واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!!

[poll id=”4″]

داستان قوانین خودروهای منطقه ازاد اروند همچنان ادامه دارد .

عدم شفاف سازی سازمان منطقه ازاد و قوانین دست و پیگیری که هر از چند گاهی تصویب می شوند ، شیرینی منطقه ازاد را به کام دارندگان و شهروندان خوزستانی تلخ نموده است . طبق دستور العملی که در ادامه خواهید دید . واردات و شماره گذاری خودروهای ب حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی مجاز و تردد خودروهای پلاک اروند در خارج از محدوده مجاز با پلاک گذر موقت ممنوع خواهد بود . 

از : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی – معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک – اداره کارشناسی ،خدمات راهور – شماره گذاری

به : فرمانده محترم خوزستان – پلیس راهور

موضوع : خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی 

بازگشت به نامه شماره ۹۴۲۳۳۰۶ مورخ ۱۷/۱/۹۴ مستند به مصوبه شماره ۱۵۷۸۸۵/ت ۵۱۰۴۰ ه مورخ ۲۰/۱۲/۹۳ هیئت محترم  وزیران و نامه شماره ۱۵۵۷۲۵ مورخ ۲۴/۱۲/۹۳ دفتر معاون اول رئیس جمهور ، دستور فرمائید نسبت به شماره گذاری خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی سی صرفا با پلاک مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با لحاظ سایر شرایط و مقررات اقدام و از تردد خودروهای موصوف با پلاک منطقه ازاد و گذر موقت در خارج از محدوده مناطق یاد شده خودداری نمایید /

سوال اینجاست با توجه به قوانین تردد خودروهای گذر موقت که بین ۳ تا ۶ ماه مجوز تردد در سراسر کشور و بدون محدودیت را دارا هستند و غالبا از خودروهای گران قیمت و لوکس و با حجم موتور بالا هستند دلیل ممنوع بودن تردد خودروهای منطقه ازاد با پلاک گذر موقت چیست ؟

با جستجویی ساده می توان خودروهای لوکس و گران قیمتی که با پلاک گذر موقت به فروش می روند را مشاهده کرد . واقعا چه کسی پاسخگوی این عدم هماهنگی سازمان منطقه ازاد اروند و سایر سازمان های مرتبط با این خودروهاست ؟

خرید خودرو رولز رویس کورنیش سفید 150x150 - واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!! خودرو لامبورگینی آونتادور نق 150x150 - واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!!

 

مرخصی - واردات خودروهای بالای 2500 سی سی مجاز ، مرخصی ممنوع !!!!!!

 

 

لطفا پیام خود برای مسئولان را در بخش نظرات ارسال فرمایید .

[box type=”note” ]ادرس کوتاه این مطلب برای ارسال به دوستان https://arvandplak.ir/?p=16018[/box]

63 نظرات
  1. محمد می گوید

    با سلام و احترام خدمت همشهری ها و هم استانی های عزیز و سپاس از سرکار نرگس خانوم از نکات مفیدی که مکتوب داشته اند، نظر عزیزان را جلب مینمایم به مصوبه ای که متسمسک قرارداده شده تا مانع از آسایش و نیز ممانعت از دستیابی به حقوق عزیزان همشهری قرار گیرد :
    اولا تاریخ مصوبه هیئت وزیران ١٣٩۴/١٢/٢٠ می باشد و آنچه که از متن ابلاغیه مفهوم میگردد، عطف به ماسبق نبوده یعنی برای خودروی خریداری و پلاک شده ی قبل از این تاریخ نباید اعمال و نیز برای صدور مرخصی ممانعتی بوجود آید( که این را مسئولین و مدیر محترم منطقه آزاد باید مدنظر قرار داده و مرتفع نمایند).
    درثانی باز هم با توجه به متن مصوبه و ابلاغیه مشخص می گردد این محدودیت صرفا جهت خودروهای وارد شده اروندی است و خودروهای وارداتی با پلاک ملی را مشمول نمی گردد. بنابراین وضع قانون و ایجاد محدودیت به بهانه لوکس بودن خودرو منتفی وعلت را باید در موضوعات دیگری از قبیل قالب نمودن خودروهای بی کیفیت با قیمتی گزاف داخلی به هموطنان و همشهریان عزیز از یک سو و حمایت از سود جویی کیسه دوزان و وارد کنندگان قطعه های بی کیفیت چینی است که با نصب بر روی خودروهای تولید داخل خیلی ها را به نوایی میرساند. حال اگر خودروهای بالای ٢۵٠٠ لوکس هستند چرا ورود آنان آزاد است ولی نباید مرخصی صادر شود.
    این انتظار از مدیرو مسئولین محترم منطقه آزاد ، استاندار محترم و نمایندگان محترم آبادان و خرمشهروجود دارد که بطور جد وگسترده و با استدلال و منطق خاص نسبت به رفع معضل موجود واحقاق حق شهروندان محترم کوشش نمایند.

