واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!!

[poll id=”4″]

داستان قوانین خودروهای منطقه ازاد اروند همچنان ادامه دارد .

عدم شفاف سازی سازمان منطقه ازاد و قوانین دست و پیگیری که هر از چند گاهی تصویب می شوند ، شیرینی منطقه ازاد را به کام دارندگان و شهروندان خوزستانی تلخ نموده است . طبق دستور العملی که در ادامه خواهید دید . واردات و شماره گذاری خودروهای ب حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی مجاز و تردد خودروهای پلاک اروند در خارج از محدوده مجاز با پلاک گذر موقت ممنوع خواهد بود . 

از : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی – معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک – اداره کارشناسی ،خدمات راهور – شماره گذاری

به : فرمانده محترم خوزستان – پلیس راهور

موضوع : خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی 

بازگشت به نامه شماره ۹۴۲۳۳۰۶ مورخ ۱۷/۱/۹۴ مستند به مصوبه شماره ۱۵۷۸۸۵/ت ۵۱۰۴۰ ه مورخ ۲۰/۱۲/۹۳ هیئت محترم  وزیران و نامه شماره ۱۵۵۷۲۵ مورخ ۲۴/۱۲/۹۳ دفتر معاون اول رئیس جمهور ، دستور فرمائید نسبت به شماره گذاری خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی صرفا با پلاک مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با لحاظ سایر شرایط و مقررات اقدام و از تردد خودروهای موصوف با پلاک منطقه ازاد و گذر موقت در خارج از محدوده مناطق یاد شده خودداری نمایید /

سوال اینجاست با توجه به قوانین تردد خودروهای گذر موقت که بین ۳ تا ۶ ماه مجوز تردد در سراسر کشور و بدون محدودیت را دارا هستند و غالبا از خودروهای گران قیمت و لوکس و با حجم موتور بالا هستند دلیل ممنوع بودن تردد خودروهای منطقه ازاد با پلاک گذر موقت چیست ؟

با جستجویی ساده می توان خودروهای لوکس و گران قیمتی که با پلاک گذر موقت به فروش می روند را مشاهده کرد . واقعا چه کسی پاسخگوی این عدم هماهنگی سازمان منطقه ازاد اروند و سایر سازمان های مرتبط با این خودروهاست ؟

خرید خودرو رولز رویس کورنیش سفید 150x150 - واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!! خودرو لامبورگینی آونتادور نق 150x150 - واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!!

 

مرخصی - واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!!

 

 

لطفا پیام خود برای مسئولان را در بخش نظرات ارسال فرمایید .

[box type=”note” ]ادرس کوتاه این مطلب برای ارسال به دوستان https://arvandplak.ir/?p=16018[/box]

63 نظرات
  1. کوروش می گوید

    درود. واقعیت داره که دیگه به ماشین بالای ۲۵۰۰ccمرخصی میدن، مثله اینکه استاندار گفته میتونن مرخصی بگیرن

  2. مهدی می گوید

    من یه سوال دارم پس بعضی از همشهریامون خودم به چشم دیدم ماشینشون بالای ۲۵۰۰ ولی گذر گرفتن اینا چجور گذر گرفتن؟؟؟؟خونشون رنگین تره؟؟؟یا قانون فقط ماله ما بدبخت بیچارهاس؟؟؟

  3. داوود می گوید

    واقعا شرم آوره مردم رو مسخره کردن اگه نخواهیم ارابه های مرگ ایران رو سوار نشیم باید چیکار کنیم

  4. احسان می گوید

    باسلام

    چندین بار درمورد مرخصی خودرو های بالای ۲۵۰۰CC که مجوز ورود آنها توسط مسولین منظقه آراد
    صادر وهم استانی های محترم اقدام به خرید خودروهای بالای ۲۵۰۰CC نموده حال تعدادی مسولین کم تجربه تصمیم گیری غیر مسولانه اتخاذ میکنند که باعث ضرر زیان یک منطقه میشوند به نظر خوش آیند نمباشد که ازطریق رسانه های خارجی مثل MANOTO وغیره به گوش مسولین رسانده شود
    حال خواهشمند است دراین مورد تجدید نظر به عمل آورید تا مردم این خط بادل خوش مسولیت ها یی که دارند به انجام برسانند باتشکر احسان

  5. سروش می گوید

    با سلام خیلى عجیبه که خودرو هاى سوارى و شاسى بلند هر دو شامل این قانون میشود ، ۲۵۰۰سى سى براى یک خودروى سوارى شاید زیاد باشه ولى براى یک suv بسیار پائینه و اینکه این ممنوعیت مرخصى شامل همه نوع خودروى بالاى ۲۵۰۰سى سى میشود بسیار عجیب است. ، من یک پرادوى ۴سیلندرcc2700 دارم که بخاطر ۲۰۰سى سى اضافه شامل مرخصى نمیشود ، لطفا براى رفع مشکل مرخصى مالکان بلا تکلیف خودروهاى اروندى چاره اى اندیشیده شود. با تشکر

  6. حامد می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    سایت اروند پلاک لطفا کمکی برای اخذ مرخصی ماشین های ۲۵۰۰ سی سی بالاتر انجام بدید.
    واقعا چه توجیهی پشت این قانون وجود داره.
    مسئولان پلیس و منطقه آزاد به فکر مردم باشند.رضایت عمومی رو بالا ببند.چه ایرادی داره واقعا؟
    انتظار مردم همینه.لطفا مسئولان غیر از این تصور نکنند.

