کیا اپتیما؛ ممکن است بیش از این، دیگر اپتیما خوانده نشود

نسل جدیدی که کیا برای مبارزه با همکلاسان خود ارائه داده است، نسخه آپدیت شده و پیشرفته اپتیما است، ولی نه آنقدر ساده است که کیا اپتیما بخوانیدش نه آنقدر در ظاهر پر تغییر که اپتیما ندانیمش. با دیدن K5 بدون شک به یاد اپتیما می افتید ولی آنقدر کیا روی این نسخه کار کرده تا شما را مجاب کند این کیا اپتیما نیست.

2020 kia k5 1 1024x576 - کیا اپتیما؛ ممکن است بیش از این، دیگر اپتیما خوانده نشود

مقدمه؛

همه تا حدودی قبول داریم که هیوندای با ارائه نسخه جدید سوناتا، توانسته طراحی خود را به رخ رقیبان بکشد. بدون شک این طراحی که از نظر منتقدان بسیار هم زیباست،در بازار مشتریان را به سمت خود می کشاند ولی کیا برای تنگ تر کردن عرصه بر هیوندای تغییراتی اساسی بر روی اپتیما انجام داده است که شاید هم قصد دارد با نامی جدید آن را عرضه کند.

در اخبار اولیه از این محصول کیا K5، یاد شده است. باید منتظر ماند و دید که رقابت این خودرو با پسرعموی خود به کجا میرسد. کیا از K5 مورد نظر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رو نمایی کرده است.

2020 kia k5 - کیا اپتیما؛ ممکن است بیش از این، دیگر اپتیما خوانده نشود

ویژگی های ظاهری؛

از نمای کلی همانطور که بیان شد می توان برداشت کرد که شما یک کیا اپتیما را دیده اید. اما با توجه به جزئیات متوجه می شوید که داستان متفاوت است. نمای روبه روی K5 ترکیبی از طراحی کره ای و دوج چارجر آمریکایی است. فرو رفتگی بالای سپر دقیقا شما را متوجه همین نکته می کند.

چراغ های K5 نیز دقیقا برای رقابت با سوناتا ۲۰۲۰ طراحی شده اند. معمای مشابه در طراحی چراغ بیان کننده همین نکته است. در نمای عقب نیز با متصل کردن چراغ ها، طیف قرمز رنگی عرض خودرو را پیموده و نمایی جالب از آن ارائه میدهد.

نوار کرومی رنگ که از زیر شیشه عقب شروع و تا جلوی آیینه های جانبی امتداد دارند،میان دار دو رنگ مشکی سقف(سقف پانوراما) و رنگ بدنه است.اگزوز های با دوگانه با خروجی کرومی زیبایی نمای عقب را دوچندان کرده است.

2020 kia k5 2 - کیا اپتیما؛ ممکن است بیش از این، دیگر اپتیما خوانده نشود

اطلاعات فنی؛

همانند گذشته، این اپتیما/K5 دارای دو انتخاب برای موتور است. یکی موتور پایه با حجم ۲.۵ لیتر و ۱۹۱ اسب بخار(۱۴۲ کیلووات) که توانایی تولید گشتاوری معادل ۲۴۵ نیوتن متر(۱۸۱ پوند فوت) است. و موتور دوم K5 نیز با حجم ۱.۶ لیتر و مجهز به توبوشارژر قدرتمند قادر به تولید ۱۸۰ اسب بخار(۱۳۴ کیلووات) نیرو و گشتاور۲۶۴ نیوتن متر(۱۹۵پوند فوت) است. این خودرو سال ینده میلادی در بازار آمریکا عرضه میشود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.