  2. میلاد می گوید

    از صحبتهای شیوای سرکار خانم نرگس بابت خودروهای بالای ۲۴۰۰ واقعا سپاسگذارم . واقعا انحصارگران صنعت خودرو بواسطه ی قدرت در وزارت صنعت معدن و با حمایت های کورکورانه و تند دولت حق ما ملت غیور و مظلوم خوزستان رو زیر پا میگذارند . کیش با سابقه نزدیک به ۳۰ ساله ی خود تونسته بفهمونه که با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی خودروی بی کیفیت داخلی پاسخگوی رطوبت و گرما نیست . پس خودروهای وارداتی باید با هر شرایطی آزاد و حتی برای مردم خوزستان بدون گمرک باشه .

  3. پريسا می گوید

    سلام لطفا بفرمایید هیوندای توسان ۲۰۱۶ از نظر شکل ظاهری بیرونی مثلا شکل چراغ ها و مدل هم با ۲۰۱۵ تفاوتی دارد.ممنون

  4. نرگس می گوید

    یه مطلبی که اشاره کردن لوکس بودن خودرهاست.کی میدونه خوروی سانتافه ای که من سوارم مورتوش ۲۴۰۰یا۳۳۰۰ است مهم اینه که سانتافه است پس معیار حجم موتور برای جلوگیری از مرخصی بسیار بی منطق اگر شکل ظاهر را میگفتید منطقی تر بود .ازطرفی سرعت را مطرح کردن اولا اکثریت خریداران خانوادها هستند . پس کسی که با خانواده بیرون میرود قطعا با سرعت مجاز رانندگی میکنه فقط تعداد انگشت شماری ازجوانا ن عاشق سرعت هستند که با همین ماشنهای ایرانی هم بالای ۱۷۰دیدیم رانندگی میکنند . پس قضیه سرعت هم منتفی است نتیجه چیزی جز کل کلهای سیاسی ومنافع یه عده انحصارگر بیشتر نیست که انشاءالله هرکه با مال وآسایش مردم معامله وزندگی میکنه توی گلوی خودش و خانوادش گیر کنه .

  5. فرشته می گوید

    خیلی بیجا میکنند که وارد میکنند حالاهم که وارد کردید امکانات را کامل بدید خداوند ازهمتون نگذرد که مرخصی را ممنوع کردید. و با آسایش مردم بازی میکنید خدا آسایش و آرامش را خودتون و خانواده هاتون بگیره

  6. amin می گوید

    سلام
    حتما تهرانی ها نمی تونستن ماشین ها
    مدل بالای خوزستانی هارو ببینن
    تهرانی ها اینم رفع میشه

