هیوندا سوناتا SEL پلاس 2020

هیوندای سوناتا از سال ۱۹۸۹ در ایالات متحده به فروش میرسد. این ماشین بسیار معمولی در ایالات متحده بود. اما از سال ۲۰۱۱ به بعد هیوندا ۶ نسل بی نظیر را بیرون داده است. اکنون نیز ما به بررسی آخرین نسل موجود در بازار یعنی هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰ میپردازیم تا از کم و کیف آن آگاه شوید.

2020 hyundai sonata sel plus 1 - هیوندا سوناتا SEL پلاس 2020

طراحی هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰؛

فیس لیفت سنگینی در نمای بیرونی داشته است. میتوان آنرا یکی از پروژه های چالش برانگیز هیوندای دانست.جلو پنجره و کاپوت برآمده به سبک استون مارتین و خط چراغی که تمام طول کاپوت امتداد داشته و به شیشه ها منتهی می شوند.

خطوط اضافی و عمیق در بدنه وجود ندارد و طوری طراحی شده که بهترین در جای خود باشد. همخوانی سپر ها و شمایل ایرودینامیکی آنها کاملا هم جهت با خطوط اصلی در بدنه است.

در نمای عقب نیز چراغهایی شبیه به ولوو که از زیر به یکدیگر متصل هستند بسیار عالی کار شده اند. در نمای عقب عقب و جلو سادگی بسیار چشم نوازی هست که بیننده را مجذوب خود میکند.

می توان به این طراحی نمره ۹/۱۰ را داد.

2020 hyundai sonata sel plus 2 - هیوندا سوناتا SEL پلاس 2020

راحتی هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰؛

مخصوصا در مدل SEL پلاس آپشنال لا سقف پانوراماتیک،فضای کابین بسیار آسمانی تر و دلباز تر است. اما فضای سرنشینان محدود و کم است که نکته قابل توجهی است. شما فقط ۳۴.۸ اینچ فضای پا دارید، در حالی که در تویوتا کمری و مزدا۶ که رقبای اصلی آن هستند نزدیک به چهل اینچ و در هندا آکورد ۴۰.۴ اینچ فضای پا در عقب دارید. در صورتی که استاندارد فضای پا ۳۷.۴ اینچ با سانروف است.

صندلی ها به اندازه کافی راحت هستند،در حالی که در ردیف جلو به اندازه کافی ساپورت نمی شوید و مقداری احساس ورم در صندلی را دارید. ولی در کل ترکیب لاستیک ها و سیستم تعلیق و فنر بندی ماشین برای این کلاس خودرو با این ابعاد تحسین برانگیز است.

در عین حال عدم استفاده از متریال خوب در کارهای مورد استفاده ضعف بزرگی برای هیوندا سوناتا SEL محسوب میشود. به همین دلایل می توان به راحتی این خودرو امتیاز ضعیف ۱۰/۵ را داد.

2020 hyundai sonata sel plus 3 - هیوندا سوناتا SEL پلاس 2020

تکنولوژی و برقراری ارتباط در هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰؛

سوناتا برای نمایشگر دو آپشن دارد که شامل یک مانیتور مرکزی یا ساختار خوشه ای است. در گزینه اول شما یک مانیتور۸.۰ اینچی یا یک ۱۰.۳ اینچی لمسی و در گزینه دوم مانیتور ۳.۵ اینچی به همراه تنظیمات دستی و یا تنها یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی هستید.

این سیستم ها قادر به پشتیبانی سیستم رادیویی HD، رادیوی ماهواره ای،اپل کار پلی و اندروید اوتو هستند. پس می توان نمره قابل قبول ۱۰/۹ را به این بخش داد.

2020 hyundai sonata sel plus 4 - هیوندا سوناتا SEL پلاس 2020

عملکرد و فرمان پذیری هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰؛

سوناتا SEL پلاس ارزان ترین راه برای داشتن یک سوناتا با  موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر و توربوشارژر است. این مجموعه ۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۱۹۵ پوند-فوت گشتاور تولید میکند. خبری از آتش بازی در سوناتا نیست.

البته یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر نیز برای آپشن دارد که قادر است ۱۹۱ اسب بخار نیرو و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور تولید کند.

قطعا این موتورها و این عملکرد نمی تواند یارای رقایب با هندا آکورد ۲.۰ لیتری و موتور شش سیلندر تویوتا کمری را داشته باشد. پس اگر قدرت خروجی برایتان اهمیت دارد منتظر سوناتا نسخه N-line با ۲۹۰ اسب بخار نیرو باشید.

اکنون امتیاز هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰ را میتوان ۱۰/۴ دانست.

2020 hyundai sonata sel plus 13 - هیوندا سوناتا SEL پلاس 2020

قیمت هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰؛

قیمت هیوندا در پایه ۲۳.۶۰۰ دلار است اما برای SEL پلاس ۲۰۲۰ باید ۲۷.۶۵۰ پرداخت کنید بعلاوه ۹۳۰ دلار کرایه حمل. در فول ترین مدل شما نیازمند ۳۱.۳۳۰ دلار هستید که قیمت نسبتا سنگینی است.

سنگین این قیمت وقتی مشخص می شود که با شما مقایسه ای با رقبایش داشته باشید. تویوتا کمری XLE 30.410 دلار قیمت پایه داشته و هندا آکورد EX-L هم ۳۱.۳۷۵ دلار که هردو نیز دارای سقف پانوراماتیک هستند.

نمره قیمت هیوندا سوناتا SEL پلاس ۲۰۲۰ هم ۱۰/۶ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.