رندر 2022 نیسان 400Z، سری جدیدZ رسید

بازگشت افسانه جاده ها و پیست ها

پس از گذشت سالیان از معرفی نیسان ۳۵۰و ۳۷۰ از سری Z، نیسان این بار از رندر ۴۰۰Z در سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد. نیسان با بروز رسانی در طرح ها و پلت فرم های سری Z اینبار در تلاش برای معرفی ۴۰۰Z برآمده است،خودرویی محبوب برای جوانان.

نیسان با عرضه سری Z توانست جایگاهی خوب در میان عشاق خودرو و مخصوصا جوانان باز کند. این سری با قیمت مقرون به صرفه، مشخصات فنی عالی و عملکرد بی نظیر در جاده و پیست محبوب شد و طیف عظیمی از مشتریان را به سمت خود کشید.

2022 nissan 400z rendering 2 - رندر 2022 نیسان 400Z، سری جدیدZ  رسید

اهداف نیسان از معرفی ۴۰۰Z:

هدف نیسان از عرضه این مدل چند بعد دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت. یکی از اهداف نیسان با معرفی ۴۰۰Z بازکردن زخم قدیمی سری Z بود. مدت ها بود که از معرفی آخرین نسل سری Z یعنی ۳۷۰ می گذشت،پس حالا وقتش بود که خونی تازه در رگ های طرفدران بدمد.

2022 nissan 400z rendering 3 - رندر 2022 نیسان 400Z، سری جدیدZ  رسید

هدف بعدی که میتوان از معرفی ۴۰۰Z برداشت کرد این است که، وقتی میدانی برای رقابت هست،چرا ما نباشیم؟ درست فهمیدید، هم وطن نیسان یعنی تویوتا و شریک سالهای اخیرش یعنی بی ام و با معرفی محصولات هم کلاس نیسان سری Z یعنی بی ام و Z4 و نسل جدید تویوتا سوپرا،خواسته یا نا خواسته آتش رقابتی را برافروخته اند که نیسان با۴۰۰Z  آن را میدمد.

محصولات قبلی سری Z دیگر یارای رقابت با محصولات جدید را نداشتند و از هر نظر از رقبا جا مانده بودند. این جا بود که نیسان با معرفی ۴۰۰Z نشان داد که واهمه ای از رقابت ندارد.

2022 nissan 400z rendering 5 - رندر 2022 نیسان 400Z، سری جدیدZ  رسید

بدست گرفتن بازار با نیسان ۴۰۰Z:

بازار خودروهای کوپه و اسپرت بازاری حساس است. بازاری که میتواند برای خودرو ساز بسیار تعیین کننده باشد. زیرا این نوع از خودرو ها در میان جوانان طرفدار بسیار دارد و به راحتی می توان با ارائه یک محصول عالی تفکر آنها را به سمت محصولات خود کشاند.

نیسان همچون سایر رقبای وطنی و بیگانه دست بکار شد و آخرین نسل سری Z یعنی نیسان ۴۰۰Z را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

2022 nissan 400z rendering 6 - رندر 2022 نیسان 400Z، سری جدیدZ  رسید

مشخصات فنی نیسان ۴۰۰Z:

همچون نسل های قبل سری Z این نسل نیز دیفرانسیل عقب(RWD) است. این باعث میشود که شما راحتتر بتوانید لاستیک های عقب را سوزانده و عقب ۴۰۰Z را منحرف کنید.

آنطور که گفته شده،نیسان ۴۰۰Z از موتوری خورجینی و شش سیلندر بهره میبرد. موتور آخرین سری Z از یک توبوی دوقلوی قدرتمند نیز بهره میبرد تا دیگر مشکلات تنفس طبیعی را نداشته باشد.

این موتور در اینفینیتی Q60 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور قرار است روی یک کوپه اسپرت شیک قرار بگیرد پس موتور و ماشین بسیار متناسب هستند.

2022 nissan 400z rendering 7 - رندر 2022 نیسان 400Z، سری جدیدZ  رسید

نیسان در صدد است تا دو گیربکس دستی و اتومات را همچون ۳۷۰ نیز برای ۴۰۰Z عرضه کند. این گیربکس ها باید بتوانند نیروی ۴۰۰ اسب بخاری(۲۹۸ کیلو وات) را به خوبی به چرخها منتقل کنند. علاوه بر این موتور جدید ترین سری Z یعنی ۴۰۰Z میتواند ۳۵۰پوند-فوت(۴۷۵ نیوتن متر) گشتاور تولید کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.