نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده کرج-چالوس

نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده کرج-چالوس

رییس پلیس راه البرزاز نصب دوربین های ثبت تخلف درجاده کرج- چالوس خبرداد و گفت: کوچکترین تخلف رانندگان دراین مسیر با اعمال قانون همراه است.

images 13 - نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده کرج-چالوس
نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده کرج-چالوس

سرهنگ رضا اکبری افزود: با فعال سازی این سامانه ثبت تخلفات حادثه ساز ازحوادث درجاده کوهستانی کرج – چالوس پیشگیری می شود.

وی بدون اشاره به تعداد دوربین های نصب شده دراین مسیر خاطرنشان کرد که باتوجه به ایجاد بستر های مناسب فیبرنوری در جاده کرج – چالوس، امکان افزایش تعداد دوربین ها وجود دارد.

اکبری درپاسخ به این سوال که آیا با نصب دوربین ها نظارت فیزیکی پلیس کاهش می یابد،

گفتد: علاوه بر دوربین ها، پلیس راه تمام مسیر را رصد می کند.

وی اضافه کرد : نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلف می تواند تخلفات تجاوز به چپ وسبقت وسرعت غیر مجاز را ثبت کرده و با توجه به اینکه ازطریق سیستم پلاک خوان کنترل می شود، عکس آنها نیز گرفته خواهد شد.

Jad.de 0901 mm1 - نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده کرج-چالوس
نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده کرج-چالوس

وی گفت: تجاوز به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز ازشایع ترین تخلفات در سطح محورهای کوهستانی به ویژه جاده کرج – چالوس است که موجب بسیاری ازتصادفات یا انسداد جاده می شود.

این مسوول یادآورشد: رانندگان خاطی علاوه برتوقیف خودرو و دریافت نمره منفی، اعمال قانون خواهند شد.

وی افزود: جریمه تخلف سرعت و سبقت غیر مجازدر جاده های دو طرفه ۱۰۰ هزار تومان و تجاوز به چپ ۵۰ هزارتومان است که با کاهش این تخلفات حادثه ساز ، ایمنی و انضباط ترافیکی ارتقاء می یابد.

 

جاده چالوس، با نام رسمی جاده ۵۹، یکی از مهمترین جاده‌ها برای مردم تهران و کرج است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در مازندران وصل می‌شود. برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده‌های جهان می‌دانند.

محور چالوس – کرج از بی نظیرترین مناظر و چشم اندازهای بکر و طبیعی و از پرطرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال کشور می‌باشد که همین امر گاهی سبب ترافیک‌های سنگین در تعطیلات می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.