  7. رضا نعامی می گوید

    با سلام
    پش چرا توی تهرن ماشین های مث بنز و بی ام و و مازراتی پورشه با موتور های ۶ و ۸ سیلندر ملی میشه ولی ما حق واردات که نداریم هیچ حق یک ماه مرخصی برای فرار از این جهنم رو هم نداریم بابا کل درامد ایران از نفت خوزستانه خیلیا هستن دویست سیصد ملیون خرج کردن خیلی ظلمه که نتونه سالی یه بار بهاش بره مسافرت هرکی ماشین بالای۲۵۰۰ میخره اولا اینقدر پول سوخت رو بردن بالا که نمیشه باهاش جای رفت ما یه گند سانتافه داریم در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر۱۴ تا میسوزونه به جز کولر باید همه دست به دست هم بدیم یه کاری بکنیم وگرنه فردا باید خودرو زیر۱۸۰۰ وارد کرد

  8. بریدی می گوید

    با سلام خدمت مسولان محترم
    این جانب با شغل ازاد که دارم و بیش از پنجاه سال کارگری بلاخره توانستم یک ماشین بخرم که خانواده خود را به مسافرت ببرم ولی متاسفانه با خبر شدیم که خودروی که خریدم نمی تواند به خارج از استان برود
    و با مراجعات مکرر به استان داری و مسولان محترم استان هیچ نتیجه نگرفتم تقاضا دارم از مسولین محترم منطقه ازاد اروند و استانداری مشکل شهروندان خوزستانی را حل کنن و همچنین از ریس رهور ناجا استان خوزستان این مشکل هم وطننان خوزستانی را هر چه زوتر حل کننن.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      آقای بریدی ما به شما اول حق میدیم و دوم بچه های تیم اروند پلاک پیگیر این قضیه شدند.امیدواریم مشکل به زودی حل شود

  9. محمد می گوید

    با سلام، اینجانب در مهر ماه سال گذشته با دریافت کلی وام و قرض و قوله بعد از پنجاه و اندی سال از دسترنج خودیک خودروی بالای ٢۵٠٠ خریداری نمودم ، که در آن تاریخ ممنوعیتی برای صدور مرخصی آن وجود نداشت ولی اکنون که بعد ازچندین سال تصمیم گرفتیم خانواده را به مسافرت ببرم با مراجعه به منطقه آزاد متوجه شدم مرخصی نمی دهند.حالا مانده ایم چه کنیم، نمیدانم چرا توی این مملکت هر روز باید یه قانونی صادر شود که قوانین دیگر را که پایه و اساس تصمیم و اقدامات مهم مردم بوده را باطل وتحت الشعاع قرار داده و موجب ضرر و لطمه به مردم گردد. حال مشخص نیست مسئولین با وضع این قوانین و مقرراتی که موجب عسر و حرج مردم میگردند چگونه با آسودگی خاطر شب را به صبح میرسانند. آیا ماشین های بالای ٢۵٠٠ منطقه آزاد با ماشین های سایر شهرها تفاوتی دارد که آنها را شماره ملی داده و در خیابان ها و جاده های کشور بدون هیچ محدودیتی جولان میدهند ولی ماشین های منطقه آزاد نباید حتی از چند روز مرخصی در یک سال استفاده نمایند. جالب اینجاست که حضرات به بهانه خودروهای لوکس از صدور مرخصی ممانعت می نمایند در صورتیکه همین الان با ذوق زدگی کودکانه و نادیده گرفتن همه چیز دست به دامان کارخانه هایی از قبیل بنز، سیتروئن، جنرال موتور ، مازراتی جهت تاسیس کارخانه در ایران شده اند. آدم نمیداند دم خروس را باور کنه یا قسم حضرت عباس را.ولی بهتره مسئولین هرچه زودتر این مشکل را حل نمایند زیرا مردم این حق را خواهند داشت تا با شکایت از آنان بواسطه صدور قوانین دوگانه و عدم اطلاع رسانی شفاف از طریق قضایی نسبت به حقوق تضییع شده خود طلب جبران خسارت نمایند.

