شورولت FNR ؛ خودوری آینده

شورولت FNR ؛ خودوری آینده

شِورولِت، (به انگلیسی: Chevrolet) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که هم‌اکنون نام برند گروهی از خودروهایی می‌باشد، که توسط جنرال موتورز تولید می‌شوند.

CHEVROLET Zeichen.svg  - شورولت FNR ؛ خودوری آینده
شورولت FNR ؛ خودوری آینده

این شرکت، در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی. دورانت تاسیس شد. شرکت شورولت در سال ۱۹۱۸ توسط کمپانی جنرال موتورز خریداری گردید.

شورولت در طول سال‌ها فعالیت در صنعت خودروسازی، مدل‌های مشهوری را به بازار خودروی جهان عرضه کرد، که از شناخته شده‌ترین آنها می‌توان به: ایمپالا، کامارو، اکسپرس، ولت، کروز، کلرادو، تاورا، تراکر، بلیزر، ساب‌اوربان، سلبریتی، نوا، لومینا، مونت کارلو، مونتانا، ون، وگا، کاوالیر، کاپریس،کودیاک و کوروت اشاره نمود.

در ماه مه سال ۲۰۱۲ میلادی، شرکت شورولت، با باشگاه فوتبال منچستر یونایتد قراردادی امضا نمود و به‌عنوان اسپانسر این باشگاه، جایگزین آئودی گردید. بر پایه این قرارداد از سال ۲۰۱۴ برند روی پیراهن منچستر یونایتد، برای مدت ۷ سال، به لوگو شورولت اختصاص خواهد یافت.

در سال ۲۰۱۲ همچنین کمپانی شورولت با باشگاه بزرگ دیگر بریتانیایی، یعنی باشگاه فوتبال لیورپول نیز قرارداد همکاری متقابل، به‌امضا رسانید.

chevrolet fnr 620x330 - شورولت FNR ؛ خودوری آینده
شورولت FNR ؛ خودوری آینده

شورولت FNR نام خودوری جدیدی است که گویی در زمان سفر کرده و از آینده آمده است. طراحی شگفت انگیز و زیبایی وصف‌ناشدنی این خودرو آن را به ستاره نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ مبدل نموده است.

طراحی FNR با دیدگاهی رادیکالی و افراطی صورت گرفته است. سقف شیشه ای محدب، با طراحی یکدست و مشابه کاکپیت هواپیماهای جنگنده بوده و از جلو تا انتهای خودرو امتداد یافته است. درب‌ها نیز همانند بال سنجاقک همراه با قسمتی از سقف باز و بسته می‌شوند. درب جلو روی محور جلو و درب عقب روی لولایی در عقب آن باز می‌شوند تا امکان ورود به کابین نیز بدون مانعی برقرار باشد.

rg shanghai chevrolet fnr 2 620x413 - شورولت FNR ؛ خودوری آینده
شورولت FNR ؛ خودوری آینده

جالب‌تر از سقف، چرخ‌های خودرو می‌باشند که فرمی کاملاً عجیب دارند و در آنها خبری از محور چرخ مرسوم نیست. هر کدام از چرخ‌ها با یک موتور الکتریکی در ارتباط است.

چراغ‌های کریستالی جلو و عقب با لیزر نورافشانی می‌کنند. در اطراف بدنه نیز نورپردازی آبی رنگی با استفاده از لامپ‌های LED مخفی صورت گرفته است.

rg shanghai chevrolet fnr 133 620x413 - شورولت FNR ؛ خودوری آینده
شورولت FNR ؛ خودوری آینده

صندلی جلوی FNR، درست مانند مرسدس بنز F 015، می‌تواند ۱۸۰ درجه بچرخد تا همه‌ی مسافران داخل کابین اتومبیل بتوانند به راحتی با یکدیگر حرف بزنند، آن هم در حالی که اتومبیل به صورت خودکار مشغول رانندگی است.

rg shanghai chevrolet fnr 145 620x413 - شورولت FNR ؛ خودوری آینده
شورولت FNR ؛ خودوری آینده

شارژ این خودرو از طریق شارژرهای بی‌سیم و به صورت مغناطیسی صورت می‌گیرد. رانندگی خودکار نیز از طریق سنسورهای مختلف و رادار نصب شده در سقف با ایجاد نقشه ای محیطی صورت می‌گیرد. هرچند می‌توان دستیار شخصی رانندگی را در حالت رانندگی دستی فعال نمود و ایده آل ترین مسیر و نحوه رانندگی را با کمک آن انتخاب کرد.

rg shanghai chevrolet fnr 112 620x413 - شورولت FNR ؛ خودوری آینده
شورولت FNR ؛ خودوری آینده

شورولت یک خودروی غیرقابل وصف را به نمایش گذاشته که می‌تواند مورد توجه و استفاده مشتریان جوان در بیست سال آینده قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.