مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 

مزدا ۳ هاچ بک G25 Astinar مدل ۲۰۲۰

مقدمه

مزدا ۳ در دو مدل هاچ بک و سدان به بازار عرضه می شود و هر دو مدل این خودرو جزو خودروهای محبوب بازار بشمار می روند. با توجه به اینکه با گذشت زمان خرید و فروش خودروهای شاسی بلند نسبت به دیگر کلاس ها افزایش یافته است و بیشتر کمپانی های خودرو ساز به سمت تولید خودروهای شاسی بلند روی اورده اند اما هنوز خودروسازانی هستند که با توجه به تقاضای بازار و افراد طرفداری که هنوز مشتاق خوودروهای استیشن و هاچ بک هستند، تولید این کلاس از خودروهایشان را متوقف نکرده اند.

wjwlu7aqefnenzeipufm - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 از تولید اولین نمونه این خودرو تا کنون ۴ نسل از ان میگذرد و مدل های ۲۰۱۹ به بعد این خودرو جزو نسل چهارم مزدا بشمار می روند که جزو خودروهای پرفروش بازار بوده و برای اولین بار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس سال ۲۰۱۸ و به عنوان مدل مفهومی مزدا کای (Mazda Kai) به نمایش عموم درآمد.

clwcdbsgytouf7wgq3gd - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 این خودرو که بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت ساخته شده، برخلاف اکثر رقبای حاضر در این کلاس که تمرکز اصلی خود را بر بروی مصرف سوخت پایین و یا عملکرد اسپرت قرار داده‌اند، ترکیبی از زیبایی، مدرن‌ترین امکانات سرگرمی و کمکی رانندگی و ایمنی و عملکرد قابل قبول و مصرف سوخت پایین درکنار کابین نسبتا لوکس که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا ساخته شده را در قالب یک بسته با قیمت پایین به مشتریان عرضه کرده و به همین خاطر می توان آن را مانند چند سال گذشته در رده بهترین خودروهای ۲۰۲۰ در این کلاس قرار داد.

2020 mazda3 hatchback review - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 نماد ظاهری و داخلی

در طراحی فضای داخلی، باتوجه به ایجاد حس تمرکز به رانندگی با الگوی ارگونومیک ژاپنی‌ها همچنان به اصل «هرچه ساده‌تر، بهتر» پایبند مانده‌اند. دسته دنده در هر مدل دستی و اتوماتیک جلوتر نصب شده است تا هنگام استفاده از آن، راننده از فرمان فاصله نگیرد. کابین مزدا ۳ جدید با روکش‌های چرم جدید، صندلی‌های راحت، نمایشگر ۸.۸ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی MZD بالای داشبورد و سیستم صوتی با ۸ یا ۱۲ بلندگو در مدل‌های مختلف زیبا و کاربرپسند به‌نظر می‌رسد.

a6zgayx6xexbm7mnjvsd - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020  در طراحی این نسل بسیار بر طراحی فضا تأکید شده است و این بخش را در اولویت قرار داده‌اند. در عین حال، قیمت این مدل را از آنچه که پیش‌تر اعلام کرده بودند بالاتر برده و علت آن را استفاده از تکنولوژی پیشرفته و طراحی کابینی بهتر و راحت‌تر بیان کرده‌اند.

مزدا ۳ جدید اولین مدل تولید انبوه محسوب می‌شود که از پلتفرم جدید این شرکت ژاپنی به نام معماری خودروی اسکای اکتیو بهره می‌برد. این پلتفرم جدید باعث کاهش سر و صدا و لرزش خودرو است و سبب قابلیت‌های دینامیکی خودرو را بهبود می‌بخشد.

Mazda 3 Review Gear Patrol Ambiance 1 - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 پیشرانه

در زیر بدنه این خودرو یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر قرار گرفته است که ۱۳۹ کیلووات قدرت و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. ۲۵ کیلووات و ۵۲ نیوتن متر بیشتر از نسخه قبلی ۲ لیتری بنزینی که در نسخه های معمولی این خودرو ارائه می شد تولید می کند. با توجه به سلیقه خریداران مزدا برای این خودرو هم گیربکس دستی و هم گیربکس اتوماتیک را فراهم کرده است تا خریداران با توجه به نیاز خود خودروی خود را سفارش دهند. نسخه های اتوماتیک ۶ سرعته ۱۰۰۰ هزار از نسخه های دستی گران تر است.

