لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

لکسوس ۲۰۱۹ UX200 Sport Luxury

SUV جمع و جور Lexus UX کمتر از یک سال زمان برد تا بتواند به راحتی یکی از محبوب ترین خودروهای ژاپنی مارک ژاپنی در استرالیا باشد. بدون شک ، این شرکت آرزو می کند که UX را سریعتر به بازار عرضه کند با توجه به این که این مدل ابتدا در ابتدای دهه مورد سرزنش قرار گرفت.

Lexus UX در نسخه فشرده پلت فرم معماری جهانی شرکت مادر Toyota ، که با دریچه های Corolla و C-HR SUV به اشتراک گذاشته شده است ، قرار دارد.

snvfp0k74nesbq24rzor -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

قیمت

با شروع قیمت از ۴۴.۴۵۰ دلار می توان مقرون به صرفه ترین مدل لکسوس را یعنی CT200h خریداری کرد خودرویی که با مدل جدیدتر یعنی UX در بازارهای امریکا جایگزین شده است. مدل اسپرت لکسوس UX200 2019 از قیمت پایه ۵۳ هزار دلار شروع می شود و با اضافه کردن بسته های عملکردی به این خودرو قیمت ان افزایش می یابد.

Lexus UX fsport circuit red nuluxe gallery overlay 1204x677 LEX USH MY19 0030 M75 -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

امکانات

چرخ های ۱۸ اینچی ، چراغ های جلوی LED ، ایینه های جانبی که در قسمت حافظه خودرو در کنار صندلی ها ذخیره می شود و درب عقب خودرو که با حرکت دادن پا و بکار افتادن سنسور ان باز می شود بخش هایی از این خودروی دوست داشتنی را تشکیل می دهند. امکاناتی چون  ۸ ایربگ، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک، سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها، مانیتور ۱۰.۳ اینچی، جی پی اس ، لکسوس UX نیز به فرمان چرمی، صندلی های برقی جلو گرمکن دار، آینه الکتروکرومیک و فرمان تلسکوپی مجهز است.

l12zclvtoz931en8iwoy -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

نمای داخلی

در داخل خودرو شاهد پوشش چرم  در بیشتر قسمت خودرو هستیم ، صندلی های جلو این خودرو برقی و با استفاده از با کیفیت ترین مواد پوشیده شده اند. سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۳ بلندگوی ۶۶۸ واتی و …. جزو سیستم ها و امکانات رفاهی خودرو به شمار می روند.

خریداران لوکس اسپرت نیز از یک مانیتور پانورامای دیدنی جالب برخوردار هستند که با لمس یک دکمه ، دوربین های ۳۶۰ درجه بیرونی UX بکار افتاده و نمای کاملی را در اختیار راننده قرار می دهد که از برخورد خودرو با موانع جلوگیری شود.

به دلیل اینکه این خودرو برای نسل های جوان طراحی شده است و در مقایسه با SUV های دیگر بازار باید تفاوت هایی داشته باشد در طراحی نمای بیرونی و داخلی ان از طرح های بروز شده و بهتری نسبت به مدل های سایز متوسطه NX یا RX برخوردار است.

j23l9qs8tvc1nwg2zmji -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

تیپ لاکچری

برای تیپ لاکچری می توان دو کیت آپشن را با نام های پک ۱ و پک ۲ سفارش داد. پک ۱ شامل مواردی چون درب صندوق برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، چراغ شور، شیشه های ایمنی و سیستم چرخش چراغ های است و پک ۲ علاوه بر این موارد شامل سانروف نیز می شود.

اسپرت

تیپ اسپرت شامل رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی، لاستیک های ران فلت، صندلی های چرمی، سرد کن صندلی های جلو، سیستم صوتی با ۱۳ بلندگو، چراغ های هوشمند و و دوربین ۳۶۰ درجه می شود. پک آپشن این تیپ شامل سانروف، سیستم هداپ دیسپلی و سیستم ورود و استارت بدون کلید است.

این خودرو بیشتری فضا را در بین خودروهای رده UX این کمپانی در اختیار دارد زیرا از وجود باتری برای پیشرانه های هیبریدی در این خودرو خبری نیست.

همه کنترل ها و کلید ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی در دسترس راننده قرار گیرند و تمرکز فرد را افزایش دهند. سیستم های Apple CarPlay و Android Auto تا پایان سال ۲۰۱۹ در دسترس نخواهند بود ، اگرچه صاحبان خودرو این امکان را دارند که گوشی های هوشمند خود را به خودرو متصل کنند.

bywhkoayfqydwaldxdmg -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

پیشرانه

موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری بنزینی با سیستم حنک کننده با بازده حرارتی بالا و سیستم هوشمند زمانبندی متغیر سوپاپ(VVT-iE) در مدل لکسوس UX200 استفاده می شود که قدرت موتور را توسط یک گیربکس CVT جدید از نوع Direct Shift به چرخهای جلو منتقل می نماید.

تفاوت این گیربکس با گیربکس CVT معمول، این است که در گیربکسهای CVT معمولی دو پولی در مقابل هم قرار دارند که توسط یک تسمه به هم متصل شده اند و شعاع تسمه با حرکت روی پولی ها تغییر می کند و دور موتور بدون تغییر پله ای در دور موتور افزایش یا کاهش می یابد؛ ولی سیستم Direct Shift دارای دنده های اضافی روی پولی ها می باشد تا در لحظه شروع حرکت، همانند گیربکس دستی، تعویض دنده و شتابگیری انجام شود و در دور موتورهای پایین، عملاً به پولی ها و تسمه نیازی نخواهد بود.

همچنین یک تکنولوژی تعویض دنده سریع با پاسخ دقیق با استفاده از یک کلاچ چند صفحه ای برای تعویض دنده ها به صورت اتوماتیک تعبیه شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع جناغی دوبل می باشد که همراه با کمک فنرهای روغنی، سواری راحت و هندلینگ مناسبی را برای خودرو فراهم نموده است. سیستم فرمان از نوع برقی(EPS) تعبیه شده است که قطر میله ستون فرمان در آن افزایش یافته است.

kmlxrypk2sbpejyjunpv -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

شتاب

شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۹.۲ ثانیه در نظر گرفته شده است و مصرف سوخت ترکیبی ان نیز ۶.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است که نسبت به ارقام منتشر شده توسط کمپانی که ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است تا حدودی قابل قبول است.

2019 lexus ux eu 32 1600x1200 -  لکسوس 2019 UX200 Sport Luxury

منبع : Caradvice

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.