کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

کیا سراتو ۲۰۲۰

بسیاری از برندهای خودروسازی در حال اصلاح مدل های مختلف خود هستند اما کمپانی کیا روند متفاوتی را پیش گرفته است این خودروساز با افزودن نسخه دستی خودروی سراتو سعی در گسترش این خط تولید دارد و قصد دارد تا این خودرو را روز به روز sport  تر کند.

کیا Forte یا همان سراتو که مدل جدید آن برای سال ۲۰۱۹ معرفی شده خودروی بسیار زیبایی است؛ اما Forte برخلاف ظاهر جذابی که در همه‌ی نسل‌های داشته‌، هیچگاه به‌عنوان خودرویی با توانایی حرکتی بالا شناخته نشده است. مقامات کیاموتورز در نسل جدید این خودرو تصمیم گرفته‌اند تا این ذهنیت را پاک کنند و به‌همین دلیل مدل ۲۰۲۰ این خودرو را با امکاناتی به روزتر طراحی کرده اند.

qiol0r6kwpetjfsw0z0m - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

تغییرات

با توجه به اینکه گیربکس دستی امروزه کاربرد کمتری در خودروها دارد اما همچنان در قشر خاصی از مردم جایگاهش را حفظ کرده است. اولین سری از محصولات سراتوS تنها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس بود اما امروزه مدل ۲۰۲۰ این خودرو با اپشن های مختلفی در بازار عرضه شده است.

کیا سراتو در مقایسه با مدل استاندارد تغییرات دیگری هم شامل سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی در عقب، ترمزهای بزرگ در محور جلو و میل موج‌گیرهای بزرگ‌تر کرده است. بزرگ‌ترین تغییر در سیستم تعلیق این مدل استفاده از طرح مستقل به‌جای نمونه‌ی ساده‌ی فورته استاندارد در بخش عقب است.

wbrjoy31ifw2zncie3rk - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

پیشرانه

مدل های sport plus و sport GT به صورت اتومات در بازار عرضه می شوند و فقط مدل پایه S این خودرو است که به صورت گیربکس دستی و با همان پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی بدون توربو عرضه می شود. این پیشرانه می تواند نیرویی معادل ۱۱۲ کیلووات و گشتاوری برابر ۱۹۲ نیوتن متر تولید کند و راننده می تواند به کمک گیربکس دستی ۶ سرعته نیروی تولید شده را به چرخ های جلو منتقل کند.

goewplymgmmqhrdonsoh - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کردقیمت

صرف نظر گیربکس دستی این خودرو بقیه قسمت های سراتو نیز تا حدودی جذاب و دوست داشتنی است. قیمت سراتو sport از ۲۲۴۹۰ دلار شروع می شود این در حالی است که مدل سراتو S از قیمت ۲۰۲۹۰ دلار شروع می شود.

امکانات

تجهیزاتی که در این خودرو تعبیه شده شامل بالا و پایین اومدن خودکار شیشه های عقب و جلو، ریموت کنترل ، تریم پارچه ای صندلی ها ، تهویه مطبوع دستی ، کروز کنترل ، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی با بلوتوث ، رادیو دیجیتال و پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto .

z44kyn3wmsreeidsqupv - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرددر مدل Sport نیز چند ویژگی بیشتر از جمله ناوبری ماهواره ای ، پوشش چرم برای فرمان و دستگیره دنده و رینگ های ۱۷ اینچی نسبت به مدل پایه وجود دارد. ترمز خودکار AEB برای کنترل خودرو ، کمک به حرکت در سر بالایی ها ، سنسور پارک جلو وعقب ، دوربین دید عقب به همراه خطوط راهنما ، کروز کنترل به همراه محدود کننده سرعت ، چراغ های خودکار جلو و ۶ ایربگ از امکانات این خودرو به شمار می رود. با انتخاب یک بسته ۱۰۰۰ هزار دلاری شما می توانید بسته های ایمنی بیشتری را فعال کنید از جمله سیستم ترمز و تشخیص عابر پیاده ، سنسور های نقاط کور و هشدار عبور از عقب.

okcwspwon5etuvxladvd - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

فضای داخلی

با توجه به ابعاد استاندارد خودرو سراتو فضای مناسبی را برای سرنشینان در قسمت جلویی و عقب فراهم می کند. صندلی های خودرو با روکش هایی از جنس پارچه مشکی رنگ پوشیده شده اند و با تریم مشکی رنگ داخل خودرو هماهنگی خوبی ایجاد کرده اند.  در قسمت خودرو برخلاف خودروی امروزی اثری از سیستم تهویه هوا و USB مشاهده نمی شود که این یکی از نکات منفی سراتو بشمار می رود. صندلی های عقب انقدر جادار هست که دو بزرگسال در ان راحت باشند و سفرهای طولانی با فورته خسته کننده نخواهد بود.

s6wz0fmlxu3nnfwpuuy8 - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

مدل پایه نیز تسهیلات اولیه را ارائه می دهد اما هرچه بیشتر در مدل های مختلف سرک می کشید تجهیزات جذاب تر می شود.برای مثال کنترل هوای دوگانه اتوماتیک ، گرمکن و تهویه صندلی جلوجزو تجهیزات آپشنال است.  سراتو اما در بخش فضای بار تا حدودی سعی کرده تا در مقایسه با رقبایش فضای خوبی را در اختیار افراد قرار دهد. ۵۰۲ لیتر فضای باری است که کیا برای سراتو در نظر گرفته است تا با توجه بدنه خودرو و مقایسه با رقبایش حجم قابل توجهی را در اختیار افراد قرار دهد. با توجه به این فضا اگر به فضای بیشتری احتیاج پیدا کردید می توانید با خواباندن صندلی های ردیف عقب فضای از فضای بیشتری بهره مند شوید.

y8fwjrjakrfxkammld0x - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

این خودرو با توجه به پیشرانه قابل قبولش که برای این بدنه مناسب می باشد در کنار سیستم تعلیق به روز و ایرودینامیک بودن بدنه سواری خوبی را برای سرنشینان فراهم می کند. صدای موتور در شرایط عادی به داخل کابین نفوذ نمی کند و محیط داخل کابین نسبتا بی سرو صدا است و فقط در جاده های روستایی صدای تماس لاستیک با سطوح جاده به داخل منتقل می شود.

idsypcrdfn5yahi62kl0 - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کردگارانتی

کیا برای این خودرو یک ضمانت ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتری در نظر گرفته است که خریداران می توانند با هر دفعه مراجعه به نمایندگی ها مبالغ را پرداخت کنند که در حدود ۴۰۰ تا ۳۰۰ دلار است یا به صورت کلی مبلغ ۲۹۳۹ دلار را برای سرویس های خودرو که شامل تعویض مایعات خودرو و فیلترهای هوا است پرداخت کنند.

y7ys0dzqlgnqjxydhgsx - کیا از مدل جدید سراتو 2020 رونمایی کرد

میزان مصرف سوخت سراتو بر اساس گزارش های منتشر شده توسط کمپانی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در شرایط های مختلف این رقم می تواند تا حدودی افزایش یابد و تا حدودی به شرایط رانندگی نیز بستگی دارد.

منبع: Caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.