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      محمد جان واقعا حق با شماست.خیلی دیگر از دوستان هم مثل شما دیدند.امیدواریم به زودی این مشکل هم بر طرف شود

  10. ویهان می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت شما.
    این قضیه ی وارد کردن بالا ۲۵۰۰ و ندادن مرخصی چه صیغه ایه دیگه؟؟
    مگه ما خوزستانی ها چی مون از مردمی که تو تهران دارن به ما میخندن و منابع ما رو بالا میکشن کمتره؟؟
    که اونا ماشینا بالا۲۵۰۰ وارد میکنن و حتی بلاک ملی هم میکنن و اون گذر موقت ها و…

    منطقه آزاد اروند عاجزانه خواستارم که درمورد قوانین و اوضاع بیش اومده تامل و تفکر بیشتری خرج دهید و با کمی شفاف سازی دراین مورد به داد ما برسید.
    با تشکر

  11. قاسم می گوید

    باسلام
    این ابلاغیه عین ضایع کردن حق مردم بعد می گویند حق با مشتری اصلا به شعور انسانها احترام نم گذارند وادم حساب نمی کنند بعد از اینکه با کلی مشکلات خریدیم حالا ابلاغ می کنند نمی تونید مرخصی بگیرید .خدا از شون نگذره .فقط پشت تریبونها شعارهای مفت و دروغ که ما در جهت رفاه حال مردم تلاش می کنیم .ضرر وزیان این کارمندان سخت کوش استان مفلوک شده خوزستان را کی باید بده این دلخوشی داشتن خودرو را ازمون گرفتن آیا ما کمتر از آدمهای کشورهای عربی هستیم که هر چه اختیار می کنند می تونند داشته باشند.

  12. شاپور می گوید

    باسلام. به نظر اینجانب تمامی شهروندان خوزستانی فقط اروندی سوار شوند. و از خودروهای افتضاح تولید داخل استفاده نکنند. فقط با حجم موتور ۲۴۰۰ به پایین سوار شوند. هیچ مشکلی نیست. من خودم ۲۴۰۰ اروندی دارم و کاملا راضی هستم. قبل از اون فقط پزو صفر سوار میشدم که واقعا آشغال بود. و تحت هیچ شرایطی حاضر به خرید ماشین تولید داخلی نیستم. اتفاقا چند روز پیش جهت تمدید بیمه و تضمین ماشین رفتم و کارهای مربوط به بیمه ثالث و تضمین رو با ۸۰۰۰۰۰ تومان در اهواز انجام دادم فقط جهت تمدید کارت ترددمیکردند دقیقه در منطقه آزاد خرمشهر پشت برگه رو مهر کردند و یکسان تمدید شد. به همین راحتی. با تشکر

  13. شاپور می گوید

    سلام. تعداد خودروهای اروندی روز به روز زیاد میشه و این قوانین دست و پا گیر نمیتونه پایدار باشه. من سال ۲۰۱۴ اروندی خریدم با سریال پلاک ۱۶۰۰۰الان سریال پلاک ۳۹۰۰۰ رو زدن. دو راه بیشتر وجود نداره یا تمام ماشینها با شرایط خاص پلاک ملی میشن ویا با تقسیم مرخصی مثلا بصورت سه تا ده روز میشه مرخصی بیرون از استانی گرفت. فقط یه خواهش از دوستان اروند سوار دارم که رعایت رانندگی با احتیاط و سرعت قانونی رو حتما در سطح شهر و خارج شهر رعایت کنند تا روزی شاهد اجرای قوانین نگران کننده برای شهروندان نباشیم.

