رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودرو

رنو کولئوس ۲۰۱۹ بررسی و معرفی مشخصات و اپشن های خودرو

اگر به دنبال یک خودروی SUV با ویژگی ها و طراحی بروز هستید رنو کولئوس می تواند همان چیزی باشد که به دنبال ان هستید.

این خودرو بر خلاف خبرهای منتشر شده به طور کلی از طراحی فرانسوی برخوردار نیست. این خودرو بر روی پلتفرم ژاپنی نیسان X-Trail ساخته شده است که ان هم در ژاپن و برای فرانسه تولید می شود.

Renault Koleos Long Term Test Four Month Report Main Image - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودرو

در ابتدا به عنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۰۰ و پس از آن در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد.

کولئوس خودروی جدیدی بود که رنو پس از فروش رنو سنیک و رنو کانگو به ناوگان خودروهای شاسی بلند خود اضافه کرد  نسل اول این خودرو بر اساس پلتفرم C  که مشترکا توسط رنو و نیسان توسعه پیدا کرده بود ساخته شده است.

1541239823 10 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودرونسل دوم رنو کولیوس در نمایشگاه خودروی پکن از ان رونمایی شد. این خودرو کمی بزرگ‌تر از نسل اول آن است و این بار بر اساس پلتفرم CMF رنو نیسان ساخته شده است. الکسیس مارتوت طراح رنو تالیسمان که از سال ۲۰۱۲ به این کمپانی ملحق شده است طراحی این خودرو را انجام داده است.

قیمت خودرو

قیمت پایه این خودرو از ۴۵۹۹۰ دلار شروع می شود و مبالغی برای مالیت و هزینه های این خودرو به ان اضافه می شود.

نسخه دیزلی این خودرو با قیمت ۲۰۰۰ دلار بیشتر برای خریداران در دسترس قرار دارد. از ویژگی ها و امکانات بکار رفته در این خودرو می توان به سیستم هشدار نقطه کور ، هشدار حرکت در بین خطوط ، دستیار پارک ،  سنسور پارک جلو و عقب ، دوربین دید در عقب ، سیستم نمایشگر همراه با Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد.

43270 5 1574878523 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودروپیشرانه

پیشرانه اصلی این خودرو یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی است که با یک گیربکس CVT کوپل می شود و نیروی تولید شده را به چرخ ها منتقل می کند. این پیشرانه می تواند نیرویی برابر ۱۲۶ کیلو وات و ۲۲۶ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و در مدت زمان ۹.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.

طراحی داخلی

8 ig w1500 h843 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودرواز ویژگی های اصلی داخلی این خودرو نمایشگر ۸.۷ اینچی ان است که ممکن است بعضی از افراد با ان ارتباط خوبی برقرار نکنند. عملکرد های تهویه هوا ، سیستم ناوبری و …. از طریق همین صفحه نمایش قابل کنترل است. کنترل سیستم تهویه این خودرو که به صورت دیجیتالی صورت می گیرد می تواند باعث ناامیدی افرادی از عملکرد ان شود اما سیستم پیمایش ماهواره ای ان به خوبی و روان شما را در پیدا کردن مقصد کمک می کند.

5205742 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودرو

رنو در طراحی محصولات اخیر خود توجه زیادی به کیفیت و جزئیات داشته است؛ همین نگاه را می‌توان در طراحی داخلی رنو کولیوس نیز مشاهده کرد. فضای کابین به اندازه کافی و سخاوتمندانه جادار طراحی شده است. استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا در ساخت کابین نیز در اولین نگاه کاملاً مشخص است. صندلی‌های رنو کولیوس کاملاً ارگونومی و راحت هستند و استفاده از روکش چرم زیبایی فزاینده ای به آنها داده است. در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش لمسی بزرگ به چشم می‌خورد که امکانات سیستم چند رسانه‌ای خودرو و همچنین امکانات کنترلی رنو کولئوس را زیر انگشتان سرنشنینان قرار می‌دهد.

Renault Koleos 23 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودرو

در قسمت عقب خودرو نیز با باز شدن درب اتوماتیک صندوق عقب فضایی به اندازه ۴۸۵ لیتر در اختیار شما قرار می گیرد اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید با خواباندن صندلی های ردیف دوم فضای بار این خودرو به مقدار ۱۶۹۰ لیتر افزایش پیدا می کند که مقدار قابل توجهی است.

شعاع گردش این خودرو ۱۱.۴ متر است که برای افرادی که در خیابان های تنگ و باریک رانندگی می کنند اعداد قابل قبولی است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که از مقدار ۸.۳ لیتر به این مقدار کاهش یافته است.

Renault Koleos 2018 12 2 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودروامکانات رفاهی

از امکانات این خودرو می تولن به چراغ مه شکن جلو با قابلیت چرخش با فرمان – سنسور پارک ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دید عقب – سانروف برقى پانورامیک – LED آینه هاى جانبى مجهز به راهنماى – آینه هاى جانبى برقى تاشو همراه با گرمکن – آینه عقب الکتروکرومیک اتوماتیک – سیستم هشدار دهنده نقاط کور – فرمان دور چرم – کروز کنترل و محدود کننده سرعت -TFT کیلومتر شمار فول دیجیتال – تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هواى سرنشینان عقب – جاسیگارى و فندک – کنسول مرکزى متحرک به صورت کشویى .

10 ig w1500 h843 - رنو کولئوس 2019 بررسی و معرفی مشخصات خودروجا لیوانى خنک شونده – ترمز دستى الکترونیکى – داشبورد با چراغ روشنایى – صندلى هاى چرمى – پشت سرى قابل تنظیم براى صندلى هاى جلو و عقب – صندلى هاى تاشوى عقب با قابلیت تفکیک ۶۰:۴۰ مجهز به کنسول – ISOFIX امکان اتصال صندلى کودک – ۲ عدد جا لیوانى صندلى هاى عقب – چراغ روشنایى رودرى هاى جلو و عقب – چراغ روشنایى محفظه وسط – صندلى هاى ردیف جلو برقى گرم شونده و خنک شونده – صندلى راننده با تنظیم گودى کمر – شیشه بالابر جلو و عقب برقى – خروجى ۱۲ ولتى در کنسول مرکزى و صندوق عقب – مجهز به سنسور نور محیط و برف پاک کن اتوماتیک – حالت رانندگى اکو / نشانگر تعویض دنده دستى در حالت اکونومى – قفل مرکزى و ایموبیلایزر – سیستم نمایشگر باد تایرها – آنتن کوسه اى – باد شکن جلو نقره اى – کلید رنو با امکان قفل هوشمند با دور شدن اشاره کرد.

منبع: caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.