تبریز؛زادگاه وزیر صنعت،معدن و تجارت

دو افتتاح در حضور وزیرصنعت،معدن و تجارت

در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ دکتر رحمانی با حضور در شهر تبریز اقدام به افتتاح خطوط تولید موتور های دیزلی مرسدس بنز و گیربکس سمند کردند.

در این میان قصد داریم با جزئیات بیشتری شما را در جریان این افتتاحیه بگذاریم با اروند پلاک همراه باشید.

موتور دیزلی دایملر بنز

ایدم(I.D.E.M. :Iranian Diesel Engine Manufacturing) به عنوان یک زیرمجموعه،برای ایران خودرو دیزل به خوبی ایفای نقش می کند،اما در شرایط کنونی چاره ای جز ارتقای سیستم های قدیمی ندارد.

ایدم با به روز رسانی سیستم سوخت رسانی موتور های OM355،OM364،OM457 دیزل به سوخت رسانی ریلی (COMMON RAIL) ۱۰%از مصرف سوخت آنها می کاهد.همچنین موتور OM457 از استاندارد یورو ۲ به استاندارد یورو ۴ ارتقا می یابد.همچنین موتور های OM364،OM355 به استاندارد یورو ۵ ارتقا می یابند.

موتور های ذکر شده از نوع ۶ سیلندر خطی می باشند،که برروی اتوبوس های شهری و برون شهری،کامیون،مینی بوس و کامیونت قابل نصب میباشند.

تصاویر منتشر شده توسط باشگاه خبرنگاران جوان،برای بزرگ نمایی روی تصویر کلیک کنید.

 

ماجرای افتتاح به اینجا ختم نمی شود،نوبت به سمند می رسد!!!

با خواندن تیتر فوق،سوالی برایتان پیش می اید،سمند خودروی ملی است.چرا تاکنون توسط گروه چرخشگر توسعه یا تولید نشده است؟

شرکت چرخشگر سابقاً،وظیفه ی تولید گیربکس تندر و ساندرو را برعهده داشت.چرخشگر وظیفه ی تولید گیربکس های متعلق به شرکت ZF را نیز برعهده دارد.گیربکس کاپرا،زامیاد،اتوبوس بنز O/C 457،فرمان های جمع شونده همگی توسط این شرکت به تولید می رسد.

اکنون که برچسب توقیف تولید تندر پلاس و تندر پیکاپ ایران خودرو و ساندرو به پیشانی آنها خورده است شاید بد نباشد گیربکس BE3 را برای سمند EF7 پایه گاز سوز ایران خودرو تبریز،در همان شهر تولید شود.

با خروج JH3,JHQ برای تندر و ساندرو،JRQ برای تندر پیکاپ از خط تولید،اکنون شرکت چرخشگر شاید میزبان ساخت دیگر گیربکس های پژو همانند MA یا BE4 برای موتور های EP یا TU برای ایران خودرو باشیم

همچنین به نظر می رسد شرکت چرخشگر برخی اصلاحات را برای این گیربکس در نظر گرفته است،که در آینده اطلاعات آن را تقدیم حضورتان خواهیم کرد.

اصلاحات و ساختار گیربکس سمند EF7 پایه گازسوز بزودی در اروند پلاک قابل مشاهده خواهد بود.

منابع خبری:شبکه خبر،باشگاه خبرنگاران جوان،ایدم،شرکت چرخشگر،ایران خودرو دیزل،ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.