پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضعیف

Transpo Taycan Turbo Taycan Turbo S 6 - پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

در حالیکه پورشه تایکان  قابلیت شارژ سریع را دارد اما عملکرد ان در مقایسه با سایر خودروها چندان قابل قبول نیست.

با توجه به اینکه پورشه از دامنه بسیار محدودی برای تبلیغ خودروهایش استفاده می کند ولی یکی از امتیازاتی که باعث برتری فروش این خودرو شده است قابلیت شارژ سریع ان است. پورشه ظرفیت ذخیره انرژی تایکان را ۳۵۰ کیلو وات معرفی کرده است و این در حالی است که تسلا مدل ۳ می تواند ۲۵۰ کیلو وات باتری های خود را شارژ کند.

taycan efficiency compared to Tesla - پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

در حالیکه تایکان شارژ بیشتری نسبت به رقبای خود دارد ولی راندمان ان نسبت به بقیه خودروها در پایین ترین محدوده قرار دارد.

رتبه

بر اساس گزارش های منتشر شده رتبه کارایی خودروهای برقی با مقیاس MPGe در سال ۲۰۲۰ تعیین می شود و تایکان توانسته مقدار MPGe 69 را کسب کند. که پایین ترین رتبه در بین همه EV های موجود در بازار امروز است. در همین حال تسلا مدل ۳ ۲۰۲۰ توانسته بالاترین امتیاز را در بین خودروهای الکتریکی کسب کند با MPGe 141. تسلا مدل S با MPGe 111 و تسلا مدل X با MPGe 96 در رتبه های بعدی قرار خواهند گرفت.

porsche normal - پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

حجم باتری

با به روزرسانی های اخیر نرم افزار ، Tesla Model S و Model X می توانند تا حداکثر ۲۰۰ کیلو وات و مدل ۳ Standard Range Plus با ۱۷۰ کیلو وات شارژ شوند. در حال حاضر ، نرخ شارژ Taycan به ۲۵۰ کیلووات می رسد ، اگرچه پورشه وعده بروزرسانی نرم افزاری را می دهد که سرانجام آن را به نرخ ۳۵۰ کیلو وات می رساند. طبق گفته های این کمپانی با ظرفیت ۲۵۰ کیلو وات و مدت زمان ۱۰ دقیقه شارژ تایکان می تواند ۸۹ مایل را طی کند که پس از بروز رسانی به ۳۵۰ کیلو وات این رقم در حدود ۱۱۹ مایل خواهد رسید.

شارژر

پورشه می تواند به این میزان بالا برسد زیرا از یک شارژر ۸۰۰ ولت استفاده می کند ، در حالی که اکثر شارژرهای DC 400 ولت هستند. پورشه قبلاً با استفاده از نرم افزار نمونه اولیه ۲۷۰ کیلو وات در ایستگاه Electrify America شارژ کرده است

download - پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

مدل ۳ Long Range در ۱۰ دقیقه ۱۶۰ مایل را می پیماید و مدل Standard Range Plus حدود ۱۱۸ مایل را طی می کند. در همین مدت زمان ، مدل S Long Range در حدود ۱۱۱ مایل و مدل X Long Range در حدود ۹۵ طی می کنند.

در حال حاضر بیشتر وسایل نقلیه تسلا سرعت شارژ سریع تری نسبت به پورشه تایکان فعلی نشان می دهند هنگامی که پورشه سیستم نرم افزاری خود را بروز رسانی کند تایکان بیشتر خودروهای تسلا را به جز مدل ۳ LR کنار می زند.

2019 08 23 image 7 - پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

ائودی

همچنین مسئله شارژر نیز وجود دارد. در حال حاضر ، شارژرهای کمی وجود دارد که می تواند هرکدام از این خودروها را با نرخ اوج شارژ کند. تسلا تنها یک شارژر دوگانه V3 را به بازار عرضه کرده است و  Electrify America نیز هنوز نیاز دارد تا خود را در بیشتر مناطق دنیا گسترش دهد.

آئودی e-tron و Jaguar I-PACE در مقایسه با سایر خودروهای برقی هر دو نسبتاً ناکارآمد هستند. اما هر دو خودرو اخیراً با باز کردن ظرفیت بیشتر باتری و اصلاح سایر جنبه های کنترل درایو خودرو ، به روزرسانی های نرم افزاری را برای بهبود دامنه و کارآیی خود داشته اند. ما حدس می زنیم پورشه نیز با انجام دادن چنین تغییراتی در تلاش است تا مشکلات خودروی خود را هر چه سریعتر برطرف کند.

2020 porsche taycan - پورشه تایکان با قابلیت شارژ سریع ولی عملکرد ضیف

تجربه متداول رانندگی در یک اتومبیل برقی این روزها شامل توقف در یک ایستگاه سریع DC ، بیرون آمدن برای خوردن ناهار ، سپس بازگشت به اتومبیل پس از توقف شما و رانندگی با یک باتری کامل (۸۰٪ +) است. این یک سواری راحت و بدون دردسر است.

منبغ : Insideevs

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.