میزان رضایت صاحبان خودروهای لکسوس

میزان رضایت صاحبان خودروهای لکسوس و مقایسه با سایر خودروسازان

طبق اخرین بررسی های انجام شده این برند ژاپنی بیشترین رضایتمندی را در صنعت خودرو کسب کرده است و هنوز مدیران این کمپانی خواستار پیشرفت های زیادی برای این برند هستند. لکسوس در جدیدترین نظر سنجی ماهانه توانست برای ششمین سال متوالی با کسب امتیاز ۹۷ درصدی جایزه رضایت مشتریان را بدست بیاورد.

اسکات تامسون مدیر عامل لکسوس استرالیا گفته که این کمپانی برنامه هایی برای جذب مشتری های بیشتر و خدمات بهتر به خریداران محصولات این کمپانی است.

iahut3iior1blxeb4zmz - میزان رضایت صاحبان خودروهای لکسوسگزارش های منتشر شده حاکی از ان است که از بیش از ۵۰ هزار خریدار خودرو به صورت حضوری مصاحبه شده است و اکثریت نسبت به محصولات این کمپانی نظرات مثبتی داده اند. این شرکت همانند سال گذشته که امتیاز ۹۸ درصدی را کسب کرده بود امسال نیز توانست با امتیاز ۹۷ درصدی برای چندمین سال پیاپی به عنوان یکی از برند های معروف نیاز های مشتریان را براورده کند و به برندی معروف و محبوب تبدیل شود.

محصولات هیبریدی این کمپانی که در حدود یک سوم فروش خودروهای این شرکت را تشکیل می دهند سهم زیادی در کسب رتبه بالای این کمپانی در نظر سنجی داشتند.

چه کسانی از محصولات لکسوس استفاده می کنند؟

یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که چه کسانی و با چه مشخصاتی سنی از محصولات این کمپانی استفاده می کنند. عمده خریداران محصولات متوسط این کمپانی افرادی با سن بین ۳۵ تا ۴۹ سال هستند ولی محصولات SUV NX و خودروهای کوچک UX بین قشر جوان جامعه پرطرفدار هستند.

میزان رضایتمندی مشتریان لکسوس ۳ درصد بالاتر از کیا قرار دارد و کیا با کسب امتیاز ۹۴ درصدی در رده پایین تری نسبت به این خودروساز قرار می گیرد. با توجه به اینکه لکسوس با اختلاف کمی در مقام اول این لیست قرار دارد افرادی این مقایسه را نادیده می گیرند در صورتی که همین ارزشیابی های انجام شده برای این کمپانی موفقیت های زیادی به همراه دارد.

Untitled - میزان رضایت صاحبان خودروهای لکسوس

در مقایسه با یک سال گذشته کمپانی های ولوو و لکسوس بیشترین تغییرات مثبت را با ۳ درصد افزایش رضایتمندی داشتند که نشان دهنده پیشرفت این دو کمپانی در تولید محصولات با کیفیت است. کمپانی ISUZU بیشترین کاهش را با ۳ درصد نسبت به سال کذشته تجربه کرده است و دیگر کمپانی ها در جایگاه قبلی خود مانده و ثابت هستند.

طبق گفته های مسئولین های این کمپانی خدمات بهتر برای کسب رضایت مشتریان در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. همزمان با این موضوع شرکت مزدا به دلیل رفتارهای غیر قابل اطمینان و تاسیس نمایندگی های دروغین و اقدامات نامناسب با مصرف کنندگان در بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به دادگاه فدرال منتقل شد و دیگر کمپانی ها نیز دچار همچین شرایطی شده اند که باعث می شود مشتریان این کمپانی ها رفته رفته کم شود.

 

منبع : motor1 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.