ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

ولوو، (به سوئدی: volvo) شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.

200px Volvo logo.svg  - ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن
ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

شرکت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند.

شرکت ولوو در نهایت در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

10 1 - ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن
ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

ولوو XC90 را باید سرآغاز احیای دوباره این برند سوئدی دانست. خودرویی که ادامه حیات و موفقیت یا شکست ولوو بسیار بدان وابسته است. جدیدترین مدل از این شاسی بلند مدرن، مدل T8 پلاگین هیبرید است که علاوه بر عملکردی سریع و بسیار جالب توجه، بسیار مقرون به صرفه نیز بوده و مصرف سوخت پایینی دارد.

این SUV با ظرفیت ۷ نفر، از یک پیشرانه قدرتمند ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری مجهز به سوپرشارژر و توربوشارژر از سری E درایو استفاده می‌نماید. قدرت تولیدی این موتور ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۴۰۰ نیوتن متر است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می‌گیرد. یک موتور الکتریکی نیز روی محور عقب قرار گرفته و یک موتور الکتریکی دیگر نیز روی میل لنگ خودرو سوار شده است. موتور الکتریکی سوم نیز مابین جعبه دنده و موتور قرار می‌گیرد.

1 11 - ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن
ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

قدرت مجموع این پیشرانه به ۴۰۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۴۰ نیوتن متر می‌رسد.

اما چیزهای بیشتری در این موتور از قدرت و گشتاور قابل ذکر می‌باشند. میزان آلایندگی این پیشرانه در هر کیلومتر تنها ۴۹ گرم گاز CO2 است و ۴۳ کیلومتر را تنها با موتورهای الکتریکی و بدون صرف قطره ای سوخت می‌توان طی نمود. بعلاوه مصرف سوخت آن نیز رقم حیرت‌انگیز ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. این در حالی است که شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۵.۶ ثانیه می‌باشد.

2 2 - ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن
ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

به نظر می‌رسد که تکنولوژی پلاگین هیبریدی حتی در خودروهای شاسی بلند سنگین وزن نیز به عملکردی فوق‌العاده منجر می‌گردد. هرچند ولوو نیز در ابداعاتی که در این پیشرانه به کار گرفته، سنگ تمام گذاشته است.

3 2 - ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن
ولوو XC90 ؛ جدیدترین مدل شاسی بلند مدرن

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.