ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

ائودی A6 2019

یک طراحی بیرونی زیبا ، فضای داخلی فوق العاده و فناوری های هوشمند از مشخصه های A۶ به شمار می رود.

امتیاز ۷.۴ / ۱۰

رقابت در بین سازندگان خودروهای لوکس طی چند سال گذشته با شدت روبه رو شده است. درحالی که بیشترین خرید و فروش های بازار به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور تعلق دارد اما رقابت در بین خودروهای سدان نیز همچنان ادامه دارد.

در بین این خودروها Audi A6 جدید قرار دارد. با طراحی کاملا جدیدی که این کمپانی روی این خودرو انجام داده است در کنار استفاده از فناورهای به روز توانسته خودرویی متناسب با نیاز افراد تولید کند و همچنین به یکی از خودروهای پر فروش در بازار تبدیل شود. در هنگام خرید یک وسیله نقلیه در کلاس خودروهای سدان اتومبیل های مختلفی در دسترس قرار دارند اما نادیده گرفتن خودرویی که بتواند از نظر امکانات و اپشن های بکار رفته با A6 رقابت کند دشوار است.

2019 audi a6 - ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

طراحی ۹/۱۰

ائودی A6 را با فرم و ظاهر A8 طراحی کرده است خودرویی کوچکتر اما با طراحی بیرونی متفاوت تر. جلو پنجره بزرگتر و چراغ های جدید اولین قسمت های این خودرو هستند که توجه بیننده را جلب می کنند. خطوط برجسته بر روی کاپوت نیز به زیبا تر شدن نمای جلویی خودرو تاثیر گذاشته است.

در قسمت عقبی نیز چراغ های جدید و نوار کرومی رنگ بین چراغ ها در لوله اگزوز های خودرو که در قسمت پایینی سپرها قرار گرفته اند باعث جذابیت این خودرو شده اند. در کنا نمای بیرونی خودرو قسمت داخلی کابین نیز طراحی فوق العاده ای دارد.

کلید های کنترل سیستم صوتی و تغییر وضعیت اب و هوا جای خود را به صفحه نمایش ها داده اند و به نوعی به روزتر شده اند. ورودی های هوا بزرگتر شده اند و سرنشیان عقب نیز با استفاده از مانیتور ۸ اینچی که در قسمت پایینی کنسول وسط قرار گرفته است می تواند جریان هوا را کنترل کنند.

2019 audi a6 3 - ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

راحتی ۹/۱۰

A6 به راحتی می تواند با رقبای خودش در بخش راحتی و اسایش رقابت کند. صندلی مخصوص با روکش چرم و مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش یکی از دلایلی هستند که افراد می توانند ساعت ها بر روی ان ها بنشینند. همچنین فضای نسبتا خوبی که A6 در اختیار سرنشینان قرار می دهد در مقایسه با دیگر رقبا قابل قبول است. کیفیت سواری A6 قابل قبول است البته گزینه های مختلفی برای چرخ های این خودرو وجود دارد که سایزهای ۱۹ و ۲۰ اینچی موجود برای این خودرو بدون تردید سواری نرم و راحت تری ارائه می دهند.

2019 audi a6 5 - ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

تکنولوژی ۹/۱۰

ائودی A6 در طراحی مجدد طرح صفحه نمایش A8 و Q8 را پذیرفته است . مانیتور ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته در قسمت میانی داشبورد اصلی ترین صفحه نمایش این خودرو است که از کنترل اب و هوا تا سیستم های مختلف را بر عهده دارد.

صفحه نمایش ۸.۶ اینچی که درزیر مانیتور ۱۲ اینچی قرار گرفته است لمسی است و قابلیت نوشتن دارد و به راننده در برنامه هایی چون سیستم ناوبری کمک زیادی می کند. فرم این دو صفحه نمایش شباهت فراوانی به مانیتورهای دوقلوی خودروی لندروور دارد.

تنها سیستمی که A6 نمی تواند در رقابت با سایر خودروها برتری داشته باشد سیستم صوتی است. سیستم صوتی ۷۰۵ واتی این خودرو توانایی رقابت با سیستم Burmester که در مرسدس بنز E کلاس یا BMW  سری ۵ وجود دارد را ندارد.

