مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020

مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020

محصولات SUV شرکت های خودروسازی در این چند سال گذشته نسبت به خودروهای سدان و دیگر کلاس ها از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند. در میان این خودروهای شاسی بلند و کراس اور مرسدس، GLC توانسته نسبت به دیگر محصولات این خانواده از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. استفاده از پیشرانه های قدرتمند و امکانات به روز در این خودرو یکی از این دلایل برتری GLC شده است.

wvrnnknwsyx4mn3kjcyl - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020

پیشرانه

مرسدس GLC 63 در سه نسخه‌ی مختلف در بازار عرضه می شود که عبارتند از مدل استاندارد و کوپه  با پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم چهار لیتر، قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر و مدل کوپه S با پیشرانه‌ی V8 به قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر.

GLC 63 S برای مدل ۲۰۲۰ مثل همیشه با قدرت ظاهر شده است و تغییرات ایجاد شده در ان صرفا در بخش های ظاهری است. پیشرانه استفاده شده در این خودرو یک موتور ۸V 4 لیتری توئین توربو است که قادر است ۳۷۵ کیلووات  و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که از خودروی E63 به این خودرو منتقل شده است به چهار  چرخ خودرو هدایت می شود. یک مجموعه کلاچ چندصفحه‌ای وظیفه مبدل گشتاور را برعهده گرفته تا مدت زمان تعویض دنده‌ها و اتلاف توان موتور به حداقل برسد.

qxfwt33d0gkmsihpf9rk - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020حالات رانندگی مختلفی همچون کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت تنظیمات اختصاصی وجود دارند که اگر به اندازه کافی هیجان انگیز نیستند، شما می‌توانید حالت ریس را برگزینید؛ در این وضعیت، میزان شاخصه‌های تهاجمی پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق، کنترل پایداری و سامانه چهارچرخ محرک، تا حداکثر مقدار ممکن ارتقا می‌یابد.

qpp0freqilixnoskenqq - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020این کراس اورهای GLC از سال ۲۰۱۵ جایگزین مدل‌های GLK شدند تا کمی افزایش بدنه و بهبود توانایی‌های اسپرت را به سبد مرسدس بنز اضافه کنند. این محصول، در کلاس کامپکت عرضه می‌شود که امروزه اهمیت بالایی در بازار جهانی دارد. ترکیب توانایی‌های فنی با طراحی مدرن و امکانات لوکس، منجر به فروش بسیار خوب مرسدس بنز GLC شده است.

شتاب و مصرف سوخت

این شاسی بلند شنگین وزن به کمک پیشرانه قدرتمند خود می تواند در مدت زمان ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد همچنین  مرسدس بنز ادعا کرده است که این نسخه می‌تواند پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۴۹.۳۶۹ ثانیه طی کند که با در نظر گرفتن این مقدار می توان این خودرو را جزو SUV های پر سرعت دنیا در کنار رقبایش چون الفارومئو استلویو کوادروفولیو درنظر گرفت. همچنین حداکثر سرعت این خودرو به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

j6hafunyrodpuofqec7a - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020

مرسدس میزان مصرف سوخت این خودرو را ۱۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و به صورت ترکیبی منتشر کرده است که با توجه به تست های انجام شده این مقدار به ۱۳.۱ لیتر افزایش یافت.

فضای داخلی

فضای داخلی همراه با فیبرکربن داشبورد و صندلی‌های اسپرت سبک‌وزن، تفاوت زیادی با نمونه‌ی استاندرد ایجاد می‌کند. نمایشگرهای پشت فرمان و روی داشبورهم، علاوه بر ناوبری ماهواره‌ای و سیستم سرگرمی مجهز به آخرین نسخه‌ی MBUX مرسدس بنز هستند تا فناوری‌های مدرن، مثل امکان دریافت فرمان صوتی را فراهم کنند. به عنوان مثال، راننده یا دیگر سرنشینان می‌توانند هوش مصنوعی را خطاب قرار دهند و صرفا با تلفظ نام مقصد، از مسیریاب ماهواره‌ای استفاده کنند.

hizybgcwkqifojcoc6vw - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020

امکانات

یکی از مهم‌ترین امکانات فنی در AMG GLC 63 S، سیستم تعلیق هوشمند و فناوری دو دیفرانسیل ۴Mattic است. این تجهیزات، علاوه بر عملکرد خودکار و تنظیم دینامیک با توجه به شرایط رانندگی، می‌توانند به انتخاب راننده روی حالت‌های مختلف قرار گیرند. اگزوزهای این خودرو هم، علاوه بر خروجی‌های ۴گانه با پوشش براق کروم و عبارت حک شده‌ی AMG، صدایی مشابه مدل‌های سوپراسپرت، تولید می‌کنند.

pjqnci0usoyeu9dwulsi - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020سیستم تعلیق این خودروی ۲۰۴۱ کیلوگرمی، در جلو به صورت اتصال چندگانه و در عقب به فنرهای بادی و کمک فنرهای تطبیق‌پذیر مجهز شده است. شاسی و بدنه بسیار مستحکم بوده و فنرهای بادی موجب تنظیم نرخ فنرها و کمک فنرها می‌شود.

ecbkzk63tdy0wyaceucy - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020مرسدس در این خودرو سیستم کنترل حرکتی نیز قرار داده است که همانند سیستم استفاده شده در خودروهای BMW می توان به کمک حرکت دادن دست به عنوان مثال کنترل هوای اتاق و تنظیم دریچه های از این روش استفاه کرد.

ترمزهای دیسکی بوسیله کالیپرهای ۶ پیستونی در جلو و کالیپرهای تک پیستونی در عقب وظیفه نگهداشتن خودرو را بر عهده دارند. مرسدس برای علاقه مندان ترمزهای سرامیکی را به صورت اختیاری و با قیمت ۸۳۰۰ دلار فراهم کرده است.

aorp8ic3zr9ky0ss7faa - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020صندلی های این خودرو با روکش های چرم در ردیف اول و دوم به گونه ای طراحی شده اند که سرنشینان احساس راحتی کامل داشته باشند و فضای در نظر گرفته شده برای افراد به خصوص در ردیف دوم قابل قبول است و امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع مجزا نیز برای رفاه این سرنشینان در نظر گرفته شده است.

صندوق عقب

فضای طراحی شده برای قسمت بار این خودرو حجمی در حدود ۵۵۰ لیتر دارد که در صورت نیاز به فضای بیشترافراد می توانند با خواباندن ردیف دوم از فضای کافی برخوردار شوند.

x9iaibofxlzfgjupz6iv - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020یکی از نقاط ضعفی که در این خودرو مشاهده می شود نبود امکاناتی چون ترمز اضطراری ، کروز کنترل تطبیقی ، سیستم نگهداشتن خودرو بین خطوط و هشدار عبور و مرور از عقب در کنار سیستم های ABS و TCS است. GLC برای ردیف های اول و دوم و ایمنی مسافران پوشش کاملی از ایربگ ها را در نظر گرفته است.

n4blwluaaxeg6hwxx5se - مرسدس بنز AMG GLC 63 S 2020منبع : Caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.