سایپا؛دومین فیس لیفت تیبا را عرضه می کند

سایپا برای اولین بار در سال ۹۴ بود،که ساینا را برای اولین بار در معرض عموم قرار داد،اکنون وقت آن  رسیده است که دقیقا پس از گذشت ۴ سال از تولید اولین سری دستی به سر و روی آن بکشد.

سایپا ساینا S،زمانی عرضه شد که خریداران ساینا سردرگم مانده اند.برخی ها که اکنون ساینا سوار میشوند سابقا نمی دانستند که خودروی انها سنسور دنده عقب یا رینگ الومینومی دارد،در این حال سایپا در اقدامی نگرانی دیگر را در دلشان گذاشت که خودرویتان ممکن است دماسنج هم نداشته باشد،اما به جایش بلوتوث خواهد داشت.

اکنون هم برخی ها هنوز نمیدانند ساینای آپشنال آنها دارای چه امکاناتی میباشد.سایپا تنها با تصاویر و معرفی اجمالی اقدام به تمجید از ساینای جدید می کند.

ساینا S

همانطور که در کانال اروند پلاک ویدیوی معرفی اولیه ساینا فیس لیفت را دیده اید. در نسخه ی جدید از امکانات خوبی برخورد دار شده است.

مگا موتور به عنوان بخشی از قطعه سازی کشور قرار دارد،ساخت مجموعه موتور،گیربکس،اکسل برای تیبا،زد۲۴،مجموعه ی x100 را برعهده دارد،همچنین برخی قطعات رنو هم برای پارس خودرو در مگا موتور تولید میشود.

829B34EE 9115 4458 AFCE 02877F1E799D 800x450 1 300x169 - سایپا؛دومین فیس لیفت تیبا را عرضه می کند

امکانات رفاهی ساینا S

چراغ روشنایی در روز،اتولایت،بازکردن درب صندوق با دکمه،صفحه کیلومتر جدید،فرمان جدید D-Cut،نشانگر تعویض دنده+نمایشگر سفری،تهویه مطبوع دیجتالی،سنسور دنده عقب ،دیفیوزر و… از جمله امکانات قطعی برای نسخه ی دستی هستند.

اما امکاناتی که از روی آن حذف شده اند چه چیزی هستند؟

به نظر می رسد سایپا قصد ندارد اشتباهات گذشته اش را تکرار نکند،این تکرار شاید برای سایپا ارزان تمام شود.

اما دیگر خبری از رینگ های آلومنیومی یا دماسنج در ساینا نیست و تنها بلوتوث جایگزین آن شده است.

البته برای نسخه ی آپشنال ساینا S ممکن است مانیتور یا رینگ آلومینیومی نصب شود،مابه التفاوت آن نیز از جیب مشتریان سایپا کسر میشود.

9B880C2B B428 4B54 8EBB 6720428580B2 300x175 - سایپا؛دومین فیس لیفت تیبا را عرضه می کند

پیشرانه و جعبه دنده

فعلالان فضای مجازی اسرار دارند که ساینا S از همان گیربکس و موتور سابق استفاده می کند.اما این گونه به نظر نمی رسد.

مگاموتور همانطور که بالاتر به آن اشاره شد،سال ۹۴ براساس گفته های مهندس شمسی لاهیجانی،مدیرعامل سابق مگاموتور،به ساخت و توسعه ی موتورهای ۳ سیلندر ۱.۱ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۳،لیتری،۱.۵ لیتر و ۱۵۵۰ سی سی اشاره کرد.این موتورها قابلیت نصب توربوشارژر را نیز دارند.

اکنون باتوجه به گفته های مدیرعامل سابق مگاموتور به نظر میرسد اشتراکات فنی شاهین و ساینا بیشتر شود،برخی شنیدها نیز خبر از عرضه ی ساینا S توربو می کنند. تا رقابت سختی بین جوان پسند سایپا و شیر پیر ایران خودرو رقم بخورد.

ظاهرا موتور توربو سایپا همان موتور ۱.۵ لیتری است و توانایی تولید قدرت ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر است.

سابقا سایپا خبر از تولید گیربکس AT و AMT داده بود اما به نظر نمیرسد چیزی جز گیربکس دستی برایشان مانده باشد،گیربکس جدید  ND2 همان گیربکس جدید ساینا و تیبا است،از جمله ایراداتی که در آن رفع شده است سفتی بیش از حد دنده ها می باشد.اما هنوز هم کاملا بی عیب نشده است.

اما ساینا S آپشنال دارای امکاناتی همچون شیشه های عقب دودی،رینگ الومینیومی،نمایشگر لمسی ۷ اینچی،قابلیت نمایش تلفن همراه روی نمایشگر خودرو،سنسور فشار باد لاستیک،کنترل سیستم صوتی روی فرمان،دوربین دنده عقب،روکش صندلی چرم اشاره کرد.

6282D18D 1C2F 41AC 8651 4B3B0F011F69 300x169 - سایپا؛دومین فیس لیفت تیبا را عرضه می کند

مشخصات فنی ساینا S

ساینای فیس لیفت درحال حاضر همانند قبل از موتور M15 بهره میبرد.انتقال قدرت توسط جعبه دنده ی ۵ سرعته دستی ND2 به چرخ های جلو صورت میگیرد.موتور فعلی با حجم ۱۵۰۳ سی سی،قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر را در اختیار راننده می گذارد.

 

 

5C6086F4 94E5 4492 BC41 ABA7F1FE9245 300x169 - سایپا؛دومین فیس لیفت تیبا را عرضه می کندقیمت احتمالی

احتمالا سایپا قیمت رقابتی را برای ساینا جدید در نظر بگیرد،ازجایی که اصلی ترین رقیب آن ۴۰۵ می باشد. احتمالا ساینا جدید در نسخه ی دستی کمتر از ۶۸ میلیون تومان عرضه شود.اکنون باید منتظر خبرهای رسمی از سمت سایپا باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.