هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

مرسدس بنز (به آلمانی: Mercedes-Benz) شرکت خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس وموتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید.

کارخانه مرکزی شرکت مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد.

Mercedes benz silverlogo1 - هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت است، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر وویلهلم مایباخ تاسیس شده بود. شاخه دیگر از مرسدس-بنز، کمپانی بنز آگ می‌باشد، که در سال ۱۸۸۳ توسط کارل بنز راه‌اندازی شد.

در سال ۱۹۰۰ گوتلیب دایملر درگذشت و در ۱۹۰۲ پس از انعقاد قراردادی میان ویلهلم مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی تولید اتومبیل با برند مرسدس، که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود را، آغاز کرد.

در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و بنز اند سی تاسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس بنز، به بازار عرضه کردند.

61 - هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

در سال ۱۹۹۸ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.

14 - هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG خودرویی زیبا و لوکس است که اکنون با رنگ جدید آبی جادویی و چرخهای اسپرت سفارشی، جلوه ای دوچندان یافته است.

این خودرو یکی از داغ‌ترین هاچ بک های جهان است. صفر تا صد با آن تنها ۴.۶ ثانیه طول می‌کشد. موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژر آن نیز ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در نوع خود اعدادی کم‌نظیر و رکوردشکن محسوب می‌شوند.

42 - هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

این در حالی است که وزن این خودرو ۱۵۵۵ کیلوگرم می‌باشد. رقبای A45 AMG را باید آئودی RS3 و ب ام و M135i دانست. در سال گذشته، مشتریان بیشتر آئودی را ترجیح دادند و این رقابت با نتیجه ۵۸ درصد در برابر ۳۱ درصد رأی به نفع آئودی تمام شد. با این حال جذابیت‌های مرسدس نیز در حال افزایش‌اند. شتاب این خودرو تنها ۰.۳ ثانیه کمتر از رقیب خود است. بنابراین این چیزی نیت که به عنوان یک پارامتر تعیین کننده در رانندگی روزمره بتوان روی آن صحبت کرد.

31 - هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
91 - هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG
هاچ بک داغ و آتشین مرسدس بنز A45 AMG

در انتها پوشیدن کفش های آلیاژی ساخت واسِن در اندازه ۲۰ اینچی از سری VFS2 این خودرو را به یکی از بهترین و جذاب‌ترین خودروهای هاچ بک مبدل ساخته است.

 

3 نظرات
  1. ويدا می گوید

    قیمت

  2. ایمان می گوید

    حدوده قیمتی؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام ایمان عزیز قیمت خام خودرو Mercedes-Benz A 45 AMG 2.0 2015 درهم ۲۰۷,۰۰۰ است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.