قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین

قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین

استون مارتین، (به انگلیسی: Aston Martin) شرکت بریتانیایی تولیدکنندهٔ خودروهای اسپورت است، که در سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین تاسیس شد.

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از گروه پرمیر اتوموتیو، به‌شمار می‌آمد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فورد محسوب می‌شد. در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ در پی انعقاد قراردادی به ارزش ۴۷۹ میلیون پوند، استون مارتین به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ادیم، سرمایه‌گذاری الدار و پرودرایو، که توسط دیوید ریچاردز مدیریت می‌شد، واگذار گردید.

250px AstonMartinLogo.svg 1 - قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین
قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین

اما شرکت فورد ۴۰ میلیون پوند از سهام استون مارتین که معادل ۱۰٪ درصد از کل سهام آن است، را حفظ کرد. با احتساب این مبلغ، ارزش کل شرکت در سال ۲۰۰۷ معادل ۹۲۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

شرکت خودروسازی آستون مارتین انگلیس که به ساخت خودروهای سرعتی و گران قیمت شهرت جهانی پیدا کرده حالا خیال موج سواری در دریا را دارد.

images2 300x168 - قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین
قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین

آستون مارتین با رونمایی از قایق لوکس ۱۱.۲ متری خود نشان داد که حالا برای حرکت با سرعت زیاد در دریا و موج سواری به سبکی متفاوت برنامه های زیادی دارد.

مارک ریچمن مدیر بخش طراحی آستون مارتین در مراسم رونمایی دیجیتالی از محصول خلاقانه AM37 گفت: ما باید دنیای فناوری های خود را به آبها ببریم. آستون مارتین فعلا نسخه دیجیتالی طرح نهایی این سیستم حرکتی فوق مدرن را ارایه کرده و گفته می شود از اواخر سال ۲۰۱۵ تولید اولیه و سپس انبوه آن را آغاز خواهد کرد.

قرار است این قایق در دو نسخه تولید شود: AM37 استاندارد با حداکثر سرعت ۵۰ گره دریایی که تقریبا معادل ۹۳ کیلومتر بر ساعت می شود. این نسخه از پیشرفته ترین و لوکس ترین فناوری ها و تجهیزات بهره می برد که از آن جمله می توان به استفاده از بخشهای نفیس چوبی و چرم دست دوز اشاره کرد.

images 11 - قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین
قایق مدرن شرکت خودروسازی آستون مارتین

همچنین نسخه AM37 S نیز با حداکثر سرعت بیشتر یعنی ۶۰ گره دریایی ساخته خواهد شد که برای مواردی همچون فیلم های آتی جیمزباند کاربرد زیادی خواهد داشت.

آستون مارتین اعلام کرده در ساخت این سیستم حرکتی جدید از همان فلسفه کلی به کار رفته در ساخت سایر خودروهای این شرکت استفاده می کند یعنی “غلبه قلب بر فکر”.

مدیر بخش طراحی این شرکت خودروسازی همچنین اعلام کرد: در ساخت این قایق جدید از مدل خودروهایی الهام گرفته می شود که تاکنون دنیا به خود ندیده است!

آستون مارتین تاکنون اطلاعات فنی زیادی درباره این فناوری جدید منتشر نکرده اما گفته می شود از کامپوزیت کربنی در بخشهای اصلی آن استفاده خواهد کرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.