اجرای طرح ترافیک پس از تعطیلات عید فطر /29 اردیبهشت 99

طرح ترافیک تهران

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک پس از تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

 غلامحسین محمدی در توییتی نوشت: طبق توافق انجام‌شده با مراجع ذیصلاح، به دستور ⁧شهردار تهران⁩ و با هدف رعایت بهداشت عمومی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا، ⁧طرح ترافیک⁩ از اولین روز کاری پس از تعطیلات عید سعید فطر اجرا می‌شود.

استاندار تهران در جلسه شورای ترافیک اعلام کرد که قطعا طرح ترافیک امروز (دوشنبه) ۲۹ اردیبهشت ماه اجرا نمی شود اما پس از آن مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که طرح ترافیک از امروز (دوشنبه – ٢٩ اردیبهشت ماه) اجرا می‌شود.

 در شرایط عادی، ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

زمان اجرایی طرح‌های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح‌های ترافیکی اجرا نمی‌شود.
همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود.

پس از شیوع کرونا و در پی تصمیم ستاد مقابله با کرونا این  طرح های ترافیکی از ۲۳ فروردین لغو شد و همچنان پابرجاست.

مبنای این تصمیم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و حفظ فاصله اجتماعی بود اما با گذشت مدتی از این تصمیم ترافیک تهران به ویژه در مناطق مرکزی پایتخت افزایش یافت که این نکته بارها مورد انتقاد مدیریت شهری تهران قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.