  14. سهراب می گوید

    با سلام
    مسولین محترم منظقه آزاد اروند
    با سلام؛
    احتراما” تقاضامندم بفکر ما باشید من هم از همون خوزستانیهایی هستم که با پول زحمت کشیده و حلال در این استان خاک بر سر اتومبیل ۳۳۰۰ سی سی خریدم و طبق قانون جمهوری اسلامی هیچ منعی برای دریافت مرخصی در زمان خرید نداشته اما اکنون با یک نامه از یک فرمانده ای که اصلا نمیدونه زندگی در خوزستان یعنی چه و ماندن در این استان چه بهایی دارد , مرخصی یک ماهه اتومبیلم باطل شده و نمیتوانم در گرمترین ایام سال با آن به مرخصی بروم. لطفا برای احقاق حق از دست رفته من و امثال من اقدام کنید. چرا باید این فرمانده بجای جلوگیری از ورود خودروهای تجملاتی گذر موقت ۶ ماهه یا ۳ ماهه در تهران اقدامی نکند و مناطق آزاد را تحت فشار قرار دهد؟ اصلا ملاک حجم سیلندر در کجای دنیا به تجملاتی بودن برمیگردد. ایکاش بجای این بخشنامه های آنی کار علمی میکردند نه خوزستان را هدف قرار دهند. من و خانواده ام به امید ترقی و شکوفایی این استان تا کنون در آن باقیمانده ایم اما اگر ببینم اینگونه به ما اجحاف میشود و مسول با عرضه ای نداریم که از حقمان دفاع کند قطعا عطایش را به عبایش میبخشیم و میرویم به جایی که حداقل آسمانش آبی باشد نه خاکی . این را هم بگویم که توی دلم باقی نمانده باشد. نمایندگان این استان چند نفرند؟ آیا اگر دست بدست هم بدهند نمیتوانند حقمان را بگیرند؟ اگر استان اصفهان بود ……. من از انتهای باز جمله خوشم میاد . بنازم به جناب خان . سیاهه نارگیله.

  15. خوزستانی می گوید

    سلام آقای مدیر لطفا راهنمایی کنید و خودتون هم بررسی کنید این مشکل خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی

  16. همشهری می گوید

    با سلام . من ۵ ماهه به این سایت سر نزدم قبلا که کامنت میزاشتم همش فحش میخوردم . سال گذشته عرض کردم پلاک اروندی بدرد نمیخوره گفتن تو زورت میاد نمیتونی سوار بشی . الان هم میگم اروندی مفتش گرونه . مقتدایی هم که بره مشکلات خودروهای اروندی بیشتر میشه . میگید نه ؟؟ خواهیم دید . پس بهتره برید بفروشید همون پژه بهتره .

  17. sina می گوید

    بابا یه اعتراض خیابونی ساده راه حلشه اینقد حرص نخورید

  18. رضا می گوید

    سلام
    فردا استاندار عوض میشه و تردد کل استانم کشک میشه…
    میگید نه…
    این خط اینم نشون… مملکت ما صاحب نداره…

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      رضا جان سلام.با توجه به خرید تعدادی بالا خودروی اروندی در سطح استان بعید میدونم بشه به این راحتی این قانون رو تغیر داد

  19. مسعود می گوید

    یعنی چی ای چه قانونیه تو این اوضاع بد اخه ما خوزستانیها چه گناه کردیم فقط تو ای مملکت باید قانوناش امروز فردا باشه حالم بهم میخوره از ای وضعیت من ۲تا هیلوکس دارم چیکارشون کنم با ای قانون خوب همون اول میگفتید که برفتیم موتور پایین تر میخریدیم

  20. مسعود می گوید

    عجب عجب از این قوانین من هم یه تویوتا هایلوکس دارم بابام گفت اگهدایطوریه میخام بفروشم بخدا خیلی بده ایطور با ما رفتارمیکنن

  21. فرشاد می گوید

    باسلام وخسته نباشید خدمت مدیر سایت می خواستم بدونم مشکل مرخصی بالای ۲۵۰۰سی سی حل شد یا نه؟ آیا خبری دارید که درقبل از مرداد حل بشود؟باتشکر

