند سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System) و سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert) را به این خودرو اضافه می نماید.

 

مجموعه سفارشی touring : 

این بسته تجهیزاتی مانند: سیستم ناوبری ماهواره ای (Navigation)، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)

سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)، دوربین ۳۶۰ درجه نمایش محیط اطراف خودرو، غربیلک فرمان مجهز به گرم کن، آیینه میانی با قابلیت تنظیم شدت نور به صورت خودکار را به خودرو اضافه می کند.

تیپ GT

7Cv5 - میتسوبیشی اوتلندر و تیپ های مختلف اناین تیپ از میتسوبیشی اوتلندر مدل ۲۰۱۷ از موتور قدرتمند ۶ سیلندر خورجینی V6 استفاده می کند و از تغییرات ظاهری این تیپ از میتسوبیشی نسبت به سایرتیپ ها می توان به تزئینات به رنگ کروم در بدنه، ریل های باربند به رنگ نقره ای و چراغ های جلویی مجهز به لامپ های LED و همچنین تزئینات ساخته شده از چوب، اهرم های تعویض دنده در بخش پشتی غربیلک فرمان و برف پاکن کن های خودکار حساس به بارش باران اشاره نمود. تیپ GT علاوه بر تمامی امکانات استاندارد تیپ SEL از تجهیزات بسته افزایشی Premium نیز سود برده و قابلیت تجهیز به بسته را نیز به صورت سفارشی دارد.

 

تیپ SPORT

NmoQ small 2 - میتسوبیشی اوتلندر و تیپ های مختلف ان

 تیپ SPORT به عنوان کوچکترین کراس اوور تولید شده توسط کمپانی میتسوبیشی بوده که در کلاس کراس اوورهای سایز کوچک رقابت شدیدی با سایر خودروهای موجود در این کلاس دارد. میتسوبیشی ASX یا اوت‌لندر اسپرت خودرویی است که در سال ۲۰۱۴ رونمایی و به بازار عرضه شد . این خودرو  یک شاسی‌بلند کامپکت ۵ سرنشینه است که دارای پلتفرمی مشترک با شاسی‌بلند بزرگ‌تر، اوت‌لندر و لنسر سدان است. این خودرو نیز در چهار تریم ES ، SE ، SEL و GT در بازار عرضه شده که مدل پایه ES همراه با گیربکس دستی است و گیربکس اتوماتیک CVT نیز برای آن در دسترس است.

تریم بعدی، SE است که تنها با سیستم CVT عرضه می شود در این مدل به امکاناتی مانند چراغ‌های نوربالای زنون، استارت و ورودی بدون کلید، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین نمای عقب و یک نمایشگر لمسی ۶ اینچی دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین در ASX SE تست‌شده یک پکیج آپشن «تورینگ» اضافه شده که شامل یک سقف آفتاب‌گیر پانوراما، سیستم راهبری، طراحی چرم داخلی، سیستم صوتی پرمیوم و صندلی راننده تنظیم‌شونده می‌شود. خط تولید تیپ GT در سال ۲۰۱۸ متوقف شده است و تیپ SEL به دلیل داشتن امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر نزد مردم محبوب تر است.

رانندگی با این خودرو بسیار کسل کننده بوده و کیفیت ساخت داخل کابین نیز به هیچ وجه تعریفی ندارد. به نوعی می توان گفت که میتسوبیشی اوتلندر اسپرت، هیچ شباهتی به سایر خودروهای مدرن موجود در کلاس خودروهای کراس اوور کوچک را ندارد.

تنها موتوری که در ASX ارائه می‌شود، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر است که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری به اندازه ۱۹۶/۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند. در تست شتاب‌گیری، این خودرو برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۹/۲ ثانیه زمان نیاز داشته که نسبت به سایر مدل‌های موجود در این کلاس کُندتر نشان می‌دهد. همچنین وقتی از CVT برای انتقال قدرت استفاده می‌شود، واکنش خودرو بسیار کُندتر است و از قدرت در دسترس به شکلی مناسب استفاده نمی‌شود. میتسوبیشی ASX در زمینه مصرف سوخت و گارانتی پیشرانه ۱۰ ساله/ ۱۰۰ هزار مایلی، نسبت به بسیاری از رقبایش مزیت دارد. اگر مسیر زیادی را در بزرگراه‌ها طی می‌کنید، این شاسی‌بلند کوچک بسیار به‌صرفه است. امّا نسبت به سایر خودروهای موجود در این کلاس، از لحاظ امکانات و راحتی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

منبع: otex

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.