راه اندازی شرکت کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن

راه اندازی شرکت کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن

فولکس‌واگن، (به آلمانی: Volkswagen) شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این گروه هم‌ اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردممی‌باشد.

180px Volkswagen logo.svg  - راه اندازی شرکت کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن
راه اندازی شرکت کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن

امروزه از ۱۰ خودروی پرفروش تمامی ادوار صنعت خودروسازی جهان، سه خودرو، به شرکت فولکس‌واگن تعلق دارد، که عبارتند از: فولکس‌واگن پاسات، فولکس‌واگن گلف و فولکس قورباغه‌ای. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را، در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌نماید.

در سال ۲۰۱۲ شرکت فولکس‌واگن بیش از ۵ میلیون و هفتصد دستگاه خودرو تولید کرده و بیش از ۱۰۳ میلیارد یورو درآمد داشته، که سود خالصی معادل ۳٫۶ میلیارد یورو را نصیب این کمپانی نموده‌است.

 

image news 45862 - راه اندازی شرکت کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن
راه اندازی شرکت کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن

فولکس‌واگن در راستای دستیابی به هدفش برای تبدیل شدن به بزرگترین سازنده کامیون اروپا، شرکت هولدینگی برای واحدهای کامیون سنگین MAN و اسکانیا ایجاد کرد.

فولکس‌واگن با اشاره به توافق هیات نظارت این شرکت، اعلام کرد واحد جدیدش به نام “شرکت کامیون و اتوبوس” استراتژی در برندهای کامیون شامل خرید، توسعه و منابع انسانی را هماهنگ خواهد کرد.

این غول خودروسازی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد سهام عمده این شرکت در اسکانیا و MAN به این شرکت خودروسازی آلمانی منتقل می‌شود.

این خبر در آستانه نشستی که سهامداران این شرکت پس از کنار رفتن غیرمنتظره فردیناند پیچ از سمت ریاست هیات مدیره برگزار خواهند کرد، منتشر شد و نشان می‌دهد فولکس واگن مشتاق است به کمبودهای ساختاری بپردازد که پیچ نسبت به آنها اعتراض داشت و باعث رویارویی آشکار وی با مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت شد.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس‌واگن در یک دهه گذشته میلیاردها یورو برای افزایش سهم خود در اسکانیای سوئد و MAN هزینه کرده تا در هزینه‌ها صرفه جویی کند و در این عرصه از دایملر و ولوو پیش بیافتد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.