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام هنوز مشکل برقرار هست

  22. سهراب می گوید

    با سلام
    من هم خودروی ۳۳۰۰ سی سی دارم زمانیکه این خودرو را خریدم مرخصی اش مشکلی نداشته و من طبق مقررات جاری ایران آنرا خریده ام . امسال بخاطر اینکه بچه بازاریهای تهران با ماشینهای گرانقیمتشان در خیابانهای تهران ویراژ رفته و تصادف کرده اند مرخصی ما خوزستانیها را باطل کرده اند. همانطور که همه میدانیم قبل از صدور این نامه ما مشکلی نداشته ایم و این بخشنامه کذایی باعث شده تا متضرر بشویم . این نامه درسته که از یک مرجع قانونی صادر شده و کلی هم پشتوانه هیت دئلت رو یدک میکشه اما وجاهت قانونی آن شامل خودروهایی باید باشد که بعد از تاریخ نامه وارد ایران میشوند نه خودروهای قبلی . بارها شده نامه های اینچنینی صادر شده و بعدا توسط دیوان عدالت اداری باطل شده است . بنظر من باید بخاطر این نامه مغرضانه به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم . این نامه نمیتواند عطف ما سبق داشته باشد . هیچ بخشنامه ای این قدرت را ندارد که شامل شرایط و قراردادهایی شود که قبل از تاریخ صدور نامه منعقد شده باشند . من قصد دارم از راهنمایی و رانندگی صادر کننده نامه شکایت کنم و بنظر من باید این شکایت به دیوان عدالت اداری همگیر شود. آیا کسی از شما زمان خریدن خودرو میدانست که مرخصی آن باطل است ؟ قطعا جواب منفی است . بروید یک نگاهی به شرایط تردد خودرویتان در زمان خرید بیاندازید . این نامه غیر قانونی است . صدای اعتراض ما باید به گوش هیت دولت برسد. یا باید نامه باطل شود یا خودرو را به قیمت بخرند یا اینکه مجوز پلاک ملی برای آن صادر کنند . هیچ دولتی اجازه ندارد به شهروندان خود که مالیات میپردازند ضرر مالی برساند . باور کنید اگر شکایت به دیوان عدالت اداری ببریم نامه باطل میشود.

    1. رحیم می گوید

      سلام
      من با نظرتون کاملا موافقم
      و برای هرگونه اقدام مشترک با شما همراهم.

  23. فروتن می گوید

    سلام خدمت هم استانی های عزیز
    تا وقتی که نشستین و همش توی فضای مجازی نظر میدین و انتقاد میکنید هیچ چیز درست نمیشه
    اگه راس میگین که ناراضی هستین ازین وضعیت برین تجمع کنین جلو فرمانداری و اون دسته از دوستانی که در ابودان 😉 و خرمشهر هستند جلوی اداره گمرک یه حرکتی نشون بدن
    باور کنید خوزستان حقش این نیست . . .
    یه اعتراض شاید بتونه عوض کنه اوضاع رو
    یا حق . . .

  24. mohamad می گوید

    اگر مردم خوزستان زرنگ باشن میتونند از کشور عراق ماشین مورد نظرشون رو خریداری کنند به سه ماه پلاک گذر موقت بگیرن و لذتش رو ببرن وقتی همچین کاری مردم خوزستان بکنند دولت هم چشم و گوشش باز میشه و میبینه داره پول و ارز از کشورش خارج میشه و به کشور های همسایه میره این قانون مسخره رو لغو میکنه

  25. فرشاد می گوید

    باسلام می خواستم بدونم آیا مشکل مرخصی بالای ۲۵۰۰سی سی حل شد شایعه است خودروهای قدیمی مشکلشان حل شده ومی توانند مرخصی بگیرند باتشکر از مدیریت سایت

  26. علی می گوید

    خب الان تویوتا هایلوکس با حجم ۲۷۰۰ چطوری وارداتش !؟

    1. امین می گوید

      خودرو هایلوکس با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی بر اساس دستوری که خود وزیر صنعت دادن وارداتش آزاد است چه بصورت پلاک ملی و چه پلاک اروند

  27. حسين می گوید

    با سلام اگه. ما میدونستیم که شرایط تغییر میکنه. ماشین بالای ٢۵٠٠نمیخریدیم. چون تهرانی ها خودشون ذی نفع نیستند. مرخصی ها را لغو کردند به نظر من همه دارندگان این خودروها ضمن تجمع. جلوی استانداری رسما اعتراض خود را اعلام کنند

