الفارومئو Stradale 33 1967 یکی از اولین سوپر اسپرت ها

الفارومئو Stradale 33 1967 یکی از اولین سوپر اسپرت ها و خودرویی با ظاهری نسبتا جدید

این خودرو اولین سوپراسپرت دوران مدرن و یکی از زیباترین اتومبیل های تولید شده در دنیا است. در اواسط دهه ۱۹۶۰ الفارومئو تصمیم گرفت تا خودرویی جدید را برای به نمایش دراوردن قدرتش تولید کند. تیپو نامی بود که الفارومئو برای این خودرو درنظر گرفته بود. این خودرو به گونه ای طراحی شده بود که هم ظاهر خودروهای اسپرت را داشته باشد و هم برای رانندگی در سطح شهر هیچ مشکلی نداشته باشد.

سرانجام این کمپانی خودروی جدید را با نام Stradale 33 در سال ۱۹۶۷ تولید کرد. خودرویی با ظرفیت دو سرنشین که اولین خودروی سوپر اسپرت مدرن و یکی از زیبا ترین طراحی های صنعت خودروسازی شناخته می شود.

alfa romeo 33 stradale supercar sunday 4 - الفارومئو Stradale 33 1967 یکی از اولین سوپر اسپرت هاخودرویی مسابقه ای اما برای جاده

ایتالیایی ها از کلمه Stradale برای معرفی کردن خودروهای داخل شهری استفاده می کنند ولی در نگاه اول هر بیننده ای با دیدن این خودرو به فکر خودروهای مسابقه ای می افتاد. این خودرو اولین اتومبیلی بود که از درب های پروانه ای استفاده کرد که با استفاده از لولا های قرار گرفته در ستون A خودرو درب ها به سمت بالا باز می شدند. درب های اتومبیل از قسمت میانی به بالا از جنس شیشه بودند و با فرمی منحنی شکل به قسمت داخلی سقف خودرو امتداد داشتند.

alfa romeo 33 stradale supercar sunday 1 - الفارومئو Stradale 33 1967 یکی از اولین سوپر اسپرت ها

ابعاد بدنه این خودرو نسبت به خودروهای ان زمان کوچکتر بود و با طول ۱۵۶ اینچ و فاصله محوری ۹۲.۵ اینچ و ارتفاع غیر قابل تصور ۳۹ اینچ تولید می شد. کابین این خودرو برای یک خودروی اسپرت سال ۱۹۶۷ بسیار مجلل بود و استفاده از چرم و دستگیره های فلزی جلا داده شده به زیبایی کابین افزوده بود.

پیشرانه

در قسمت پشتی صندلی های این خودرو پیشرانه قرار گرفته است که یک موتور ۲ لیتری با قدرت تولیدی ۲۲۷ اسب بخار ( ۱۶۹ کیلو وات ) و گشتاور ۲۰۶ نیوتن متر ( ۱۵۲ پوند فوت ) وظیفه به حرکت در اوردن این خودرو را بر عهده دارد. این نیروی تولید شده از طریق یک گیربکس ۶ سرعته این نیروی تولید شده را به چرخ های عقب منتقل می کند.

alfa romeo 33 stradale supercar sunday 2 - الفارومئو Stradale 33 1967 یکی از اولین سوپر اسپرت ها

۱۸ دستگاه تولید شده این اتومبیل با یکدیگر تفاوت دارند نه به دلیل به روز رسانی های سالانه بلکه به دلیل دست ساز بودن این خودروها. تصمیماتی که در روند تولید این اتومبیل گرفته می شد و همان زمان در خودروی جدیدتر اعمال می شد یکی از این عوامل است تا این خودروها به صورت جزئی با یکدیگر تفاوت داشته باشند. نمونه های اولیه از فرم چراغ های دوتایی برخوردار بودند که بر اساس قوانین محدوده نور خودروها و اینکه محدوده نور این چراغ ها با این بند همخوانی نداشت کمپانی مجبور شد تا فرم چراغ های جلو را در مدل های بعدب تغییر دهد ولی به خوبی و زیبایی نمونه های اولیه نمی رسید.

alfa romeo 33 stradale supercar sunday 3 - الفارومئو Stradale 33 1967 یکی از اولین سوپر اسپرت هااین خودرو را می توان به نوعی مدلی پایه برای نسل های بعدی این کمپانی در نظر گرفت. مدل های الفارومئو ۴C یکی از محصولات این کمپانی است که شباهت فراوانی به این خودرو دارد و می توان حتی ان را نسل جدیدتر این خودرو معرفی کرد.

این خودرو با قیمت ۱۷ هزار دلار در چند سال گذشته و جدیدا با قیمت ۱۱۸ هزار دلار به فروش می رسد که یکی از خودروهای فوق العاده برای کلکسیونرها به شمار می رود.

منبع : motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.