خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ ، اولین محصولی که فورد با ان وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است.

اولین خودروی برقی

نسخه جدید فورد موستانگ که یک خودروی الکتریکی شاسی بلند است ممکن است که یک خودروی فوق العاده باشد اما از نظر طرفداران این کمپانی یک خودروی شاسی بلند با نام موستانگ به سختی می تواند در دل مردم جای باز کند.

بر اساس گزارش های بدست امده از مردم بیشتر افرادی که از طرفداران این برند هستند از خودروی جدید ناراضی هستند و خواستار تغییر نام این خودرو از نام موستانگ هستند.

2021 mustang mach e live image 4 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

بر اساس مصاحبه های غیر رسمی که صورت گرفته است بعضی از افراد از خودروی جدید ناراضی هستند و عده ای دیگر خواستار تغییر نام این خودرو هستند یکی از این افراد جیمی دینسمور نویسنده مجله خودرو و یکی از علاقه مندان به اتومبیل است که خواستار تغییر نام این خودرو شده است و تعدادی در ۹۰۰ نفر از بیانیه ای این شخص دفاع کرده اند.

2021 mustang mach e live image 3 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

مخالفان mustang

طبق گفته های دینسمور : انچه که بسیاری از ما را ناحت می کند رها کردن میراث و تاریخ شرکت است وی همچنین افزود قرار دادن نام موستانگ بر روی یک خودروی کراس اوور چهار چرخ چهار درب توهین به باشگاه های موستانگ و علاقه مندان به موستانگ است که بیش از ۵ دهه است که از این محصول پشتیبانی می کنند. من از مقامات این کمپانی درخواست می کنم که به خواسته های ما گوش کنند و به میراث این شرکت احترام بگذارند.

2021 mustang mach e live image 2 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

دینسمور جزو افراد عادی نیست این شخص نویسنده کتاب Mustang by Design مجموعه ای جامع که جزئیات پیشرفت موستانگ را در اوایل سال ۱۹۶۰ نشان می دهد. مخالفت این طرفداران نه به خاطر قدرت الکتریکی این خودرو بلکه برای طراحی ان است که خلاف مفهوم اصلی یک خودروی موستانگ به شمار می رود.

فورد موستانگ در طول تاریخ ۵۵ ساله خود از فرمول اساسی یک خودروی کوپه دو درب دیفرانسیل عقب پیروی کرده است Mach-E جدید تقریبا از این فرمول دور است اما برخی از طرفداران جدید این کمپانی معتقد اند که این تکامل در تغییر روند این کمپانی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

2021 mustang mach e live image 1 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

صرف نظر از نظرات مردم در مورد این خودرو Mach-E را می توان شروع نسل جدیدی از خودروهای موستانگ دانست خودرویی که علاوه بر ظاهر شاسی بلند اش به گونه ای طراحی شده که حس خودروهای کوپه را نیز درون افراد به وجود می اورد.

فورد با استفاده از دو پارامتر ویژه که باعث محبوبیت خودروها می شود یعنی کراس اوور و الکتریکی بودن قدم در بازار خودروهای الکتریکی کرده است به امید اینکه بتواند موفقیت بزرگی در زمینه کسب کند.

2020 ford mustang mach e - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگنمای ظاهری

یکی از تغییرات اساسی این خودرو نسبت به سایر مدل های این کمپانی نمای ظاهری ان است که پوشانده شده است و جای جلو پنجره مشبک ان یک ورقه صاف و بدون مجرایی دیده می شود که لوگوی این کمپانی در مرکز ان قرار گرفته است.

نمای داخلی

در نمای داخلی این خودرو شاهد طراحی نسبتا ساده این شرکت هستیم و تفاوت های که با سایر محصولات این شرکت در این خودرو  اعمال شده است می توان به قرار گرفتن یک مانیتور ۱۰.۲ اینچی به جای صفحه کیلومترهای نسل قبلی و همچنین یک مانیتور ۱۵.۵ اینچی در قسمت میانی داشبورد اشاره کرد که به صورت دیجیتالی می توان از سیستم های این خودرو استفاده کرد.

2021 mustang mach e live image 7 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

مجرای تهویه هوا نیز با استفاده از۳ خط موازی به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی موستانگ که به جای لوگوی فورد بر روی فرمان قرار گرفته از تغییرات عمده داخلی این خودرو بشمار می رود.

این خودرو هنگامی مه در نمایشگاه ۲۰۱۹ لس انجلس رونمایی شد طی مدت زمان ۹ روز تمام مدل های فرست ادیشن این خودرو به فروش رفت و قیمتی که این کمپانی برای ان در نظر گرفته بود ۶۱ هزار دلار بود. این نسخه تا پایان سال ۲۰۲۰ بدست مشتریان خواهد رسید. تعداد حدود ۵۰ هزار نسخه از مدل فرست ادیشن تولید خواهد شد.

2021 mustang mach e live image 2 1 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

باتری

این خودرو با دو پکیج وارد بازار خواهد شد ، یکی با باتری استاندارد ۷۵.۷ کیلووات ساعتی و دیگری نسخه بلند بردتر ۹۸.۸ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. نسخه استاندارد مجهز به یک موتور الکتریکی است که روی محور عقب قرار می گیرد درحالی که نسخه قوی تر از دو موتور الکتریکی که هر کدام روی یک محور قرار می گیرند سود می برد.

2021 mustang mach e live image 1 1 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

پیشرانه

موستانگ مک ای مدل GT از مجموع قدرت ۴۵۹ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر سود می‌برد. قبل از عرضه نسخه GT در سال ۲۰۲۱، می‌توان تنها به نسخه‌های پریمیوم و فرست ادیشن با قوای ۲۸۲ و ۳۳۲ اسبی و گشتاور ۴۱۵ و ۵۶۵ نیوتن متری اکتفا کرد. نسخه پایه هم که بعدها و هم‌زمان با نسخه GT عرضه می‌شود تنها ۲۵۵ اسب بخار نیرو و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

2021 mustang mach e live image 6 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگشتاب

باتری ضعیف‌تر در مدل دیفرانسیل عقب قادر است برد مسافت ۳۷۰ کیلومتری را فراهم سازد. متأسفانه شعاع حرکتی مدل دو دیفرانسیل با این باتری به ۳۳۵ کیلومتر کاهش یافته زیرا این مدل از وزن بالاتری هم برخوردار است. شتاب این دو مدل نیز به ترتیب ۵.۵ و ۶.۵ ثانیه خواهد بود. در مدل با باتری‌های پرظرفیت‌تر ۹۸.۸ کیلووات ساعتی، برد مسافت در مدل تک دیفرانسیل ۴۸۰ کیلومتر و در مدل دو دیفرانسیل ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا ۹۶ نسخه GT هم حدود ۳.۵ ثانیه اعلام شده است.

2021 mustang mach e live image 5 - خودروی کراس اوور جدید الکتریکی فورد موستانگ

در بخش بار می‌توان فضای ۸۲۱ لیتری در عقب را مشاهده کرد که با تا نمودن صندلی‌های عقب به ۱۶۸۸ لیتر افزایش می‌یابد. بعلاوه همانند خودروهای تسلا در زیر کاپوت جلو نیز فضایی ۱۳۶ لیتری تدارک دیده شده است.

منبع : Motor1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.