  28. فرشاد می گوید

    بنام خدا وباعرض سلام خدمت مسولین محترم آیا تابحال خودروهای بالای ۲۵۰۰سی سی وجود نداشته اند چه اتفاقی افتاد ؟مگر اشکال دارد که مردم با خودروهای ایمن تر وراحترمسافرت بروند؟من خودم خودرو ۶سیلندر دارم وقیمت ان از پراید هم ارزانتر است ایا سزاوار است که من خودرو خود را بفروشم وپراید سوار شوم ؟چرا مسولین باتصمیم های غلطشان باعث ضرروآزار مردم می شوند؟از یک طرف روز آزاد سازی خرمشهر راجشن می گیریم از طرفی دیگر رفاه وآسایش را از مردم می گیریم -مگر سالی یک ماه مرخصی برای رهاشدن از گرمای طاقت فرسای خوزستان چه ضرری به منافع ملی می رساند-من امسال نذر کرده بودم تابستان به مشهد مقدس سفر کنم ولی باوضع موجودمثل اینکه قید مسافرت رابزنم وشرمنده خانواده ام بشوم -بامید آنکه دوباره مرخصی برای مردم زجرکشیده خوزستان آزاد شود.

  29. سیدابراهیم می گوید

    سلام
    بالاخره چی شد؟
    من سانتافه ۳۳۰۰دارم
    مرخصیم تاحالا نگرفتم
    آیا مرخصی یک ماهه بهم میدن یا نه

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام مرخصی بالای ۲۵۰۰ در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد دوست خوبم

  30. Asadi می گوید

    سلام لطفا از مسولین محترم تقاضا دارم جهت پیگیری مرخصی خودروهای بالای ٢۵٠٠سی سی اقدام کنند ما چه گناهی کردیم قبل از این ک موخصی ممنوع بشه خودرو خریدم حالا یعدفعه میگن دیگه مرخصی نمیدیم ما تمام سرمایه یه عمرمون یه خودرو خریدیم حالا با این قانون کسی ماشینمون نمیخره این همه خاک و اب هوایی شیمیای الوده میخوریم سال یه بارم نمیتونیم مرخصی بریم ما خوزستانیها چقدر بدبختیم که هر روز یه بازی میدن ما مگه ادم نیستیم تو رو خدا به داد ما خوزستانیها برسید.

  31. رضا تامی می گوید

    بنام خدا فکر میکنم اگر میخواهند قانون جدیدی بگذارند نباید عطف به ماسبق کنند زیرا با این روش سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و یکنفر نمیداند چگونه رفتار کند شاید فردا قانون را عوض کنند بگویند خودرو بیش از ۱۸۰۰ نیز نمیتواند مرخصی برود خب ایون نفر خودرو با چه حجم موتوری بخرد اگر فردا گفتند ماشین دو درب حق تردد ندارد چه باید کرد واقعا که لازم است در صدور دستورالعملها ملاحظات قانونی را آقایان بیشتر لحاظ کنند به امید اصلاح دستورالعملی که به اشتباه صادر کرده اند آیا میشود یک نفر از مسئولین حرف اشتباه خود را پس بگیرد به امید آنروز

  32. امين می گوید

    سلام اروند پلاک
    من همیشه وبسایت شما رو چک میکنم از مطالب مفیدتون و اخبار به روزی که منتشر میکنید تشکر میکنم
    یک سوال فقط در ذهنم مونده که آیا فقط این قانون مرخصی به خودروهای جدید الوروود بالای ٢۵٠٠ اجازه ی مرخصی نمیده و خودروهایی که قبلا پلاک شدن مشکل ندارن؟ یا اینکه شامل تمام خودروهای بالای ٢۵٠٠ سی سی میشه؟
    چون زمانی که ازین قانون خبر دادن عید همه شاهد بودیم که تمام خودروهای بالای ٢۵٠٠ سی سی چه آسیایی چه اروپایی و چه آمریکایی از هر نوعی گذر موقت شده بودن و مرخصی گرفته بودن
    آیا امیدی هست که استاندار محترم یک راه حلی واسه ما بیاندیشه؟

