هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020

هیوندای دوباره از پیشرانه V6 بنزینی بر روی نسل جدید سانتافه استفاده کرده است. نسل قبلی این خودرو از پیشرانه ۲.۴ لیتری قدیمی استفاده می کرد که در نسل جدید موتور ۳.۵ لیتری V6 جایگزین ان شده است. این پیشرانه یکی از قدرتمندترین موتورهای هیوندای است که در SUV پرچمدار هیوندای از ان استفاده شده است.

j9y5ana1y2bsgobwke3m - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020قیمت

نسل جدید هیوندای سانتافه Highlander با قیمت ۵۷.۵۰۰ هزار دلار به فروش می رسد و شما می توانید با قیمت ۴۳.۰۰۰ هزار نسخه پایه این خودرو و با قیمت ۵۱.۰۰۰ هزار دلار نسخه Elite این خودرو را خریداری کنید. نسل قدیمی این خودرو که از موتور ۲.۴ لیتری بهره میبرد به صورت AWD به بازار عرضه می شد و این در حالی است که نسخه جدید تر V6 به صورت FWD به بازار عرضه می شود.

jigry84fys1jnec7lfrk - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020

اگر به دنبال نسخه های AWD سانتافه نسل جدید هستید می توانید از محصولاتی که هیوندای برای مشتریانش در نظر گرفته است استفاده کنید که به جای موتورهای بنزینی از موتورهای دیزلی در این خودروهای استفاده شده است. نسخه پایه این مدل از ۴۶.۰۰۰ هزار دلار و Elite از ۵۴.۰۰۰ هزار دلار و نسخه Highlander با قیمت ۶۰.۰۰۰ هزار دلار به فروش می رسند.

نمای داخلی

kwavri9syxwuiyyp4ydz - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020

در داخل کابین نیز شاهد تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی هستیم. صندلی های جلو با روکش های چرم مصنوعی پوشیده شده اند و به کمک تنظیمات برقی و سیستم گرم و سرد کننده تعبیه شده در انها راننده احساس راحتی بیشتری می کند.

rgtfijy7i3iym3lcplc0 - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020صفحه کیلومتر دیجیتالی این خودرو که به سه قسمت تقسیم شده است با انتخاب حالت های مختلف رانندگی به رنگ های مختلفی در می اید. قسمت دیجیتالی مرکزی که سرعت خودرو را نشان می دهد با انتخاب حالت ECO به رنگ سبز، COMFORT به رنگ ابی و SPORT به رنگ قرمز در می اید. دو قسمت دیگر این صفحه کیلومتر به دور موتور و گیج های مقدار سوخت و دمای خودرو تعلق دارد که بر خلاف قسمت میانی ، به صورت دیجیتالی نیستند.

ighcsg3joe3to5viji0f - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020در قسمت کنسول میانی خودرو قسمت هایی برای نگهداری بطری ها و یک محفظه برای شارژر بی سیم گوشی تعبیه شده است همچنین یک درگاه ۱۲ ولتی و یک USB برای شارژ گوشی نیز طراحی شده است.

lffdynbp3vogpaa3dlzv - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020امکانات

تنها صفحه نمایش لمسی این خودرو یک مانیتور ۸ اینچی است که  در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته است و امکاناتی چون سیستم ناوبری ماهواره ای ، اتصالات بلوتوث ، دوربین دید عقب و از فناوری های Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. عملکرد این صفحه نمایش در اجرا کردن دستورات ورودی به ان بسیار اسان و سریع است.

hjhtnwvnlag4vssk0g7a - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020در قسمت عقبی نیز فضای قابل توجهی برای سرنشینان قرار داده شده و همانند صندلی های جلو، صندلی های عقب از سیستم گرمایش برخوردار است و طراحی مناسبی برای راحتی سرنشینان انجام شده است. در این قسمت نیز دو عدد USB برای شارژ موبایل برای سرنشینان عقبی تعبیه شده است و ورودی هوایی برای تهویه مطبوع قرار داده شده است. به لطف سقف پانوراما فضای داخلی کابین روشن و دید خوبی نسبت به محیط اطراف برای سرنشینان ایجاد می کند و سرنشینان ردیف دوم دید خوبی از محیط دارند .

فضای بار این خودرو که به کمک یک درب اتوماتیک باز می شود با احتساب ردیف سوم محیطی به ابعاد ۱۳۰ لیتر در اختیار افراد قرار می دهد با خواباندن ردیف سوم این محیط به ۵۴۷ لیتر و با ردیف دوم به مقدار ۱۶۲۵ لیتر افزایش می یابد.

از امکانات این خودرو می توان به ترمز اضطراری خودکار، سنسورهای نقطه کور، هشدار عبور و مرور در عقب ، سیستم رانندگی بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

پیشرانه

b8ohrq0rf7b3wlxvaers - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020شکی نیست که فضای داخلی این خودرو و نمای بیرونی ان به خوبی طراحی شده است اما بزرگترین پیشرفت این خودرو پیشرانه V6 ان است.

قدرت خروجی موتور V6  جدید ۶۸ کیلووات و ۹۵ نیوتن متر گشتاور به مقدار ۲۰۶  کیلو وات و ۳۳۶ نیوتن متر قبلی اضافه شده است. همچنین نسخه دیزلی نیز با افزایش ۵۹ کیلوواتی نسبت به نسخه قبلی همراه شده و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متری را تولید می کند.

مصرف سوخت

تغییر حالت رانندگی بین حالت های مختلف ان ویژگی های موتور و گیربکس را تغییر می دهد اگرچه تغییر بین Eco و Comfort قابل توجه نیست. هیوندای همچنین مصرف سوخت این پیشرانه V6 3.5 لیتری را ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر منتشر کرده که مصرف ترکیبی ان بشمار می رود.  با تست های انجام گرفته این میزان مصرف سوخت به ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرد و در بزرگراه را به مقدار ۸.۹ لیتر رسید.

xacq5wpxftdukp0twkd5 - هیوندای سانتافه Highlander مدل 2020

ایمنی

هیوندای سانتافه از موسسه ANCAP موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی در سال ۲۰۱۸ شده است. هیوندای برای این خودرو ضمانت ۵ ساله بدون محدودیت کیلومتر در نظر گرفته است که با پرداخت مبلغ ۱۷۱۰ دلار می توانید از خدمات این کمپانی استفاده کنید.

 

منبع : Caradvice 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.