استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایی

استون مارتین DBX اولین خودروی شاسی بلند این کمپانی بریتانیایی.

انتظار طولانی مدت برای اولین خودرو SUV سازنده خودروهای بریتانیا تمام شده است ایا این مدت ارزشش  را داشته است؟

اغلب خودروهای شاسی‌بلند به پرفروش‌ترین محصول شرکت‌های خودروسازی تبدیل می‌شوند و به‌نظر می‌رسد که استون مارتین نیز DBX را با همین هدف طراحی کرده است.

zcalxd5ptvkkmp3htodf - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایی

این خودروساز اسپرت بریتانیایی در چند وقت گذشته با کاهش فروش و سود و همچنین رکودی مواجه شده است و به همین دلیل برای این خودروی SUV خود که اولین نسل از خودروهای این کمپانی می باشد تمام تلاش خود را کرده تا یک خودروی فوق العاده به بازار عرضه کند. استون مارتین DBX 2020 توانسته این موفقیت برای این کمپانی به همراه داشته باشد.

td9cwy2zykig2igigsqq - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایی

جالب است بدانید برای توسعه استون مارتین DBX از ۲۵۰ مهندس و طراح استفاده شده است و به مدت ۴ سال پروژه این خودرو به طول انجامیده است و مبلغی در حدود یک میلیارد دلار برای ان هزینه شده است. نتیجه کار، مهمترین استون مارتینی است که تا به حال پا به خط تولید گذاشته.

نمای ظاهری

این شاسی بلند حدودا ۲۰۰ هزار دلاری، همچون رقبایی مثل لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا، تلفیقی از روحیه لوکس و اسپرت را با خود دارد. DBX ابعادی به طول ۵۰۳۹ میلی متر، عرض ۱۹۹۸ میلی متر و ارتفاع ۱۶۸۰ میلی متر دارد. همچنین فاصله میان ۲ محور این خودرو به ۳۰۶۰ میلی متر می رسد. با مشاهده ظاهر DBX، اصلا سخت نیست که به استون مارتین بودن آن پی ببرید.

aston martin dbx rendering with dbs rear - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایی

برای اولین بار قصد داریم این خودرو را مورد ازمایش قرار بدهیم و قابلیت های انها را به چالش بکشیم در همین رابطه یک نسخه از این خودرو را در عمان منطقه ای که با توجه به اوضاع اقلیمی این کشور مکان مناسبی برای تست این خودروهای SUV است انتخاب کردیم.

001a9792e9c924b7b4bac2de1a87ea7b - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایینام ۱PT درواقع به این منظور بر روی این خودرو قرار گرفته است که این خودرو یک نمونه ازمایشی بوده و تنظیمات ان هنوز کامل و نهایی نشده است. DBX یکی از بزرگترین پروژهایی است که در این کمپانی انجام گرفته است و افراد زیادی برای مشارکت در این پروژه شور و شوق داشتند.

کابین خودرو و امکانات

کابین خودرو در نگاه اول با پوشش های چرمی که در بخش های مختلف خودرو دیده می شود می تواند افراد را به خود مجذوب کند. باید اظهار کرد که آستون مارتین برای طراحی کابین DBX سنگ تمام گذاشته؛ یک فرمان سه شاخه با روکش چرمی در جلوی راننده قرار دارد که شیفترهای نصب شده در پشت آن نوید از یک رانندگی لذتبخش را می‌دهند. در پشت فرمان یک پشت آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نصب شده است که اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد.

zmu84pv3dajpvfq2udt1 - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیاییفضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان در قسمت های جلو وعقب قابل قبول است و حتی به گفته های مسئولین فضای طراحی شده برای سرنشینان عقب از پورشه کاین نیز بیشتر است. سقف پانورامای استاندارد این خودرو باعث می شود تا محیطی روشن و دلپذیر برای سرنشینان فراهم شود و دید خوبی به مناظر اطراف داشته باشند.

zzbrkmd3fy7axjlrxowz - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیاییدر مقایسه با خودروهای لامبورگینی Urus و Bentayga این خودرو که به تازگی تولید شده از نظر سیستم های بکار رفته در ان ضعف هایی به چشم می خورد که تا حدودی برای این خودروی لوکس قابل قبول نیست. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته در قسمت میانی داشبورد DBX از فناوری های قدیمی بوده و قابلیت لمسی ندارد و برای وارد کردن دستورات به این مانیتور باید از ورودی ها و کلید های درنظر گرفته شده در قسمت کنسول خودرو استفاده کرد.

cxiunawh94wxvwca97nn - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیاییفضای داخلی این خودرو جادار است و حجم قسمت بار نیز در حالیکه صندلی های دریف دوم بالا باشند به ۸۳۲ لیتر می‌رسد و اگر این ردیف خوابانده شود این فضا به ۱۵۴۰ لیتر افزایش می یابد که حجم قابل قبولی است.

پیشرانه

یک موتور V8 4 لیتری که در خودروهای دیگر استون مارتین از جمله ونتیج و DB11 استفاده شده در این خودرو وظیفه تولید نیرو را بر عهده گرفته است. این پیشرانه که ساخت کمپانی مرسدس است ۴۰۵ کبلووات نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. این پیشرانه ۴۵ کیلوات کمتر از نمونه مشابه ای که در مرسدس AMG GLE 63S قرار دارد نیرو تولید می کند. شاسی‌بلند استون مارتین از سیستم اگزوز هوشمند و قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها بهره می‌برد. مسئولان استون مارتین می‌گویند که وزن DBX به ۲،۲۴۵ تن می‌رسد و این پیشرانه می تواند در مدت زمان ۴.۵ ثانیه این خودو را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. همچنین این خودرو می تواند به بیشینه ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

hglykq6tzr0t1uuvcrjo - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایی

اوج گشتاور تولیدی این خودرو در تور موتور ۲۲۰۰ دور بر دقیقه است اما این خودرو امکان اجازه دادن به رسیدن ۷۰۰۰ دور بر دقیقه را نیز به راننده می دهد. DBX بر خلاف دیگر خودروها که از گیربکس های پیشرفته تر استفاده می کنند از یک سیستم انتفال قدرت ساده ۹ سرعته استفاده می کند.

lssuvzy4yjbmxzxeuvzk - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیایی

تغییر حالت های مختلف رانندگی مثلا Sport یا Sport Plus باعث ایجاد فشار بیشتر به موتور و تولید نیروی بیشتر می شود و این نیروی تولیدی را به محورهای عقب منتقل می کند. این خودرو مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک است که باعث ایجاد ثبات و قدرت بیشتر در این خودرو می شود.

nqfitfgeyfbfxiah72cu - استون مارتین DBX اولین SUV این کمپانی بریتانیاییتولید محدود

استون مارتین در مرحله اول تنها ۵۰۰ شاسی‌بلند استون مارتین را تولید می کند که به صورت اختصاصی توسط اندی پالمر، مدیرعامل این شرکت بازرسی نهایی و امضا  می شود.

منبع: Caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.