2019 audi a6 1 - ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

عملکرد و هندلینگ ۶/۱۰

ائودی A6  را با دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ و ۶ سیلندرV شکل ۳ لیتری توربوشارژ ارائه می دهد. پیشرانه ۴ لیتری ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور تولید می کند در حالیکه پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور تولید می کند. اگر به دنبال یک سواری راحت هستید به  سراغ پیشرانه اولی بروید در غیر این صورت پیشرانه دوم با گشتاور تولیدی بیشتر رانندگی تهاجمی تری دارد.

هر دو پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده اند . خودرو در شرایط معمولی شتابی نرم و روان دارد اما با فشردن پدال دریچه گاز قدرت اضافی تولید شده به کمک سیستم انتقال قدرت به چرخ ها منتقل شده و خودرو با شتابی نسبتا زیاد بر سرعتش افزوده می شود. A6 می تواند در مدت زمان ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و قادر است به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت یا ۱۳۰ مایل برسد.

A6 دارای یک سیستم تعلیق چند حالته است که می تواند ارتفاع خودرو را بسته به نوع حالت رانندگی تغییر دهد.

2019 audi a6 4 - ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

امنیت ۹/۱۰

A6 2019 به کمک یک بسته Driver Assistor 2750 دلاری سیستم های مختلفی را در اختیار راننده قرار می دهد. این سیستم شامل کروز کنترل ، ترمز اضطراری اتوماتیک ، سیستم نگهداری بین خطوط ، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و یک سیستم دوربین دید ۳۶۰ درجه از امکانات این لیست است. سیستم چراغ های هوشمند جلو نیز یکی دیگر از امکانات بکار رفته در این خودرو است.

2019 audi a6 2 - ائودی A6 2019 بررسی بخش های مختلف خودرو

مصرف سوخت ۴/۱۰

با پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندرV شکل ائودی A6 می تواند ۲۲ مایل را با یک گالن در شهر ، ۲۹ مایل را در بزرگراه طی کند و مصرف سوخت ترکیبی ۲۵ مایل به ازای یک گالن داشته باشد. رقیب این خودرو نیز مصرفی مشابه ان دارد. مدل BMW 540i xDrive 2019 21 مایل را با یک گالن در شهر، ۲۹ مایل را در بزرگراه طی کند و مصرف ترکیبی ۲۴ مایل به ازای یک گالن را داشته باشد.

در حالیکه مرسدس بنز E450 4Matic و Jaguar XF S مصرفی پایین تر دارند و ۲۰ مایل را در شهر، ۲۸ مایل در بزرگراه و به صورت ترکیبی ۲۳ مایل را به ازای هر گالن طی می کنند که از نظر اقتصادی خودروهایی به صرفه تر هستند.

قیمت ۶/۱۰

قیمت ائودی A6 2019 از ۵۸.۹۰۰ دلار شروع می شود اگرچه نسخه پرستیژ این خودرو برای سال ۲۰۲۰ ۶۷.۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. پیشرانه ۴ سیلندر A6 با قیمت پایه ۵۴.۹۰۰ دلار شروع می شود.

رنگ ابی اسمانی ۵۹۵ دلار ، صندلی های مخصوص ( شامل سیستم گرمایش و تهویه و ماساژور ) ۳۲۰۰ دلار، بسته کمک راننده ای ۲۷۵۰ دلار ، بسته اسپرت ۱۰۵۰ دلاری ، چرخ های ۲۱ اینچی ۱۰۰۰ دلاری و بسته های دیگر که قیمت این خودرو را تا ۷۷.۲۹۰ دلار افزایش می دهند.

BMW سری ۵ با قیمت ۵۳.۹۰۰ دلار یک گزینه مقرون به صرفه تر است اگرچه مدل ۶ سیلندر از ۶۱.۷۵۰ دلار شروع می شود. مرسدس E کلاس با قیمت ۵۴.۰۵۰ دلار شروع می شود ونسخه ۶ سیلندر ان با سیستم چهار چرخ متحرک با قیمت ۶۱.۵۵۰ دلار فروخته می شود.

منبع : Motor1

1 نظر
  1. هرکی می گوید

    من عاشق A8 هستم!اینم خوبه ولی اون یه چیز دیگه است،یه دنیای دیگه داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.