Mazda 3 Review Gear Patrol Slide 4 1940x1300 1 - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 مصرف سوخت

در تست های انجام شده بر روی این خودرو مصرف سوخت مزدا ۳ جدید را ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت کرده اند که شامل شرایط مختلف رانندگی می شود اما با این حال تفاوت زیادی با مقدار رسمی مصرف سوخت این خودرو که توسط کمپانی منتشر شده است دارد. مزدا مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر منتشر کرده است.

z1az8dkych46ax22rutw - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 فضای در نظر گرفته شده برای قست بار این خودرو ۲۹۵ لیتر است ( ۱۳ لیتر کمتر از نمونه قبلی ) که در مقایسه با دیگر رقبا که فضایی در حدود ۴۰۰ لیتر در اختیار افراد قرار می دهند تا حدودی کوچک به نظر می رسد ولی این ابعاد نیز گنجایش دو عدد چمدان بزرگ و یا چند کوله پشتی را دارد.

امکانات

از ویژگی ها و امکانات این خودرو می توان به استارت دکمه ای ، هفت کیسه هوا، کنترل پیمایش راداری، مانیتور نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم هشدار عبور از خطوط و ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب ماشین که ماشین‌ها، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را در روز یا شب تشخیص می‌دهد. کنترل وضعیت آب و هوا، سانروف، چرخ‌های سیاه، چراغ‌های تطبیقی با روشنایی خودکار، دوربین با نمای ۳۶۰ درجه، صندلی چرم مشکی یا شرابی (مدل‌های سواری معمولی یا سدان دارای چرم مشکی یا سفید هستند) و همچنین سیستم ایمنی اضافی مانند هشدار پیش‌بینی تصادف از سمت جلوی ماشین و سیستم هشداردهنده خواب‌آلودگی اشاره کرد.

lehzwwoka3lpw06cpygl - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 صفحه نمایشگر جدید در مزدا ۳ هاچ بک از سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید، زمان بارگذاری بهتر، کنترل صدای مکالمه و خط اتصال بهتری برخوردار است. البته نکته تعجب‌برانگیزی که در این مورد وجود دارد این است که صفحه نمایشگر قابلیت لمسی ندارد و برای آن کلید‌های لغزنده پلاستیکی و دکمه‌های میانبر قرار داده‌اند.

فضای عقبی مزدا ۳ هاچ بک زیاد جادار نیست و همین امر موجب دلگیر و بسته شدن آن شده است. علاوه بر این، پنجره‌های جانبی کوچک و ستون‌های بزرگ بخش عقبی موجب شده‌اند تا کودکان نتوانند به راحتی بیرون از ماشین را ببینند. در واقع اندازه کابین بیشتر برای افرادی که قدی کوتاه‌تر از ۱۸۰ سانتی‌متر دارند، مناسب است.

xvegraw69kve3wmq01l0 - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020  مزدا اغلب یکی از بهترین سازندگان ماشین در نظرسنجی‌ها انتخاب می‌شود و همین امر نشان‌دهنده رضایت بالای مشتریان از محصولات این شرکت است. موتور اسکای اکتیو ایکس پیشگام موتورهای جهان است و موجب کاهش مصرف سوخت و در عین حال بالا رفتن گشتاور می‌شود.

قیمت

قیمتی که مزدا برا ی این خودرو یعنی مزدا ۳ G25 Astina اتوماتیک درنظر گرفته است در حدود ۳۸ هزار دلار است که تقریبا جزو خودروهای گران قیمت این کمپانی محسوب می شود . با توجه به امکانات ایمنی بکار رفته در این خودرو، G25 Astina توانسته از موسسه های ایمنی ۵ ستاره کیفیت دریافت کند.

Mazda 3 Review Gear Patrol Ambiance 3 - مزدا 3 هاچ بک G25 Astinar مدل 2020 منبع: Caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.