جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

جنسیس G70  ۲ لیتری بررسی قسمت های مختلف از نظر امتیاز گیری

یک ماشین فوق العاده با یک گیربکس وحشتناک

امتیاز ۶.۶/۱۰

هیچ چیزی باعث نمی شود که ما بخواهیم از یک ماشینی با گیربکس دستی بی عیب و نقص عبور کنیم ، تعداد محدودی وسایل نقلیه هستند که از یک کلاچ عالی و یک گیربکس ۶ سرعته خوب برخوردار هستند. جنسیس G70 یکی از این خودروها است که قرار است در این مقاله به بررسی ان بپردازیم.

G70 جزو یکی از بهترین خودروها در کلاس خودروهای سدان است خودرویی فرز و چابک که پاسخ گوی نیازهای مختلف افراد است.

2020 genesis g70 2 0t m t review - جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

طراحی ۸/۱۰

جنسیس G70 اثبات این قضیه است که حتی طراحی ساده و نشانه های ظریف می توانند وسیله نقلیه ای خیره کننده به وجود بیاورند. G70 بر خلاف BMW سری ۳ دارای چهره ای بیش از حد تیز و خشن نیست و جلو پنجره ای بزرگ مانند لکسوس IS ندارد.

چراغ های LED باریک و جلو پنجره مشبک ظاهری تهاجمی به این خودرو می بخشند و در قسمت عقبی نیز شاهد یک طراحی نسبتا ساده در کنار چراغ های عقب معمولی ان هستیم و استفاده از نوارهای کرومی رنگ در بخش های مختلف خودرو باعث جذابیت بیشتر ان شده است. یکی از ویژگی هایی که این خودرو را جذاب تر می کند رنگ یخی ان است.

در قسمت داخلی نیز طراحان رویکردی مشابه با کابین در پیش گرفتند و مواد پلاستیکی سیاه با کیفیت بیشتر قسمت های خودرو را پوشش می دهند. هیچ قسمت برجسته ای وجود ندارد و فقط بافت های ساده و تمییزی که برای ایجاد یک خودروی عالی نیاز هستند به چشم می خورد. حتی صندلی های این خودرو نیز که با چرم مصنوعی پوشیده شده اند عالی به نظر می رسند.

2020 genesis g70 2 0t m t review 1 - جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

راحتی ۶/۱۰

صندلی های جلو این خودرو راحتی و نرمی بیشتری در مقایسه با صندلی های عقب دارند و با قابیلت تنظیم در ۱۶ جهت و داشتن تهویه هوای مناسب یک احساس راحتی را برای سرنشینان فراهم می کنند. تنها نکته ای G70 از ان  رنج می برد نداشتن چرم استاندارد بر روی صندلی های ان است. صندلی های عقب کمی سفت و سخت هستند اما فضای نسبتا خوبی را برای سرنشینان فراهم می کنند.

رانندگی در حالت COMFORT نیز کمی خشک است و در حالت اسپرت نیز سواری بدتری نسبت به این حالت تجربه خواهید کرد.

سر و صدای زیاد باد به داخل کابین نفوذ کرده و میزان قابل توجهی از صدای تایرها نیز به داخل کابین منتقل می شود.

2020 genesis g70 2 0t m t review 2 - جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

تکنولوژی ۹/۱۰

جنسیس G70 2 لیتری نیز از فناوری عالی برخوردار است. صفحه نمایش لمسی استاندارد ۸.۰ اینچی تقریباً بی عیب و نقص در حال کار کردن است و از سیستم های Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. از سایر ویژگی های استاندارد این خودرو می توان به درگاه های تایپ C و یک سیستم صوتی ۱۵ بلندگو Lexicon اشاره کرد که صدای واضح و شفافی تولید می کند.

2020 genesis g70 2 0t m t review 3 - جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

عملکرد و هندلینگ ۴/۱۰

جنسیس خودرویی است که رانندگی نسبتا خوبی را برای افراد فراهم می کند و به کمک سیستم تعلیق مناسب و لاستیک های چسبنده نیروی تولیدی را کاملا به جاده منتقل می کند. موتور ۲ لیتری توربوشارژ این خودرو خوب است اما به اندازه کافی نیرومند نیست . این پیشرانه ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوند فوت گشتاورتولید می کند در حالی که رقیب این خودرو BMW سری ۳ ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور تولید می کند. جنسیس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت به ۸.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه BMW در مدت زمان ۵.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون می رسد.

گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو یکی از نکات منفی این خودرو است که که به سختی با موتور ان در ارتباط است. گیربکس ۸ سرعته اتومات با توجه به تست های انجام شده کارایی بهتری نسبت به این گیربکس دستی دارد.

2020 genesis g70 2 0t m t review 4 - جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

امنیت ۸/۱۰

حتی اگراین خودرو بسیاری از ویژگی های ایمنی پیشرفته را که در محصولات مرسدس بنز و BMW وجود دارد در این خودرو پیدا نکنید ولی این خودرو اپشن ها و امکاناتی استاندارد را در اختیار دارد که به خودرویی مجهز در کلاس خود تبدیل شده است.

جنسیس با ویژگی های ایمنی فعال استاندارد مانند هشدار برخورد رو به جلو با ردیابی عابر پیاده ، کروز کنترل تطبیقی ، کمک به نگه داشتن خط ، چراغهای جلو پرتوهای اتوماتیک ، و سیستم مانیتورینگ نقطه کور همراه با هشدار عبور و مرور ترافیکی پشتی همراه است.

2020 genesis g70 2 0t m t review 5 - جنسیس G70 2 لیتری بررسی بخش های مختلف ان

مصرف سوخت ۴/۱۰

طبق گزارشات منتشر شده توسط سازمان های محیط زیستی این خودرو از نظر مصرف سوخت در رتبه پایینی قرار می گیرد. در شهر به ازای هر گالن سوخت ۱۸ مایل ، در بزرگراه ۲۸ مایل و به صورت ترکیبی ۲۲ مایل را با یک گالن سوخت طی می کند.

مرسدس بنز C کلاس ۲۴ مایل را در شهر، ۳۵ مایل را در بزرگراه و به صورت ترکیبی ۲۸ مایل را با یک گالن سوخت طی می کند در حالیکه BMW سری ۳۳۰i بهتر از این خودرو عمل می کند و ۲۶ مایل در شهر ، ۳۶ مایل در بزرگراه و به صورت ترکیبی ۳۰ مایل را با یک گالن سوخت طی می کند.

قیمت ۷/۱۰

مدل جنسیس G70 2020 با قیمت ۳۵.۴۵۰ دلار شروع می شود. این مدل پایه ۲ لیتری توربو شارژ با یک گیربکس ۸ سرعته اتومات به صورت استاندارد عرضه می شود. انتخاب گیربکس ۶ سرعته دستی ۳۰۵۰ دلار به قیمت این خودرو اضافه می کند و قیمت نهایی ان را به ۳۸.۵۰۰ دلار می رساند. پس از اضافه کردن هزینه های حمل و نقل  و مالیات قیمت نهایی این خودرو ۳۹.۴۹۵ دلار می شود که در مقایسه با BMW سری ۳ که با قیمت پایه ۴۰.۷۵۰ دلاری و مرسدس کلاس C که با قیمت ۴۱.۴۰۰ دلاری شروع می شود گزینه مناسبی است.

منبع : Motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.