bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودرو

Bmw در سال های گذشته از سری جدید Z4 رونمایی کرد و اعلام کرد کرد که این محصول را در مدل های مختلف و با توجه به سیلقه افراد تولید خواهد کرد. این خودرو در مقایسه با نسل قبلی اش از ظاهری به روز و جدیدتر بهره می برد.

r0c1joc0tgm3batmjtnd - bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودروطراحی جدید جلو پنجره این خودرو در کنار فرم چراغ های جلو که با زاویه خاصی و به صورت هماهنگ با فرم بدنه قرار گرفته اند ظاهری خشن تر و جذاب تر به این خودرو نسبت به نسل قبلی اش بخشیده اند. بزرگ بودن ابعاد بدنه خودرو در قسمت جلویی به منظور کسب استاندارد ایمنی مورد نیاز برای مواقع تصادف با عابر پیاده ایجاد شده است.

Bmw برای z4 از رینگ های ۱۸ اینچی دو پره به صورت استاندارد استفاده کرده است و رینگ های ۱۹ اینچی دو پره نیز به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

ihsyveazmfdh4flzucrs - bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودرو

قیمت

Bmw Z4sDrive20i ارزان ترین وضعیف ترین نسل از خانواده جدید Z4 بشمار می رود مدل ۳۰i این خودرو با قیمت پایه ۵۰۶۹۵ دلار عرضه می شود و نسخه Z4 M40i  نیز با قیمت ۶۴۶۹۵ دلار فروخته می شود. قیمت این خودرو در صورت سفارش کلیه اپشن ها در حالت فول اپشن به ۷۴۷۴۵ دلار می رسد.

خریداران می‌توانند ۶ رنگ بدنه را سفارش دهند که تنها رنگ سفید بدون پرداخت مبلغ اضافه در دسترس بوده و برای رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی و قرمز باید ۵۵۰ دلار بپردازید. رنگ خاکستری هم با قیمت ۳۶۰۰ دلار در دسترس است

پیشرانه

قدرت Z4 20i از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی تامین می شود که قادر است ۱۴۵ کیلووات قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل کند. یک نسخه اتومات ۸ سرعته نیز برای این خودرو به صورت اپشن در نظر گرفته شده است. مدت زمان رسیدن سرعت این خودرو از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیه اعلام  شده است.

lbmoxqxlo7f3a7505e4d - bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودرومدل Z4 sDrive30i با همان سیستم تعلیق ۲۰i و پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری عرضه می شود با این تفاوت که قدرت خروجی ان به ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور تولیدی ان به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است. این مدل می تواند در مدت زمان ۵.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

پیشرانه دیگری که bmw برای این خودرو در نظر گرفته است یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری است که با نام Z4 sDrive M40i شناخته می شود قدرتی در حدود ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور برابر ۵۰۰ نیوتن متر تولید می کند. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به محور عقب منتقل می شود. این خودرو می تواند در مدت زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون برسد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۲ لیتر معرفی شده است که بر اساس تست های انجام شده این مقدار به ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

سقف جمع شونده این خودرو به کمک سیستم های جدیدتری که در ان استفاده کرده اند می تواند در مدت زمان ۱۰ ثانیه باز و بسته شود و تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت امکان باز یا بسته شدن دارد.

m0fod3pfahf6ffeehw4g - bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودرو

فضای باری که این خودرو در اختیار شما قرار می دهد ۲۸۱ لیتر است با در نظر گرفتن سقف خودرو که در داخل ان جمع می شود. این مقدار فضا برای تقریبا برای مسافرت های کوچک مناسب است.

امکانات

یکی از نکات منفی که در این خودرو دیده می شود نبود کروز کنترل تطبیقی در این خودرو است همچنین از سیستم ورود بدون کلید نیز اثری دیده نمی شود و این امکانات به صورت اپشن در اختیار خریداران قرار می گیرد که می توانند به صورت سفارشی و با مبلغ ۸۰۰ دلار این سیستم کروز را بر روی خودروی خود نصب کنند.

coozpktvczkvtmdjx5pm - bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودرو

Bmw این خودرو را به سیستم فناوری OS7.0 مجهز کرده است و اخرین نسل ان را در این خودرو بکار برده است که با کمک ان می توان کنترل رادیو، سیستم ناوبری و رسانه خودرو را با استفاده از صفحه لمسی و یا به صورت دستورات صوتی BMW کنترل کرد.

bmw برای این رودتسر جذاب خود پکیج های مختلفی شامل آپشن های گوناگون و سامانه های دستیار راننده در نظر گرفته است. کیج دستیار راننده که ۵۰۰ دلار قیمت دارد شامل تشخیص عابران پیاده، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر، تشخیص نقاط کور و کنترل فاصله پارک می‌باشد. پکیج پریمیوم ۱۴۰۰ دلاری نیز شامل صندلی‌های گرم شونده، هدآپ دیسپلی، وای فای هات اسپات، شارژ بی‌سیم گوشی و استارت از راه دور پیشرانه است. نهایتاً به پکیج اجرایی ۲۵۰۰ دلاری می‌رسیم که چراغ‌های جلوی LED با نوربالای خودکار، نورپردازی کابین، رنگ‌های متمایز پوشش چرمی کابین و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو را به Z4 اضافه می‌کند.

cdbub3mvgltuuy7wdtw3 - bmw z4 2020 بررسی و مشخصات فنی خودرو

ضمانت ۵ ساله bmw برای این خودرو یکی دیگر نکات ناامید کننده درباره این خودرو است در مقایسه با ضمانت ۳ ساله دیگر برندهای خودروساز. این ضمانت ۵ ساله که ۱۶۵۰ دلار هزینه دارد شامل روغن موتور، فیلترها، شمع ها و روغن ترمز است و اگر بخواهید لنت ها و دیسک های ترمز، کلاچ یا تیغه های برف پاک کن را به این لیست اضافه کنید باید مبالغ بیشتری پرداخت کنید.

منبع : caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.