تیبا جایگزین پراید، و «سمند» جایگزین 405 می شود

تیبا و سمند جایگزین محصولات جدید خودروهای داخلی

با توجه به گفته های یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با متوقف شدن خط تولید پراید خودروی تیبا به عنوان جایگزین مطرح بوده و همچنین خودرو سمند یا پرشیا جایگزین پژو ۴۰۵ در خط تولید ایران خودرو خواهد شد.
به نقل از خانه ملت، ولی ملکی ضمن اشاره به صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توقف خط تولید پراید در ماه های آینده عنوان کرد: بر اساس اخبار رسیده پس از متوقف شدن خط تولید پراید تیبا ارتقا یافته جایگزین آن می شود.

سمند جایگزین ۴۰۵

تیبا از یک سو از نظر قیمتی نزدیک به پراید بوده و از سوی دیگر نسبت به پراید خودروی مطمئن تر و ایمن تری است.
وی در ادامه در خصوص خودرو جایگزین ۴۰۵ نیز افزود: ایران خودرو می‌تواند سمند یا پرشیا را جایگزین ۴۰۵ کند، این شرکت مشکلی در تولید خودرو جایگزین ندارد.
ولی ملکی در انتها افزود: برای متوقف کردن یک خط تولید در ابتدا باید محصول جایگزین آن در نظر گرفته شود. در همین راستا نیز خودروسازان باید زیرساخت‌های لازم را در نظر بگیرند تا بتوانند خودروهای جایگزین را به میزان کافی تولید کرده و راهی جاده ها کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا خودروی جایگزین پراید باید قیمتی مشابه داشته باشد؟ ادامه داد: قیمت تیبا به پراید نسبت به سایر خودروها نزدیکتر است در واقع نمی‌توان خودرویی در نظر گرفت که قیمتی کاملا مشابه داشته باشد.

مهم‌ترین نکته در اجرای برنامه کاهش و توقف تولید خودرو پراید، موضوع جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این بخش از برنامه نیز به‌طور کامل در حال اجراست و محصولات تیبا، کوئیک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می‌شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما توسعه محصولات روی پلتفرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به‌زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

زمان جایگزینی

همان‌گونه که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت هم اعلام کردند، تولید پراید ۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید ۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید ۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

منبع: khodrobank

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.