  33. مهرداد می گوید

    سلام
    آیا برای تبدیل پلاک اروند به ملی مدت زمان و شرایط خاص زمانی وجود دارد یا هر وقت دلخواهی میتوان این کار را انجام داد؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      مهرداد عزیز
      بله
      خودرو باید کمتر دوسال از تولیدش گذشتهذباشد
      در حال حاضر ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴
      تولید کشور آمریکا نباشد
      در داخل تولید نشود
      حجم موتور زیر ۲۵۰۰ سی سی باشد

  34. کارون می گوید

    خدایا نمیشه راحت یه کاری رو انجام داد . میترسم برم ماشین بخرم بعد واسه زیر ۲۵۰۰ هم قانون در بیارن . الان یک ساله منتظر همین قانون گذاریهای بیخود شدم . الان زیر ۲۵۰۰ چی تردد خرید مرخصی آزاده ؟ ؟ ؟ ؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام مشکلی برای تردد زیر ۲۵۰۰ سی سی همچنین پلاک کردن نیست

  35. مسعود می گوید

    من که نخریدم . ولی هرچی فکر میکنم نمیفهمم این قانون هدفش چیه؟
    بنظرم این قانون از ریشه اشتباست.
    پس تکلیف اون ماشینای که از قبل بالای ۲۵۰۰ بودن و پلاک ملی شدن چی میشه .
    متاسفانه تو کشور ما(ایران عزیز)هر کس امروز پول تو دستش بود و همین امروز باهاش یه کاری کرد موفقتره .
    تا اونی که فردا پولش آماده بشه.
    آیا میشه گفت عدالت وجود داره. ما که تا یادمون میاد همین طور بوده.
    جریان ماشین پلاک اروند شده مثل پهلون پنبه که میخاست رو بازوش عکس یه شیرو خال کوبی کنه که آخرش شد شیر بی سر و یال و دم واشکم.
    یه پیام تبلیغاتی هم دارم ((((این روزها همه میترسن پلاک اروند بخرن چون نمیدونن مسئولین فردا چه خوابی واسشون دیدن.شما چطور))))

  36. پرویز می گوید

    سلام چراسامانه مرخصی رابسته اید؟

  37. حامد می گوید

    آقا سلام

    مرسی از سایت خوب شما.

    به نظر من سازمان منطقه ویژه اروند و سایر سازمان ها برن درشو بگیرن با این قوانین مسخره.
    به نظر میاد دلیل اینکه هر روز قانونی در میاد اینه که اون روز حتما کسی باجش رو نگرفته.
    وگرنه تعیین قانون ورود و تردد برای پلیس و سازمان گمرک و وزارتخانه های مرتبط زحمتش یک جلسه تعیین تکلیف میشه.والسلام.
    این روزمرگی نشون میده با شل کن سفت کن قوانین این وسط بعضی ها منافعی چشم گیر گیرشون می یاد.

    یا حق.

  38. رضا می گوید

    بی نظمی بی داد می کنه تو کشور

  39. احسان می گوید

    خودرو با موتور ٢۵٠٠ سی سی چی؟ به اون مرخصی میدن؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام
      احسان عزیز تا ۲۴۹۹ سی سی مشکلی نیست

  40. کامارو اس اس می گوید

    واقعا شورشو در اوردن دیگه .
    من نمی فهم یعنی چی میشه وارد کرد ولی نمیشه مرخصی گرفت ، خوب از اول میگفتید ما نمی خریدیم مگه مردم مسخرن که هروز یه قانون جدید میزارید .
    یا باید این قانون و بردارن یا دولت باید غرامت بده

    1. سعید می گوید

      خودمون کردیم که لعنت به خود خود خودمون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.