خودروی اسپرت ویژه پژو

خودروی اسپرت ویژه پژو

پژو را بیشتر به‌عنوان یک خودروی شهری و خانوادگی می‌شناسیم تا خودرویی اسپرت و مسابقه ای. هرچند حضوران در مسابقات مختلف از جمله رالی نیز چشمگیر است. اما نظر شما درباره یک سوپراسپرت ۸۷۵ اسبی مسابقه ای با نشان پژو چیست؟

زمانی که سازندگان بازی GT6 از پژو برای ساخت یک خودروی اسپرت ویژه این بازی درخواست کردند، طراحان پژو نیز دست به کار شده و به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد بازی گرن توریسمو، یک سوپر اسپرت ویژه را طراحی کردند.

200px Peugeot New logo.svg  - خودروی اسپرت ویژه پژو
خودروی اسپرت ویژه پژو

این خودرو با طراحی آئرودینامیکی و خطوط تیز و بُرنده، تنها ۱۰۴۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. چرخ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی در جلو و ۲۳ اینچی در عقب همراه با فرمان بسیار دقیق و پاسخگو، ترمزهای پرقدرت تهویه شونده از جنس کربن سرامیک برمبو با اندازه ۳۸۰ میلی‌متر در جلو و ۳۳۷ میلی‌متر در عقب، از دیگر ویژگی‌های آن می‌باشد.

Peugeot Vision Gran Turismo 1 765x4302 - خودروی اسپرت ویژه پژو
خودروی اسپرت ویژه پژو
Peugeot Vision Gran Turismo 2 765x4302 - خودروی اسپرت ویژه پژو
خودروی اسپرت ویژه پژو

 

پیشرانه آن یک موتور شش سیلندر V شکل به حجم ۳.۲ لیتر مجهز به توربوشارژر است که در میانه خودرو نصب می‌شود. نیروی تولیدی آن ۸۷۵ اسب بخار است که توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.

Peugeot Vision Gran Turismo 3 765x4302 - خودروی اسپرت ویژه پژو
خودروی اسپرت ویژه پژو
Peugeot Vision Gran Turismo 5 765x4302 - خودروی اسپرت ویژه پژو
خودروی اسپرت ویژه پژو

 

این خودرو تنها ۸۷۵ کیلوگرم وزن دارد و با نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده ۱:۱ می‌تواند عملکردی حیرت‌انگیز نیز داشته باشد. شتاب صفرتاصد این خودرو تنها ۱.۷۳ ثانیه است که تجربه یک رانندگی بسیار هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه ای فراهم می‌سازد.

Peugeot Vision Gran Turismo 6 765x4302 - خودروی اسپرت ویژه پژو
خودروی اسپرت ویژه پژو

 

پژو، (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهرفرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.

امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.

در نامگذاری مدل‌های خودروهای شرکت پژو، اندازه عدد سمت راست نشانه نسل خودرو و اندازه عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلا در مدل ۲۰۶، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازه خودرو را نشان می‌دهد. به عنوان مثال مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمی تر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.