سیتروئن DS9 2021؛سدان لوکس در پلت فرم پژو 508

سیتروئن از مدل هیبرید DS9 برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد که یک سدان لوکس به شمار می رود. چیزی که باعث شگفتی همگان شد، مشاهده ژنتیک پژو ۵۰۸ در این خودرو بود.

ds 9 2020 7 - سیتروئن DS9 2021؛سدان لوکس در پلت فرم پژو 508

سیتروئن با ارائه محصول هیبرید در کلاس سدان و به عنوان محصول لوکس بخشی از بازار های آمریکا و آسیا را تصرف کند ولی حالا این بازار در حاله ای از ابهام قرار دارد. عرضه نسخه هیبرید DS9 توسط گروه PSA انجام گرفت که مالک هردو شرکت پژو و سیتروئن است. اما آیا ارائه محصولاتی با یک پلت فرم تصمیم درستی برای آنها است یا خیر؟این را بازار ثابت میکند. سیتروئن با ادغام در پژو سعی کرد تا از ورشکستگی فرار کند ولی حالا مجبور به اطاعت از تصمیمات مدیران ارشد برای تولید محصول مشترک شده است.

این مدیران تصمیم گرفته اند تا سیتروئن DS9 2021 را به عنوان یک سدان لوکس پلاگ این هیبرید بر روی پلت فرم مورد ستفاده در پژو ۵۰۸ تولید کند. سیتروئن ِDS9 رقیب خودرو هایی همچون بی ام و M5 است.

ds 9 2020 2 - سیتروئن DS9 2021؛سدان لوکس در پلت فرم پژو 508

مشخصات ظاهری سیتروئن DS9 2021؛

همانطور که گفته شد DS9 یک نسخه کپی می باشد پس بدور از گزافه گویی به ویژگی های برتر نسبت به پژو ۵۰۸ میپردازیم.جلو پنجره مشبک مخصوص DS به همراه آرم شرکت بزرگترین تغییرات هستند. علاوه بر آن تمام ابزار های روشنایی برخلاف پژو۵۰۸ تماما از ال ای دی بوده تا بهینه ترین حالت ممکن در مصرف انرژی را برای سیتروئن DS9 رقم بزند.

در نمای پشت هم همان چراغ ها با این تفاوت که تماما ال ای دی استفاده شده و مقداری بر اخم این فرانسوی پلاگ این هیبرید افزوده شده است. این علاوه بر ریزه کاری هایی است که تا می توانند این پلت فرم نچسب را لوکس تر نمایند.

ds 9 2020 1 - سیتروئن DS9 2021؛سدان لوکس در پلت فرم پژو 508

مشخصات فنی سیتروئن DS9 2021؛

سیتروئن DS9 به عنوان یک سدان لوکس پلاگ این هیبرید باید موتوری در حد و حدود ظاهر خود داشته باشد تا مصرف کنندگان را قانع کند. DS9 2021 دارای دو موتور مجزای بنزینی و الکتریکی است. موتور بنزینی با فناوری روز ساخته شده و زیاد روی قدرت آن مانور داده نشده، علت آن نیز موتور الکتریکی مکمل است.

ds 9 2020 10 - سیتروئن DS9 2021؛سدان لوکس در پلت فرم پژو 508

۲۲۵ اسب بخار نیروی خروجی این دو موتور است. البته موتور الکتریکی در رنج سرعت۴۰-۵۰ کیلومتر فعال است. ورژن ۲۵۰ اسب بخاری نیز قرار است بعدا ساخته شود، و در ادامه نیز نسخه چهارچرخ متحرک با قدرت ۳۶۰ اسب بخار در راه است.

فعلا سیتروئن برای DS9 قیمتی تعیین نشده ولی با اعلام شرکت این خودرو قرار است در سراسر دنیا به فروش برسد.

1 نظر
  1. فرشاد می گوید

    رقباش خیلی گردن کلفتن
    زور بیخود میزنن اونم با این موتور .۶ لیتری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.