  7. نرگس می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    چی شد مرخصی خودروهای موتور بالا؟ مدام میگن دارند پی گیر ی میکنند .اگه درست نمیشه بگن همگی با هماهنگی یه کمپین ماشینامون بیاریم آبادان پولمون را پس بگیریم . اگه شهرهای اطراف نباشند مگه آبادانیا چند تا لازم دارند بعد یه مدتی کلا بازارش راکت میشه. و ادامه ……….

  8. مسعود می گوید

    سلام
    ماشینی که نزارن باهاش یه مسافرت چند روزه بری به چه درد میخوره آخه ماشین ساخته شده واسه جاده ماشین با حجم موتور بالاتر یعنی قدرت بیشتر امنیت بیشتر .
    سانتافه فقط باید موتور ۳۳۰۰ یا بالاتر روش باشه که از پس وزن بدنه و بار و ۷ تا سرنشین بر بیاد.
    اگه با سانتافه ۲۴۰۰ با این شرایط بزنی به جاده اصلا کیفی نداره بخاطر آپشنای بیشتر از این چینیا بهتره ولی مرطب واسه کم آوردن موتور کلافه میشی(من تجربشو دارم .هر میگه اشتباه میکنی خودش تو توهمه)
    کسی که میاد شاسی بلند میگیره حتما به تمام فضا و ظرفیت ماشین نیاز داره که اونو انتخاب میکنه
    جدا خدایی میگم .این افرادی که این قانون بیخود و کشکی ممنوعیت واردات پلاک ملی بالای ۲۵۰۰ و ممنوعیت مرخصی پلاک اروند بالای ۲۵۰۰ رو تصویب کردند هیچ هدفی بجز حمایت از محصولات بی کیفیت عهد تیر کمون تولید داخل و چینیهای درجه چندم ندارن.
    بابا مردم که کور نیستن دور از جون .یارو پراید صفر تحویل گرفته بود دنده عقب نداشت .نمیدونم کی بود تو بیستو سی نشون داد.یا ایرانخودرو میگه واسه موتور خانواده xu7 که واسه اکثر پژو ها و سمند ها استفاده میشه کم کردن نیم لیتر روغن موتور در طی مسافت هزار کیلومتر بدون مشکله .خخخخخخ
    دلیلش واسه استفاده از قطعات موتور درجه چند چینیه.
    از یه طرف تحریما که تو این چند سال بابای ملت (مردم معمولی .قشر متوسط)سوزونده از طرف دیگه تصمیمات و مصوبات بی خردانه مسئولین که درد و عذاب ملت رو دو چندان کرده
    آمیدوارم بحق امام حسین (ع) تشنه لب کربلا که بین شیعیان نماد ایثار و مقاومته هر کسی
    دانسته یا ندانسته کاری کنه که حقوق مردم ایران تضعیف یا پایمال بشه نه خودش نه خانوادش نه تو دنیا خیر ببینن نه تو آخرت.
    میان به مردم میگن ال کنید بل کنید بعد خودشون سوار ماشینای چندصد میلیونی میشن و بریش مردم میخندن و شب هم آسوده می خوابن .
    باید هرچه زودتر این قانون بی پایه و اصاص ملغا بشه تا مردم بیشتر از این ضرر نکنند
    با تشکر از دوستان اروند پلاک ببخشید طولانی شد.
    یا حق

  9. محمد می گوید

    با سلام خدمت همه عزیزان
    بنظر میرسد چنانچه مشکل تردد و مرخصی خارج از شهر خودروهای بالای ٢۵٠٠ خریداری شده قبل از تاریخ مصوبه (تاریخ ١٣٩٣/١٢/٢٠)مرتفع نگردد ،شهروندان محترمی که با موضوع ارتباط دارند باید با یک همبستگی جمعی وطی مراحل قانونی از طریق مراجع ذیصلاح و قضایی و تنظیم دادخواست علیه، مسئولینی که با عدم هماهنگی و اطلاع رسانی و در نظر نگرفتن حقوق خریداران قبل از تاریخ مصوبه ، موجبات تضییع حقوق آنان را فراهم آورده و متعاقب آن ضرر مالی و سلب آسایش و ایجاد اثرات روحی و روانی شهروندان و خانواده محترمشان را باعث گردیده اند، که در نهایت به بدبین نمودن مردم زحمتکش و همیشه در صحنه استان به قوانین و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر گردیده ، احقاق حق نمایند.

  10. محمد می گوید

    سلام حضور مدیر محترم سایت و دیگر عزیزان
    سوالی که ذهن اینجانب و شاید خیلی از دوستان دیگر را مشغول نموده این است که آیا نظرات دوستان به سمع و نظر مسئولین ذیربط رسانده میشود یا خیر؟ اگر رسانده میشود چگونه است که داعیه داران مسئولیت عدالتخواه در نظامی که بر اساس عدالتخواهی و عدل الهی بنا شده نباید پاسخگو بوده و حتی بعد از طی قریب ۶ ماه از مصوبه و ابلاغیه مذبور شرحی از اقدامات انجام شده را باطلاع همشهریان و دغدغه داران برسانند؟

  11. محمد می گوید

    با سلام حضور مدیر محترم سایت و دیگر عزیزان
    سوالی که ذهن اینجانب و شاید خیلی از دوستان دیگر را مشغول نموده این است که آیا نظرات دوستان به سمع و نظر مسئولین ذیربط رسانده میشود یا خیر؟ اگر رسانده میشود چگونه است که داعیه داران مسئولیت عدالتخواه در نظامی که بر اساس عدالتخواهی و عدل الهی بنا شده نباید پاسخگو بوده و حتی بعد از طی قریب ٣ ماه از مصوبه و ابلاغیه مذبور شرحی از اقدامات انجام شده را باطلاع همشهریان و دغدغه داران برسانند؟

  12. محمد می گوید

    با عرض پوزش مستمسک صحیح است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.