خودروی اسپورت پاگانی زوندا

خودروی اسپورت پاگانی زوندا

پاگانی (به ایتالیایی: Pagani Automobili) شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینهٔ تولید خودروهای اسپرت و فیبر کربن فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۲ توسط هوراسیو پاگانی در شهر سان چزاریو سول پانارو در نزدیکی مودنا ایتالیا بنیان گذاشته شد.

شرکت پاگانی تولید بسیار محدودی دارد، آنچنان‌که از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ تنها ۱۰۶ دستگاه از انواع زوندا عرضه کرده‌است. این شرکت رابطهٔ نزدیکی با گروه دایملر آ گ به‌ویژه با شرکت مرسدس آام‌جی دارد.

Pagani Logo - خودروی اسپورت پاگانی زوندا
خودروی اسپورت پاگانی زوندا

هوراسیو پاگانی (زاده ۱۹۶۰ آرژانتین) اواخر دهه هشتاد میلادی از مدیریت بخش مواد کامپوزیت‌های شرکت لامبورگینی استعفا داد و شرکت پاگانی را در زمینه تولید کامپوزیت تأسیس کرد. پاگانی پس از مدتی همکاری با لامبورگینی، تصمیم به تولید خودرو گرفت و پروژه‌ای با عنوان C8 را آغاز کرد.

این خودرو پس از چند تغییر نام، تست موفقی را پشت سر گذاشت که موجب همکاری مرسدس بنز در تأمین موتور ۱۲ سیلندر خودرو شد. سرانجام تولید نخستین خودروی شرکت با نام زوندا سی ۱۲ (Zonda C12) از سال ۱۹۹۹ آغاز شد.

پاگانی تولید مواد کامپوزیت به‌ویژه فیبر کربن را همچنان ادامه می‌دهد.

resized 455182 205 - خودروی اسپورت پاگانی زوندا
خودروی اسپورت پاگانی زوندا
resized 455184 969 - خودروی اسپورت پاگانی زوندا
خودروی اسپورت پاگانی زوندا
resized 455185 844 - خودروی اسپورت پاگانی زوندا
خودروی اسپورت پاگانی زوندا

 

 

پاگانی زوندا (Pagani Zonda) خودروی اسپورت موتور وسط تولید شده توسط پاگانی ایتالیا است. این خودرو از سال ۱۹۹۹ تاکنون به طور مداوم به تعداد تقریباً ۱۷ تا ۱۹ دستگاه در هر سال در حال تولید است.

resized 455186 924 - خودروی اسپورت پاگانی زوندا
خودروی اسپورت پاگانی زوندا

پاگانی زوندا مدل ۲۰۱۳ ساخت کشور ایتالیا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.