ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی از یک دنیای تخیلی آمده است(حقیقا فرانسه)،جایی که ارزانترین مدل نزدیک به ۳ میلیون دلار آب میخورد.

bugatti chiron super sport 300 front 1568380522 - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

هیچ بحثی در این که بوگاتی یکی از گرانترین خودرو های ساخته شده در تاریخ است. این خودرو به طور معمول برای افراد ثروتمند ساخته شده و البته حداکثر ۱ تا دو نفر را حمل کند. این خودرو در مقایسه با فراری و لامبورگینی،آنها را بسیار ارزانتر نشان میدهد. حال در این مقاله به هزینه ساخت محصولات این کمپانی فرانسوی میپردازیم.

بوگاتی نه فقط در قیمت تمام شده بلکه در هزینه نگهداری سالیانه هم بسیار پرخرج است. آخرین باری که قیمت روغن و لاستیک را چک کردیم،یک تعویض روغن حدود۲۰.۰۰۰ تا۲۵.۰۰۰دلار آب میخورد. این در حالی است که قیمت یک دست لاستیک نو حدود ۳۸.۰۰۰ دلار است.

این همان کمپانی است که نتوانست سر از خاکستر جنگ جهانی دوم برآرد به همین دلیل ولوکس واگن آن را خریداری کرد و اولین محصول آن ویرون بود که ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۶ سیلندر داشت.

بوگاتی ویرون در سال ۲۰۱۵ و بعد از فروش ۴۵۰ مدل با قیمتی بیش از ۱.۳ میلیون دلار از خط تولید کنار گذاشته شد. در حالی که کمپانی می گوید گرانترین مدل آن ۳.۳ میلیون دلار به فروش رفته است.

bugatti chiron lead - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی شیرون:

۲.۹ میلیون دلار

تکمیل کننده آوازه ویرون شیرون است که هزینه ساختی در حدود ۲.۹۹۰.۰۰۰دلار را دارد. این عدد منهای بنزین و روغن و مالیات است. شیرون میتواند در ۲.۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل برسد و بیشینه سرعت آن نیز ۲۶۱ مایل بر ساعت است.

موتور ۱۶ سیلندر دبیلیو شکل و ۸.۰ لیتری با چهار کانال توربو شارژر میتواند نیرویی معادل ۱۵۰۰ اسب بخار تولید کند. این موتور قدرتمند ۱۱۸۰ پوند-فوت نیز گشتاور تولید میکند که از طریق یک گیرربکس ۷ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می شود.

bugatti chiron sport 110 ans bugatti2 1024x576 - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی شیرون اسپرت ۱۱۰ ای ان اس:

۳.۳ میلیون دلار

۱۱۰ ای ان اس واریانت نسخه اسپرت شیرون است که به مناسبت سالگرد ۱۱۰ سالگی بوگاتی ساخته شده است. این نسخه در تعداد معدود و تیراژ ۲۰ عددی تولید شده است. این نسخه بسیار سفارشی بوده و در داخل و خارج کابین سنگ تمام گذاشته شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که قیمت کف این خودرو ۳.۲۶۰.۰۰۰دلار است.

csm WEb bugatti chiron sport 34 front c766f7902a - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی شیرون اسپرت:

۳.۳ میلیون دلار

قیمت گزارش شده ۳.۳۰۰.۰۰۰دلار است. این قیمت برای یک بدنه بازسازی شده،سیستم تعلیق تقویت شده و وزن کاهش یافته کلی خودرو است. اسپویلر های کربنی در باله عقب و سپر جلوی خودرو سفارشی بوده و بسیار گران قیمت هستند.

اگزوز چهارلوله کربنی که با کروم آبکاری شده است از موتور خودرو تا به انتهای سپر عقب امتداد دارد نیز یکی از مواردی است که هزینه فراوانی را برای بوگاتی داشته است.

se image 7218f738ffafbc02973402881b278e8f - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی شیرونPur sport:

۳.۶میلیون دلار

یکی دیگر از نسخه های ویژه و محدود است. در مارچ ۲۰۲۰ رونمایی شد و همانطور که انتظار میرود هندلینگ عالی دارد. در این ماشین تیغه هایی مشهور به تیغه هوا نصب شده که تمام تلاش خود را در بریدن هوا دارند.

 عدد روی جلو پنجره بوگاتی نیز خاطر نشان کننده تعداد سیلندر های دبلیو شکل آن است.این بوگاتی در تیراژ ۶۰ عددی تولید شده و هزینه تولید آن نیز ۳.۶۰۰.۰۰۰دلار است.

BUGATTI Chiron Super Sport 300 6665 13 - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰پلاس:

۳.۹ میلیون دلار

این همان شیرون معروفی است که در سالگرد ۱۱۰ سالگی بوگاتی در سال ۲۰۱۹ رکورد سریع ترین خودروی سوپر اسپرت را ثبت کرد(۳۰۰مایل). تعداد۳۰ عدد و با مشخصات زیر می باشد.

موتور ۱۶ سیلندر معروف ،به همراه توربوهای چهارقلو که از نسخه پایه به ارث رسیده است، قادر است ۱۵۷۸ اسب بخار نیرو تولید کند. این اسب بخار ضامن سرعت بیشتر این بوگاتی است. این بوگاتی از بدنه ای سبک تر و سپر هایی ایرودینامیک تر بهره میبرد.

 هزینه ساخت این بوگاتی ۳.۹۰۰.۰۰۰دلار است.

image 1331804 mmo panoV9 esdi 1331804 - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی دیوو:

۵.۴ میلیون دلار

این خودرو در سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده و قرار بر ساخت ۴۰ دستگاهی آن بود. آن زمان قیمت عجب ۵.۴ میلیون دلاری را قرار بود یدک بکشد که اکنون و با آپشن های بروز . . . .

هیچ مشخصاتی هنوز از این خودرو لو نرفته ولی تصاویر گویای فیس لیفت در آن است که به نظر ارزش تفاوت چند میلیون دلاری را ندارد.

Bugatti Centodieci2 1068x616 1 - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی سنتودیسی یا چی(Centodieci):

۸.۶ میلیون دلار

این خودرو قرار بود در سال ۱۹۹۱ ساخته شود ولی مهندسی زمان قادر به تولید آن نبود زیرا قدرت آن موجب نگرانی های بسیار می شد.

این بوگاتی موتور وسط ۱۶۱۱ اسب بخار قدرت دارد و ۰-۶۲ مایل را کمی بیش از سه ثانیه می پیماید. از این خودرو فقط تعداد ۱۰ عدد ساخته شده و  هزینه ساخت این خودرو نیز ۸.۶۴۰.۰۰۰ دلار است.

106071611 1565364525567villaeste19 d2 0013 - ساخت یک بوگاتی چقدر آب میخورد؟

بوگاتی لاویچر نویر(La voiture noire):

۱۲.۰ میلیون دلار

یکی از خودروهایی که تماشاگران نمایشگاه ماشین ژنو۲۰۱۹ را حیرت زده کرد همین بوگاتی مشکی رنگ بود. این خودرو وارث صفات بوگاتی فقید آتلانتیک ۵۷ C مدل ۱۹۳۶ است. از این خودرو مجموعا  چهار عدد تولید شد که یکی از آنها در طول جنگ جهانی دوم ناپدید شد.

اکنون این نسخه یادگار خاطرات آن کهن سال است،با شش خروجی اگزوز اضافی و با هزینه ساخت ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون دلار. این خودرو لقب گرانترین خودروی جهان را یدک میکشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.