نگاهی موشکافانه به تویوتا FJ Cruiser آفرودی

در این مقاله سعی داریم به بررسی یک تویوتا FJ Cruiser آفرودی بپردازیم،چیزی که به ندرت در کشور یافت می شود و بیشتر FJ های موجود روی آسفالت راه می روند. این مدل تویوتا FJ Cruiser مدل ۲۰۰۸ بوده و دارای تمام لوازم مورد نیاز برای یک سفر آفرودی کامل می باشد. این ماشین برای کمپ زدن، ماهیگیری، شکار، صخره نوری و . . . آماده آماده است.

001 four wheeler kurt beiermeister 2008 toyota fj crusier - نگاهی موشکافانه به تویوتا FJ Cruiser آفرودی

چرا تویوتا FJ Cruiser ؟

تویوتا با معرفی FJ Cruiser رویه تازه ای در خودروهای آفرودی در پیش گرفت،این خودرو با هدف قرار دادن قشر جوان و برای خوش گذرانی های آنان طراحی شده است. در عین شیک بودن در شهر، قدرت کافی برای تامین نیاز های خارج از جاده ای هم دارد. توزین مناسب وزن، پیشرانه قدرتمند، سیستم تعلیق متناسب با دو مورد قبل، تویوتا FJ Cruiser را به ماشینی محبوب بین اقشار مختلف تبدیل کرده است.

مشخصات ظاهری تویوتا FJ cruiser؛

018 four wheeler kurt beiermeister 2008 toyota fj crusier - نگاهی موشکافانه به تویوتا FJ Cruiser آفرودی

بسیار شلوغ، ولی جمع و جور و آماده، این چند کلمه تصویری است ک به بهترین شکل ممکن می تواند تویوتا  FJ Cruiser مد نظر مارا برای شما تعریف کند. رنگ زرد و جذاب FJ Cruiser توسط ابزار های فراوانی پوشیده شده است. بزرگ ترین آنها چادر بزرگ روی سقف آن می باشد که با رنگ مشکی توجه شما را جلب میکند.

دو گالن قرمز رنگ مخصوص سوخت که در کنار خودرو نصب شده، کنجکاوی شما را قلقلک میدهد تا رفته و در آن را باز کنید و محتویات آن را بو کنید. چرخ زاپاس در عقب که توسط یک کوله زرد پوشیده شده به همراه یک باکس چسبیده بخش عمده ای از لوازم را در خود جای می دهند.

در نمای جلو سپر عظیم و مشکی رنگ بخش عمده نمای جلو را تشکیل میدهد. ارتفاع تویوتا FJ Cruiser نیز از فاصله نسبتا دورتر قابل تشخیص است، اما در فاصله نزدیک بسیار قابل لمس تر است. این ارتفاع بلند را فقط رینگ و لاستیکی در خور میتواند زیباتر نماید، برای همین از لاستیک های Mamba M14 و با سایز ۲۸۵/۷۵R17 استفاده شده است.

007 four wheeler kurt beiermeister 2008 toyota fj crusier suspension - نگاهی موشکافانه به تویوتا FJ Cruiser آفرودی

مشخصات فنی تویوتا FJ Cruiser؛

موتور این هیولای زرد رنگ شش سیلندر خورجینی با ۴.۰ لیتر حجم می باشد. گیربکس مورد استفاده نیز از مدل A750F و ۵ سرعته اتوماتیک می باشد. سیستم تعلیق مورد استفاده نیز در جلو سیستم تعلیق فابریک و باز ۸ اینچی می باشد. این در حالی است که در عقب همان سیستم با قفل کننده دیفرانسیل برقی تعبیه شده است.

از تجهیزات فنی مورد استفاده در تویوتا FJ Cruiser آفرود نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

005 four wheeler kurt beiermeister 2008 toyota fj crusier axles - نگاهی موشکافانه به تویوتا FJ Cruiser آفرودی

ویچ با وظیفه سنگین در عقب و جلو که در سپر های زد صخره نصب شده اند. همچنین در کناره ها محافظی برای بدنه خودرو نصب شده تا سنگ و درخت در جاده آفرودی صدمه ای به آن وارد نکند.

اکسل های فابریک ولی تقویت شده به همراه سیستم ترمز تقویت شده برای مقاومت و نگه داشتن خودرو در نقاط حساس مسیر، نصب سینی های کامل برای پوشش زیر خودرو و هدلایت های بزرگ و . . . نشان میدهد که تویوتا FJ Cruiser خود را برای هر شرایطی آماده مرده است البته که ارزش حدودی این خودرو را نیز نزدیک به ۱۰۰.۰۰۰ دلار رسانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.