فولکس واگن و مرسدس به عنوان ایمن ترین خودروها

فولکس واگن و مرسدس جایزه ایمن ترین خودروهای بازار را دریافت کردند

فولکس واگن تیگوان و مرسدس بنز GLE CLASS دو خودروی عرضه شده در بازار در کلاس بدنه خودروهای SUV توانستند عنوان ایمن ترین خودروهای بازار را از موسسه ایمنی بزرگراه ها دریافت کنند. این دو خودرو با تجهیزات استاندارد قادر به کسب این رتبه نبودند و هر دو به کمک سیستم ها و اپشن های اضافی توانستند از این تست ها عبور کنند.

تست TSP+

جایزه TSP+ به خودروهایی که در ۶ تست تصادف گرفته شده در این موسسه های ایمنی انجام می شود داده می شود. این تست ها شامل تست برخورد از جلو و عقب، برخورد از قسمت های جانبی، استحکام سقف و استحکام سیستم سوخت رسانی می شوند. همچنین چراغ های جلو و روشنایی نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و فولکس واگن و مرسدس توانستند در همه ی این ارزیابی ها نمره های خوبی کسب کنند.

GLE توانست جایزه TSP+ را به دلیل استفاده از چراغ های LED هوشمند که قابلیت سازگاری با شرایط مختلف را دارند و همچنین میدان نور نسبتا بالای چراغ ها دریافت کند این سیستم ها از جولای سال ۲۰۱۹ بر روی وسایل نقلیه قرار گرفته اند. این ها درحالی است سیستم استاندارد چراغ های LED با میدان دید قابل قبول شرایط دریافت چنین جایزه ای را ندارند.

امتیازات ایمنی مرسدس

GLE همچنین سیستم جلوگیری از تصادف با خودروی جلویی را به صورت استاندارد بر روی این خودرو تعبیه کرده و سیستم های اضافی دیگری برای ان در دسترس قرار داده است. GLE توانسته بالاترین امتیاز  ایمنی سرنشین کودک را که تاکنون بدست امده است یعنی ۹۲ درصد را به خود اختصاص دهد. همچنین به لطف سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک ثباتی در مسیر و مانیتور های نقطه کور، امتیاز کمک ایمنی ۷۲ درصدی را توانسته کسب کند که درهمین رابطه ۵ ستاره ایمنی برای ان در نظر گرفته اند.

2020 mercedes benz gle class first drive - فولکس واگن و مرسدس به عنوان ایمن ترین خودروهاهر دو خودرو بر اساس تست های IIHS توانستند رتبه های خوبی دریافت کنند هر چند که هیچ کدام بی نقص نبودند اما با این حال هر دو خودرو سیستم های ضروری اخطار برخورد به خودروی جلویی را همراه داشتند.

فولکس واگن تیگوان نیز در صورتی که مجهز به سیستم هوشمند چراغ های جلو باشد و از سیستم اخطار برخورد با وسایل نقلیه پشتیبانی کند می تواند جایزه TSP+ را دریافت کند. سیستم اخطار برخورد که جدیدا روی این خودرو نصب شده است ولی چراغ های این خودرو رتبه معمولی را دریافت می کنند و بر اساس معیارهای IIHS این خودرو نمی تواند جایزه ای دریافت کند.

2020 mercedes benz gle class first drive 1 - فولکس واگن و مرسدس به عنوان ایمن ترین خودروها

این دومین خودروی فولکس واگن بعد از Golf GTI است که موفق به دریافت جایزه سال شده است همچنین نسخه قبلی GLE CLASS نیز توانستند جایزه TSP+ را دریافت کنند البته که به سیستم های اشاره شده در چراغ ها و اخطار برخورد نیاز داشتند.

امتیازات ایمنی تیگوان

bg 2016 vw tiguan r line ftq - فولکس واگن و مرسدس به عنوان ایمن ترین خودروها

نتیجه‌ی تست تصادف موسسه‌ی ایمنی خودروی اروپا نشان می‌دهد که تیگوان برای سرنشین بالغ، ایمنی ۹۶ درصد در انواع برخوردها به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این میزان برای کودکان ۸۴ درصد خواهد بود. عابران پیاده نیز در صورت تصادف با این خودرو، ۷۲ درصد احتمال زنده‌ ماندن خواهند داشت؛ چراکه بسیاری از فناوری‌های مدرن ایمنی، مثل ترمز خودکار و هشدار برخورد در تیگوان وجود دارد. با این حساب، امتیاز مربوط به آپشن‌های حفاظتی این محصول، ۶۸ درصد محاسبه شده است.

VOLKSWAGEN Tiguan 5709 15 - فولکس واگن و مرسدس به عنوان ایمن ترین خودروها

منبع : motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.