لامبورگینی Urus ST-X نسخه مسابقه ای

لامبورگینی Urus ST-X نسخه جدید لامبورگینی به عنوان یک ماشین مسابقه ای

بله این SUV بزرگ و سنگین به یک ماشین مسابقه تبدیل شده است. اگر اتومبیل هامر H1 می تواند یک خودروی مسابقه ای باشد پس نباید تعجب کرد که سری جدید Urus نیز قابلیت مسابقه ای بودن را دارد.

lamborghini urus st x 1 - لامبورگینی Urus ST-X نسخه مسابقه ای

مشخصات خودرو

باید این نکته را مورد توجه قرار داد که Urus  جدید شاهد تغییرات زیادی در قسمت سخت افزاری است و به میزان یک چهارم وزن نسخه قبلیه خود را از دست داده است. این خودرو برای سریعتر بودن در مسیر مسابقه وزنی در حدود ۵۵۰ کیلوگرم ( ۱۲۱۲ پوند ) از وزن خود را کاهش داده است و ان را به ۱۶۵۰ کیلوگرم ( ۳۶۳۷ پوند ) رسانده است.

lamborghini urus st x 2 - لامبورگینی Urus ST-X نسخه مسابقه ای

با استفاده از فیبرکربن در قسمت های از جمله کاپوت و بال عقب وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. سایر تغییرات در این خودرو نسبت به مدل استاندارد Urus می توان به ورودی هوای اضافی در کاپوت و اگزوزهای مسابقای جدید که با ظاهری شش ضلعی در قسمت های کناری سپر قرار گرفته اند.

پیشرانه

اولین خودروی SUV سوپر اسپرت مسابقه ای در دنیا به یک موتور ۴ لیتری توئین توربو ۸ سیلندرV شکل مجهز است که قادر است نیرویی برابر ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ( ۶۲۷ پوند_ فوت ) تولید کند و باعث به حرکت درامدن این خودرو می شود.

این خودرو بر روی چرخ های ۲۱ اینچی الومینیومی مجهز به قفل مرکزی و لاستیک های پیرلی عرضه می شود. تصاویری از نمای داخلی این خودرو منتشر نشده است اما لامبورگینی می گوید این SUV جدید دارای یک کابین تقویت شده است و مجهز به میله های استیل ، صندلی های مسابقه ای و سیستم خاموش کننده اتش است.

جزئیات فنی این خودرو هنوز فاش نشده است اما ما انتظارداریم که با کاهش وزنی که نسبت به مدل اساندارد پیدا کرده ST-X بتواند شتاب گیری بهتری داشته باشد. مدل استاندارد Urus می تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در مدت زمان ۳.۶ ثانیه و ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۱۲.۸ ثانیه طی کند همچنین حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۹ مایل ( ۳۰۵ کیلومتر در ساعت ) است.

lamborghini urus st x 3 - لامبورگینی Urus ST-X نسخه مسابقه ایlamborghini urus st x concept - لامبورگینی Urus ST-X نسخه مسابقه ایمنبع : motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.