تویوتا کمری SX 2019: برترین خودروهای سدان بازار

تویوتا کمری SX مدل ۲۰۱۹

در این مقاله و مقالات بعدی قصد داریم تا ۵ خودروی برتر و محبوب را در کلاس خودروهای سدان در بازارهای جهانی معرفی کنیم. در این مقاله به معرفی اولین خودرو یعنی تویوتا کمری SX مدل ۲۰۱۹ می پردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

مقدمه

کمپانی تویوتا که یکی جزو معروف ترین شرکت های خودروسازی است امروزه کمتر کسی است که نام این کمپانی را نشنیده باشد. محصولات این کمپانی به دلیل کیفیت بالا و سیستم و امکانات به روز در بازارهای جهانی و داخلی ایران نیز طرفداران فراوانی دارند. تویوتا کمری که نسخه های قدیمی اش در سال های گذشته در ایران عرضه می شد و مدل های جدید این خودرو که در کشورهای اسیایی ، اروپایی و امریکایی در حال عرضه است یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین سدان های این کمپانی بشمار می رود.

Toyota Camry cover LONG - تویوتا کمری SX 2019: برترین خودروهای سدان بازارنسل جدید این خودرو که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد علاوه بر زیبایی خیره کننده اش از پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی، به روز ترین سیستم‌های کمک راننده و انواع سنسورها برای تأمین اطلاعات این سیستم‌ها بهره می برد. با این امکانات و طراحی بدنه اکنون این خودرو به رقیبی برای خودروهای هم رده اش محسوب می شود.

قیمت

محدوده قیمت این خودرو از رنج تقریبی ۲۸ هزار دلار شروع می شود که مدل های پایه این خودرو یعنی کمری Ascent که یک خودروی ۴ سیلندر هستند را شامل می شود. مدل های دیگری از این خودرو را که تویوتا برای خریداران در نظر گرفته است نسخه های هیبریدی و ۶ سیلندر هستند که با قیمت ۳۷ هزار دلار می توانید یک نسخه ۶ سیلندر این خودرو را سفارش دهید.

2018 Toyota Camry SX static rear - تویوتا کمری SX 2019: برترین خودروهای سدان بازارپیشرانه

این پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در بیشتر محصولات تویوتا و لکسوس مورد استفاده قرار گرفته است و به همراه یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیروی تولید شده که برابر ۲۲۴ کیلووات و ۳۶۲ نیوتن متر است را به چرخ های خودرو منتقل می کند.

با توجه به پیشرانه قدرتمند این خودرو و اینکه کمری از سیستم start/stop بهره نمی برد تویوتا مصرف سوخت این خودرو را ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش کرده است اما با تست های انجام گرفته شده در مدت زمان یک هفته مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر معرفی شده است.

unnamed - تویوتا کمری SX 2019: برترین خودروهای سدان بازار

صندوق عقب این خودرو با داشتن یک تایر یدک فضای در حدود ۵۴۲ لیتر برای وسایل سرنشینان فراهم می کند که در مقایسه با خودروهای هم رده خودش چون مزدا ۶ با حجم ۴۷۴ لیتر و Holden Commodore با حجم ۴۹۰ لیتر فضای بیشتری در اختیار افراد قرار می دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی

از سیستم ها و امکانات این خودرو می توان به کنترل وضعیت اب و هوای دو منطقه ای، صندلی های جلو اسپرت با روکش هایی از جنس چرم، شارژر بی سیم، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با قابلیت های ناوبری ماهواره ای، رادیو، سی دی پلیر، سیستم استارت بدون کلید، صندلی های برقی مجهز به حافظه ذخیره سازی، صفحه کیلومتر دیجیتالی و …. اشاره کرد.

toyota camry 104 - تویوتا کمری SX 2019: برترین خودروهای سدان بازار

از امکانات کمک راننده ای این خودرو می توان کنترل کروز انطباقی، هشدار برخورد با جلو، سیستم ترمز خودکار، هشدار خروج از خط اشاره کرد که به سهولت رانندگی و امنیت سرنشینان کمک شایانی کرده است.

با پرداخت مبلغی درحدود ۱۵۰۰ دلار می توان سیستم Driver Assist را برای نسخه های ۶ سیلندر این خودرو سفارش داد که شامل سیستم کمک پارک هوشمند با فناوری ردیاب صوتی و سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت همراه با قابلیت ترمزگیری خودکار است که قبلا به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده بود.

2019 toyota camry in nigeria Copy - تویوتا کمری SX 2019: برترین خودروهای سدان بازار

منبع: Caradvice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.