مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

رولزرویس موتور کارز (به انگلیسی: Rolls-Royce Motor Cars Ltd.‎) شرکت بریتانیایی مهندسی، طراحی، تولید و توزیع‌کننده خودروهای لوکساست، که در سال ۱۹۰۶ توسط چارلز استوارت رولز و هنری رویس، با نام رولز-رویس لیمیتد تاسیس شد.

در سال ۱۹۷۱ برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولزرویس، دارایی‌های این شرکت از سوی دولت بریتانیا ملی اعلام شد، سپس در ۱۹۸۰ مدیریت آن به کمپانی ویکرز سپرده شد. در ۱۹۸۷ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد، که در نهایت در سال ۱۹۹۸ به ب ام و واگذار گردید و هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از این کمپانی آلمانی به‌شمار می‌آید.

85px Rolls Royce logo - مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم
مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

از زمانی‌که شرکت بی ام دبلیو، کنترل رولزرویس را بدست گرفته، تاکنون ۴ مدل خودرو توسط این کمپانی طراحی و به صنعت خودروسازی عرضه شده است.

رولزرویس فانتوم (۲۰۰۳)

رولزرویس فانتوم کروکی کوپه

رولزرویس فانتوم کوپه

رولزرویس گوست

شرکت خودروسازی رولزرویس در سال مالی ۲۰۱۲ با فروش ۳٫۵۷۵ دستگاه خودرو، بالاترین میزان فروش خود را تجربه کرده‌است.

456938 542 - مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم
مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

بسپوک از زیر مجموعه های شرکت رولزرویس محسوب می شود که اخیرا نسخه ای تولید محدود از مدل فانتوم به نام لایم‌لایت کالکشن را معرفی کرده است. این لیموزین فوق العاده منحصر به فرد به طور ویژه برای افرادی طراحی شده است که زمان زیادی را در مسافرت های جاده ای سپری می کنند.

در داخل رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن دو صندلی مستقل جدید اضافه شده اند که با همکاری متخصصان پزشکی توسعه داده شده و توازن درست بین ایمنی و راحتی را ارائه می کنند. پشتی صندلی ها به میزان ۲۷ درجه خم می شود، محل استراحت ساق پا به میزان ۶۸ درجه بالا می آید و استراحت گاه هایی برای پا به خوبی در کف یکپارچه شده اند که می توانند به میزان ۳۰ درجه تنظیم شون

456946 480 300x162 - مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم
مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

محفظه هایی ویژه در پنل درهای لایم‌لایت کالکشن تعبیه شده اند تا از دسترسی سرنشینان به وسایل شخصی مانند ادکلن، کارت اعتباری، ساعت، جواهرات و یا حتی یک شمش طلا اطمینان حاصل شود. آقایان و بانوان می توانند محفظه های مختلف را با توجه به آن چه برای نگهداری مد نظر دارند، سفارش دهند. در طراحی ظاهری، لایم‌لایت کالکشن به لطف رینگ های آلیاژی نه پره جدید و رنگ آبی متالیک ویژه خود از رولزرویس های فانتوم استاندارد به خوبی متمایز است.

456944 976 300x161 - مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم
مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

تغییرات لایم‌لایت کالکشن به طراحی ظاهری خلاصه شده و هیچ گونه اصلاح و تغییر مکانیکی نسبت به رولزرویس فانتوم استاندارد در آن صورت نگرفته است. بر همین اساس، لایم‌لایت کالکشن به پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی مجهز است که توانایی تولید ۴۵۳ اسب بخار نیرو در دور موتور ۵,۳۵۰ دور در دقیقه و ۵۳۱ پوندفوت گشتاور در دور موتور ۳,۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود و این سدان ۵,۸۰۰ پوندی (۲,۴۲۶ کیلوگرم) در کمتر از شش ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند.

456940 771 300x162 - مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم
مدل فوق العاده منحصر به فرد رولزرویس فانتوم

تولید رولزرویس فانتوم لایم‌لایت کالکشن تنها به ۲۵ دستگاه محدود شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.