استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

مقدمه:

با توجه به رشد خودروهای SUV در میان عامه مردم،خودرو سازان به فکر تغییر در اهداف شرکت شده اند. در این میان شرکت هایی که سوپر اسپرت های دنیای خودرو را می ساختند نیز با رویکردی عجیب رو به ساختن SUV کرده اند. از جمله آنها می توان به استون مارتین،لامبورگینی،رولز رویس، مازراتی و …. اشاره نمود. استون مارتین DBX به عنوان اولین شاسی بلند از استون مارتین در نگاه اول توانسته دل بسیاری از هواداران خودرو را به دست آورد.

aston martin dbx 1 1024x768 - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

یک SUV با فرمتی خشمگین و اسپرت همچون سایر اعضای خانواده استون مارتین با مقدار قامت بلندتر. این SUV از استون مارتین برای رقابت با همتایان خود ساخته شده که پیشتر به جرگه SUV سازان پیوسته بودند،مثل فراری،بنتلی و رولزرویس.

تشریح DBX:

aston martin dbx 7 1024x768 - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

از لحاظ ظاهری،

نمای خارجی استون مارتین با پوشاندن یک جفت کفش شیک به اولین بلند قامت خود نمایی دلربا داده است. هنگامی که روشن می شود یک نابینای مادر زاد نیز تشخیص میدهد که این صدای غرش یک استون مارتین است.

در نمای داخل استون مارتین DBX حرف های بیشتری برای گفتن دارد. استفاده تمام از چرم طبیعی در سرتاسر کابین حس راحتی و لوکس بودن رانندگی در DBX را دوچندان میکند. تقریبا بر روی تمام اجزاء می توانید برند استون مارتین را مشاهده نمایید.در هر حال استون مارتین DBX در تمام ابعاد دارای جذبه برای مخاطبان است.

aston martin dbx 2 1024x768 - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

فنی؛

از لحاظ فنی؛ نیز می توان اینگونه بیان نمود که، استون مارتین یکی از همان موتور های پر گشتاور خود را برای این SUV تدارک دیده است. موتور استون مارتین DBX از موتوری مشابه ونتیج و DB11 با حجم ۴.۰ لیتر و توربو شارژر دوقلو بهره میبرد. ۵۴۲ اسب بخار قدرت خروجی این موتور بوده و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور این مدل است.

گیربکس این SUV از استون مارتین نیز،۹ سرعته اتوماتیک بوده که نیرو را از موتور به چرخ ها منتقل میکند. استون مارتین DBX از فناوری دیفرانسیل مرکزی برخوردار است که نیرو را به تمام چرخ ها منتقل میکند. البته یک سیستم الکترونیکی کنترل گشتاور بر روی محور عقب خودرو نصب است که میزان چرخش چرخ ها و نیروی خروجی از هر لاستیک را کنترل میکند.

aston martin dbx - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

همچنین این خودرو از فناوری خارج کردن سیلندر ها از مدار نیز برخوردار است برای مواقعی که نیازی به تمام نیرو نیست در مصرف سوخت نیز صرفه جویی به عمل بیاید. جالب است بدانید که استون مارتینDBX با ۲.۲ تن وزن و به عنوان اولین SUV استون مارتین می تواند ۰-۱۰۰ کیلومتر را در ۴.۵ ثانیه بپیماید.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان تولید این SUV در دسترس نیست و به احتمال فراوان از اواسط سال ۲۰۲۰ استون مارتین قادر به فروش DBX باشد. البته نحوه و مقدار توزیع این خودرو در قاره ها نیز متفاوت بوده که در تاریخ های متفاوت به فروش خواهند رسید.

aston martin dbx 3 - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

aston martin dbx 6 1024x768 - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

aston martin dbx 5 1024x768 - استون مارتین DBX اولین SUV استون مارتین، بهتر از انتظارها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.