کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

کیا سورنتو ۲۰۱۹: بررسی نسخه دیزلی و سیستم های بکار رفته در این خودرو

گروه خودروسازی کیا یکی از بهترین گزینه ها هنگام خرید خودرو است زیرا این خودرو ساز کره ای یکی از بهترین گارانتی ها را برای محصولاتش در نظر گرفته است ، مدت زمان ۷ سال ضمانت بدون محدودیت کیلومتر شمار.

gn5bdsryths0empejykz - کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

همین مسئله است که این گروه خودروسازی را به عنوان یکی گزینه های مناسب برای خریداران تبدیل کرده است.

در این قسمت قصد داریم که یکی از محصولات این کمپانی ، کیا سورنتو مدل دیزلی ان را بررسی کنیم پس درادامه با ما همراه باشید.

از مهم‌ترین تغییرات رخ‌داده در بدنه‌ی خودرو می‌توان به اصلاحات در بخش سپرهای جلو و عقب، استفاده از چراغ‌های تمام LED در قسمت جلو، تغییر در نحوه‌ی نورددهی چراغ‌های عقب و مه‌شکن‌های LED‌ جدید با ظاهری نازک‌تر اشاره کرد.

6da217e7 d512 4bba 9ffc 1c031fe77e58 - کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

پیشرانه

داشتن یک موتور دیزلی ۲.۲ لیتری که در حدود ۳۵۰۰ دلار گران تر از پیشرانه بنزینی است قدرتی در حدود ۱۴۷ کیلووات و ۴۴۱ نیوتن متر گشتاور را برای این خودرو تولید می کند. همچنین سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو می تواند نیرو را متناسب با شرایط جاده به محور جلو , عقب یا هر دو ارسال نماید.

گشتاور ۴۴۱ نیوتن متری این خودرو امکان شتاب گیری نسبتا خوبی را برای این خودرو فراهم می کند در حالیکه سورنتو با وزنی بیش از ۱۹۸۵ کیلوگرم خودرویی نسبتا سنگین بشمار می رود.

گیربکس این خودرو نیز همانند عملکرد خوب پیشرانه ان با موتور کوپل شده و با فشردن پدال گاز نیروی تولیدی را به چرخ ها منتقل می کند.

کیاسورنتو2019 - کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

قیمت

کیا سورنتو GT-Line قیمتی در حدود ۵۸.۹۹۰ دلار دارد و در این محدوده رقبایی چون CX-9 Azami با قیمت ۶۲.۷۶۰ دلار ، Hyundai Santa Fe Highlander با ۶۰.۵۰۰ دلار ، Nissan Pathfinder Ti با قیمت ۶۳.۳۹۰ دلار و…. در بازار وجود دارند.

مصرف سوخت کیا سورنتو دیزلی یکی از نقاط مثبت این خودرو بشمار می رود. در شرایط مختلف رانندگی و در حالت های مختلف خودرو مصرف سوخت این خودرو زیر ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باقیماند و حتی به مقدار ۸ لیتر نیز کاهش پیدا کرد.

شعاع چرخش برای خودروها عددی نسبتا مهم است و برای سورنتو این مقدار به ۱۱.۴ متر می رسد که مقدار قابل قبولی است. به کمک دوربین های ۳۶۰ درجه بکار رفته در این خودرو تمام موانع در اطراف خودرو به نمایش در می اید تا در هنگام رانندگی مشکلی پیش نیاید.

16474 2 - کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

امکانات

در کنار دوربین ۳۶۰ درجه ای که در بالا اشاره کردم این خودرو همچنین شامل سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو ، افتابگیرهای یکپارچه ، ریموت کنترل هوشمند و سیستم روشن و خاموش دکمه ای است.

در بخش ایمنی خودرو، تمامی نسخه‌های سورنتو ۲۰۱۹ از سیستم ایمنی و کمکی راننده بهره خواهند برد؛ سیستمی که شامل مواردی همچون سیستم هشدار تصادف از روبرو، ترمز اضطراری و کروزکنترل تطبیقی می‌شود. سورنتوی جدید با کمک رادار بین خطوط همواره در مسیر مستقیم حرکت می‌کند و در صورت انحراف ناگهانی خودرو، با هشدار و ارسال علائم راننده را از این موضوع آگاه می‌سازد.

13329 8 - کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

یکی از مهم‌ترین‌ تغییراتی که در مدل جدید سورنتو شاهد آن هستیم، اضافه شدن ردیف سوم صندلی و تبدیل آن به خودروی ۷ نفره در تمام تیپ‌ها و نسخه‌ها است.

به روز رسانی های انجام شده توسط کیا بر روی این محصول یکی از روش هایی است که کیا قصد دارد محصولات SUV خودش را وارد پر فروش ترین خودروهای بازار کند.

در بازارهای جهانی SUV ها ۳۴ درصد از سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده اند. با اینکه محصولات کیا جزو برترین خودروهای بازار بشمار نمی رود اما این کمپانی در تلاش است تا بتواند جایگاهی در این بازار پر سود پیدا کند.

f7703be7 0043 46a7 9d76 277ad28706e5 - کیا سورنتو 2019 نسخه دیزلی : مشخصات فنی و امکانات

منبع : Caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.